Facebook Brandweerforum Twitter Brandweerforum






Brandweer

Advetorial



Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Er zijn in het land meer voorbeelden van gemeentes die zelf een extra TS of hoogwerker betaald hebben, of zelfs een complete kazerne bijbouwen uit eigen zak.

Bij de gemeente Neerijnen was de optie om zelf te betalen door de regio afgewezen dacht ik gelezen te hebben. De reden zou zijn dat het niet eerlijk zou zijn voor de andere korpsen. Of dat nu weer gaat gebeuren is de vraag. Ze hebben wel een punt. In Tiel hebben ze sowieso niets aan het betreffende voertuig.
2
Actueel / Re: 16-07-2018 Zeer grote duinbrand + GRIP 1 Gasterij Kruisberg, Heemskerk
« Laatste bericht by WV-V Fotografie Gepost op Gisteren om 23:44:10 »
Jij doet nogal wat uitspraken, dat betekend dat je die uitspraken ook kunt onderbouwen.
Zolang een TS nog steeds goed word gekeurd en ook nog steeds door de APK komt is er niets aan de hand. Wij hebben ook nog steeds een TS staan die 22 jaar oud is inmiddels.
Het voertuig heeft een update gehad, en staat nog steeds zijn mannetje als tweede TS,en als de eerste weg is voor onderhoud staat hij op de eerste uitruk
De regio Utrecht heeft een grote inventarisatie gehouden wat er aan TSen rijd, en heeft daar het vervangingsschema op gemaakt. En valt er een TS uit, wordt die in beginsel vervangen door een reserve TS zoals nu in Baarn is gebeurd, en in Driebergen.

Maar jij denkt daar blijkbaar anders over, dus ik ben erg benieuwd wat je daarover te vertellen hebt. Ik wacht af.


Ik zeg ook niet dat elke oudere TS ongeschikt is voor brandweerwerk. Absoluut niet. In tegendeel zelfs. Ik had het over het tekort aan 4x4 voertuigen. De laatste keer dat ik het controleerde was jullie 2de uitruk TS nog geen 4x4 voertuig uit het natuurbrandbestrijdingspeloton. Het is echter wel opvallend dat er op dit moment een compleet peloton aan bosbrandvoertuigen uit de running is vanwege ernstige technische mankementen. En dan praten we nog niet over de Amersfoortse Hoogwerker, of de 0331 van Baarn, de hoogwerker van Woerden, etc.


Voertuigen worden ook niet altijd vervangen door reservevoertuigen. Zeker niet bij 4x4 voertuigen, want er is maar 1 4x4 reservevoertuig.
3
Actueel / Re: 14-07-2018 Zeer grote brand + GRIP 2 HS-ruimte Oude Amersfoortseweg, Hilversum
« Laatste bericht by berg Gepost op Gisteren om 23:31:31 »
Zover ik weet geld hier dezelfde procedure als bij de NS. Terugkoppeling middels woord en schrift. Vroegha middels fax, nu zal dat email zijn. Ik vraag me alleen ernstig af of alleen Liander verantwoordelijk was, aangezien dit transformatorhuis ook onder prorail valt.

https://www.ifv.nl/kennisplein/Documents/20160322-IFV-Handreiking-Voorbereiding-spoorwegincidentbestrijding.pdf

Nu zal brandgerucht deze procedure zeker niet in werking stellen en alleen naar Liander wijze niet de oplossing! Eigen veiligheid eerst en blijft de vraag waarom niet wachten op OVD-rail?
4
Actueel / Re: 16-07-2018 Zeer grote duinbrand + GRIP 1 Gasterij Kruisberg, Heemskerk
« Laatste bericht by Peter Gepost op Gisteren om 23:14:15 »


Ik vraag het me af. Zeker met het oog op wat er de laatste tijd allemaal al kapot is gegaan. Maar daar is dit topic niet helemaal de juiste plaats voor.
Jij doet nogal wat uitspraken, dat betekend dat je die uitspraken ook kunt onderbouwen.
Zolang een TS nog steeds goed word gekeurd en ook nog steeds door de APK komt is er niets aan de hand. Wij hebben ook nog steeds een TS staan die 22 jaar oud is inmiddels.
Het voertuig heeft een update gehad, en staat nog steeds zijn mannetje als tweede TS,en als de eerste weg is voor onderhoud staat hij op de eerste uitruk
De regio Utrecht heeft een grote inventarisatie gehouden wat er aan TSen rijd, en heeft daar het vervangingsschema op gemaakt. En valt er een TS uit, wordt die in beginsel vervangen door een reserve TS zoals nu in Baarn is gebeurd, en in Driebergen.

