Brandweerforum
Afdelingen => Repressie en Nazorg => Topic gestart door: 112Dinteloord op 05 januari 2011, 20:55:25
-
De 24 uurs ploegen worden morgenochtend bij einde dienst afgewisseld.
-
Dat kan toch niet ??? Vanaf 15.00 vanmiddag zijn ze dan zo'n 16 uur in touw :o
-
inderdaad. zo goed zijn ze zelfs bij het leger niet getrained denk ik!
-
De 24 uurs ploegen worden morgenochtend bij einde dienst afgewisseld.
Dienstwissel? ja op de kazerne, maar ook tijdens de inzet zullen hun toch afgelost moeten worden voor rust, het is toch "arbeidsintensief werken" ook al staan ze er bijvoorbeeld alleen maar waterkannon te voeden, toch zullen hun na aanleiding van wat voor een inzet hun gedaan hebben na een x aantal uur afgelost te worden hebben ze het zwaar voor de kiezen gehad zal dat sneller zijn als dat ze alleen maar de waterwinning regelen.
-
Hebben ze geen "rust-post" ingericht tp ofzo? Dan kun je gewoon op locatie aflossen? 2 uur op, 2 uur af ofzo? Of is dit een heel wild idee. Ik heb er weinig verstand van verder, maar lijkt me het handigst?
-
De 24 uurs ploegen worden morgenochtend bij einde dienst afgewisseld.
Ik bedoelde vooral de vrijwillige posten aangezien er (zo snel gekeken) in de voertuiglijst maar twee tankautospuiten van een beroepspost staan (Breda en Oosterhout/dagbezetting), Ik dnekdat ook die ploegen tussnetijds afgelost zullen worden door mensen dei nu op de kazerne zitten, die draaien echt niet van drie uur vanmiddag tot morgenochtend vroeg. Ik denk oook niet dat alle eenheden afgelost gaan worden, het kan best dat er qua inzet al is afgeschaald of dat er meer behoefte is aan veel water dan aan veel tankautospuiten.
-
Hebben ze geen "rust-post" ingericht tp ofzo? Dan kun je gewoon op locatie aflossen? 2 uur op, 2 uur af ofzo? Of is dit een heel wild idee. Ik heb er weinig verstand van verder, maar lijkt me het handigst?
Doorgaans is het 4 uur op, dan aflos. Dat houdt de situatie overzichtelijk en de logistiek handelbaar.
-
aflossing op zon grote schaal is logistiek heel moeilijk handelbaar en ook niet echt overzichtelijk meer denk ik!
-
valt volgens mij wel mee hoe lastig. Als ze dat bij deze brand al niet kunnen moeten ze maar een cursus gaan volgen in Noord Holland Noord. Daar hebben 9 compagnie's elkaar afgelost, met aan het begin 2 compagnie's tegelijk. Ik ga er van uit dat er ook gewoon plannen klaar liggen om dit soort aflossingen te regelen.
-
daar zit inderdaad wat in.