Auteur Topic: Voertuignieuws regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 416032 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

CHristian

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 437
  • Geslacht: Man
Reactie #585 Gepost op: 11 januari 2009, 22:48:57
Voor degene die heimwee hebben naar de oude AS22-1..... :D

Prorail heeft een aanwijzing van de Gemeente Rotterdam gekregen tot het hebben van een bedrijfsbrandweer. De oude AS22-1, welke gehuurd wordt van Storm, wordt nu gebruikt als bedrijfsbrandweervoertuig. Hij staat gestationeerd op het terrein van Prorail aan de Aesopusplaats en heeft als verzorgingsgebied het spoor tussen Station Lombardijen en Shunter (Rosestraat).


Fire Duif

  • Gast
Reactie #586 Gepost op: 11 januari 2009, 23:56:47
als goed is moet daar nog een voertuig rond rijden en is daar permanete brandwachten gestationeerd... van een 1 of ander bedrijf ergens uit nederland.


112 Rotterdam

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 602
  • Geslacht: Man
Reactie #587 Gepost op: 13 januari 2009, 11:45:43
Voor degene die heimwee hebben naar de oude AS22-1..... :D

Prorail heeft een aanwijzing van de Gemeente Rotterdam gekregen tot het hebben van een bedrijfsbrandweer. De oude AS22-1, welke gehuurd wordt van Storm, wordt nu gebruikt als bedrijfsbrandweervoertuig. Hij staat gestationeerd op het terrein van Prorail aan de Aesopusplaats en heeft als verzorgingsgebied het spoor tussen Station Lombardijen en Shunter (Rosestraat).

Ik weet niet of de gemeete dat heeft bepaald.. Er schijnen in Nederland meer spoorweg emplacementen brandweer te krijgen / hebben.
Het voertuig wat er eerst stond was het oude voertuig van de brandweer Wateringen.

visitors can't see pics , please register or login


Foto : Richard van der Toolen
www.brandweervoertuigen.nl
www.brandweervoertuigen.nl

gebruik geen foto's van andere zonder dit te vragen.


Enrique

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.532


tjuagut

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.499
  • Geslacht: Man
Reactie #589 Gepost op: 13 januari 2009, 12:42:14
Ik weet niet of de gemeete dat heeft bepaald.. Er schijnen in Nederland meer spoorweg emplacementen brandweer te krijgen / hebben.


Er was een aanwijzing voor 6 emplacementen van de havenspoorlijn. Prorail (namens Keyrail) is in beroep gegaan. De Raad van State heeft de Burgemeester van Rotterdam (namens de vr-rr) in het gelijk gesteld. Of dit op alle emplacementen tot een bedrijfsbrandweer zal leiden is afwachten. Verwacht eerder dat men voor 5 emplacementen instapt bij de GB.




Enrique

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.532
Reactie #590 Gepost op: 13 januari 2009, 13:50:10
Overigens was de ex-AS221 anderhalve week geleden nog identiek aan hoe hij in Rotterdam reed. Geen afwijkende stickers. Denk dat dat ook pas komt als ie t.z.t. weer terug bij SFS is.


Fire Duif

  • Gast
Reactie #591 Gepost op: 13 januari 2009, 16:43:57
Er was een aanwijzing voor 6 emplacementen van de havenspoorlijn. Prorail (namens Keyrail) is in beroep gegaan. De Raad van State heeft de Burgemeester van Rotterdam (namens de vr-rr) in het gelijk gesteld. Of dit op alle emplacementen tot een bedrijfsbrandweer zal leiden is afwachten. Verwacht eerder dat men voor 5 emplacementen instapt bij de GB.

er is een brandwachten bedrijf die mensen verzorgt op die emplacementen. Dat weet ik nog omdat ik vorig jaar vlak voor ik wegging bij de GB met die ''uitvoerder'' gesproken heb die het 1 en ander aan maskers kwam brengen die van het emplacement vandaan kwam. Ze zitten er 24 uur....


ZH 18-402

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.164
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Staf
Reactie #592 Gepost op: 13 januari 2009, 18:52:13
Klopt ik kom daar vrijwel dagelijks voorbij. Het voertuig wat Richard hierboven heeft geplaatst staat er inmiddels een aantal weken niet meer. Staat een oude AS van Rotterdam. Ze hadden hem trouwens de afgelopen dagen ingepakt in een wit doek, soort van stalling. Het voertuig en daarmee ook hun 'post' staat vlakbij station Lombardijen (aangrenzend). Zal proberen binnekort ff een fototje te maken vanuit de trein ;).


CHristian

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 437
  • Geslacht: Man
Reactie #593 Gepost op: 13 januari 2009, 20:40:36
Plaatje van de wagen, afgelopen zaterdag geschoten. ;)

visitors can't see pics , please register or login


galletdrager24

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #594 Gepost op: 15 januari 2009, 00:13:29
Ja, die is duidelijk nog in zijn oude Frobenstraat conditie  ;D Blijft een prachtwagen!
Met vriendelijke Groet,

Davey Blom          |Fotograaf www.112krimpen.nl |




Enrique

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.532
Reactie #595 Gepost op: 15 januari 2009, 18:02:07
Lang verwacht, en dan toch gekomen: een foto van de nieuwe DA901 van Veiligheid & Operatiën (voorheen Operationele Voorbereiding). Volgt de VW Polo Variant op.


j2s

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #596 Gepost op: 15 januari 2009, 19:28:29
Ik ben erg benieuwd naar foto's van de overige nieuwe DA's.


galletdrager24

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #597 Gepost op: 15 januari 2009, 21:26:55
Ik ben erg benieuwd naar foto's van de overige nieuwe DA's.

Ja ik nu ook nu ik dit voorproefje heb gezien  ::) ;D

PS:
 Mooie plaat Enrique
Met vriendelijke Groet,

Davey Blom          |Fotograaf www.112krimpen.nl |


KoenV

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 326
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #598 Gepost op: 15 januari 2009, 22:24:02
Ben inderdaad benieuwd, vooral naar de wagens van de Postcommandanten en van de OD's :D :)
Ohja, wat is het ronde, witte ding, boven op de lichtbalk?


Enrique

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.532
Reactie #599 Gepost op: 15 januari 2009, 22:28:38
De postcommandantenwagens zijn identiek aan deze DA901. Alleen dan DA211, DA221 of DA231 erop. En mogelijk nog district Noord onder Rotterdam-Rijnmond. Overigens is er als het goed is inmiddels ook een DA905 van de Executieve Ondersteuning, maar die zal op de 5 na identiek zijn aan de DA901.

Dat transparante ding is een LED-pit met oranje uitstralende LEDs.

(voor Galletdrager: dank, komt vooral door de persoon die hem zo mooi geparkeerd heeft in het uiterste parkeervak  ;) )