Maar jij denkt daar blijkbaar anders over, dus ik ben erg benieuwd wat je daarover te vertellen hebt. Ik wacht af.
5
Actueel / Re: 16-07-2018 Zeer grote duinbrand + GRIP 1 Gasterij Kruisberg, Heemskerk
« Laatste bericht by WV-V Fotografie Gepost op Gisteren om 23:01:33 »
Utrecht heeft de laatste jaren niet zo hard meer geinvesteerd in nieuwe bosbrandvoertuigen, met het oog op de vervangingen die nu gaande is. Het geen wat nu rijd is nog steeds functioneel, en kan makkelijk de diensttijd uitdienen.


Ik vraag het me af. Zeker met het oog op wat er de laatste tijd allemaal al kapot is gegaan. Maar daar is dit topic niet helemaal de juiste plaats voor.
6
Actueel / Re: 14-07-2018 Zeer grote brand + GRIP 2 HS-ruimte Oude Amersfoortseweg, Hilversum
« Laatste bericht by Peter Gepost op Gisteren om 22:35:20 »
Zover ik weet geld hier dezelfde procedure als bij de NS. Terugkoppeling middels woord en schrift. Vroegha middels fax, nu zal dat email zijn. Ik vraag me alleen ernstig af of alleen Liander verantwoordelijk was, aangezien dit transformatorhuis ook onder prorail valt.
7
Actueel / Re: 16-07-2018 Zeer grote duinbrand + GRIP 1 Gasterij Kruisberg, Heemskerk
« Laatste bericht by Peter Gepost op Gisteren om 22:30:46 »
Dit voertuig is al zeker drie jaar geleden naar Driebergen verhuisd. Het heeft nu ook een Driebergens Roepnummer. Het oude voertuig van de post Driebergen was namelijk afgekeurd. Dit voertuig zal ook niet meer terugkeren naar Baarn. Het is langzamerhand hard nodig dat de eerste CCFM's in de uitruksterkte komen. Utrecht is al zeker een compleet natuurbrandpeloton kwijt aan afgekeurde auto's. Om over de overige voertuigen nog maar te zwijgen.  :-\
Utrecht heeft de laatste jaren niet zo hard meer geinvesteerd in nieuwe bosbrandvoertuigen, met het oog op de vervangingen die nu gaande is. Het geen wat nu rijd is nog steeds functioneel, en kan makkelijk de diensttijd uitdienen.
8
Actueel / Re: 17-07-2018 Zeer grote brand (industrie) Van Voordenpark, Zaltbommel
« Laatste bericht by tygerpower Gepost op Gisteren om 22:13:29 »
21:15:29 17-07-18   GROUP-1   PRIO 1 gz-inci-02 Van Voordenpark Zaltbommel BR Industrie (Inzet: ademlucht hah., logistiek groot hab., logistiek klein.) (arb. hygiene middel) (Ops Br: zeer groot) RPN INC 93295
           ZGB     0903491   BRW Gelderland-Zuid (Culemborg) (Logistiek)

21:01:22 17-07-18   GROUP-1   PRIO 1 gz-inci-02 Van Voordenpark Zaltbommel BR Industrie (arb. hygiene middel) (Inzet: logistiek groot hab., ademlucht hah.) (Ops Br: zeer groot) RPN 08-9081 INC 93295
           ZGB     0903267   BRW Gelderland-Zuid (ArbeidshygiĆ«ne West)
9
Actueel / Re: 16-07-2018 Zeer grote duinbrand + GRIP 1 Gasterij Kruisberg, Heemskerk
« Laatste bericht by WV-V Fotografie Gepost op Gisteren om 21:28:38 »
Dat is de 733, op dit moment reserve voertuig. Het zal niet lang meer duren eer dit voertuig ook weg gaat. De 734 is al buiten dienst.
Dit voertuig is al zeker drie jaar geleden naar Driebergen verhuisd. Het heeft nu ook een Driebergens Roepnummer. Het oude voertuig van de post Driebergen was namelijk afgekeurd. Dit voertuig zal ook niet meer terugkeren naar Baarn. Het is langzamerhand hard nodig dat de eerste CCFM's in de uitruksterkte komen. Utrecht is al zeker een compleet natuurbrandpeloton kwijt aan afgekeurde auto's. Om over de overige voertuigen nog maar te zwijgen.  :-\
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

Over het Brandweerforum

Stichting Fire & Safetyfora

Social Media