Hoe hard iedereen ook werkte en natuurlijk handelde naar zijn mogelijkheden, verliep één en ander moeizaam bij de bestrijding van de brand. Waarvan je overigens kunt afvragen hoe snel deze kon uitbreiden in een gebouw dat volgens TU en gemeente aan alle voorschriften voldeed.
*Nadat de ernst duidelijk was (geen wateroverlast, maar kortsluiting + brand) duurde het lang (minstens een uur na de melding, maar misschien nog langer) voordat de waterwinning goed op gang kwam, waardoor afdoende inzet HW('s) op zich liet wachten. Dat had niet alleen met de hoogte van het gebouw te maken, maar ook met de chaos in het gebied. Achter het pand ligt de Mekelweg helemaal open en afgeschermd met bouwhekken vanwege de herinrichting van de straat.
*Het viel me op dat sommige voertuigen met prio1 ogenschijnlijk de verkeerde kant opreden (o.a. TS33 + TS14.1 en HA14.1 van peloton Rotterdam). Ze reden op de Kruithuisweg (N470) de afslag TU Wijk voorbij en kwamen daarna in het drukke verkeer voor de brug over de Schie te staan. Vervolgens reden ze een aantal minuten later via de andere rijbaan (richting A13) weer terug om alsnog de afrit te nemen en op te stellen op de Schoenmakerstraat
*Berichtgeving rampenzender (RTV West), fouten in de verslaggeving. O.a. voortdurende melding dat op- en afritten A13 afgesloten waren, waardoor 'ramptoeristen' via de andere kant de TU Wijk in probeerden te komen.
Een en ander zal waarschijnlijk wel tijdens een brede evaluatie aan bod komen
Hulde trouwens voor de beslissing om na verloop van tijd te stoppen met blussen en de manschappen afstand te laten houden, gevaar van instorting bleek inderdaad niet voor niets groot.
Was trouwens veel meer aan materieel dan op P2000 langskwam. Behalve allerlei DA's bijvoorbeeld de PM 765 van Delft die met aanhanger voorbij kwam en zag bovendien ook nog de oude Duikassisistentiewagen (van BRW Delft?) rijden met prio1.... Wist niet dat ie nog niet naar de sloop was haha