Auteur Topic: Voertuignieuws regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 416033 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Shaddy

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 919
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #480 Gepost op: 18 december 2008, 01:23:36
Oja, waren 4 nieuwe TS'sen die werden opgeleverd. TS11-1 problemen gehad dat iemand weet?

@ Firecat: 25, weet ik altijd zeker. 24 & 26 is altijd het probleem haha, maar ik hou het wel bij 24 & 25 = be  ;D.
Groeten,
Shaddy
Shaddyf[at]telfort.nl!


Firecat

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 629
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #481 Gepost op: 18 december 2008, 08:29:53
Oja, waren 4 nieuwe TS'sen die werden opgeleverd. TS11-1 problemen gehad dat iemand weet?

@ Firecat: 25, weet ik altijd zeker. 24 & 26 is altijd het probleem haha, maar ik hou het wel bij 24 & 25 = be  ;D.
Wie weet Shaddy, misschien heb je wel een vooruitziende blik en worden 24 & 25 in de toekomst wel één :-\
Die nieuwe kazerne van Berkel ligt ten slotte wel erg dichtbij Bergschenhoek.
Greetz, René


Shaddy

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 919
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #482 Gepost op: 18 december 2008, 17:48:52
Je weet het het nooit he met de Brandweer ;D.
Groeten,
Shaddy
Shaddyf[at]telfort.nl!


Fire Duif

  • Gast
Reactie #483 Gepost op: 18 december 2008, 18:02:33
Wie weet Shaddy, misschien heb je wel een vooruitziende blik en worden 24 & 25 in de toekomst wel één :-\
Die nieuwe kazerne van Berkel ligt ten slotte wel erg dichtbij Bergschenhoek.

oee je pakt wel heel gevoelig punt he hahahaa


Firecat

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 629
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #484 Gepost op: 18 december 2008, 22:55:56
oee je pakt wel heel gevoelig punt he hahahaa
Weet ik, maar die lokatie is volgens mijn bescheidde mening niet zomaar gekozen. ;)
Daar wil ik het verder bij laten aangezien het ook een beetje off-topic is.
Overigens rijdt Bosland momenteel niet met de eigen wagens.
De TS96.1 en voormalig AL22.1 staan op de uitruk.
Greetz, René




master of disaster

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #485 Gepost op: 18 december 2008, 23:40:06
De TS96.1 en voormalig AL22.1 staan op de uitruk.

Dat van de AL22.1 klopt, maar dat van de TS96.1 niet. Dat is namelijk de oefenploeg.
Die zal even op de kazerne hebben gezeten omdat de TS31.1 aan het oefenen was.


Shaddy

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 919
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #486 Gepost op: 19 december 2008, 00:47:33
Het is nog altijd AL2 -1 ;D. TS31-1 is nog gewoon in dienst ;).

De TS96-1 is inderdaad een van de twee oefen ploegen. Nieuwtje voor degene die het nog niet wisten. De TS96-1 (& oefenploeg) zijn tegenwoordig gestationeerd op de Breedvaartstraat, niet langer op de Baan.
Groeten,
Shaddy
Shaddyf[at]telfort.nl!


Firecat

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 629
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #487 Gepost op: 19 december 2008, 10:08:35
Het is nog altijd AL2 -1 ;D. TS31-1 is nog gewoon in dienst ;).

De TS96-1 is inderdaad een van de twee oefen ploegen. Nieuwtje voor degene die het nog niet wisten. De TS96-1 (& oefenploeg) zijn tegenwoordig gestationeerd op de Breedvaartstraat, niet langer op de Baan.
AL2 -1 staat inderdaad op de ladderbok, maar op het dak staat nog gewoon AL22-1, wat natuurlijk ook niet meer klopt.
Ik werk namelijk 10 hoog in het centrum van Rotterdam, erg handig hoor die roepnummers op het cabinedak ;D
Greetz, René


Firecat

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 629
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #488 Gepost op: 19 december 2008, 10:11:20
Dat van de AL22.1 klopt, maar dat van de TS96.1 niet. Dat is namelijk de oefenploeg.
Die zal even op de kazerne hebben gezeten omdat de TS31.1 aan het oefenen was.
Bestaat de oefenploeg uit vrijwilligers?
Wordt de TS96.1 primair voor deze taak gebruikt of wordt ie ook ingezet als vervangend voertuig zoals de TSX0.1-reeks?
Greetz, René


Straalpijp

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Man
Reactie #489 Gepost op: 19 december 2008, 13:27:21
Hoorde vanavond dat de cabine van de TS44-1 nu ook scheef hangt net als de TS32-1.

Ja, dat klopt.....hij staat voorlopig in de loods aan de pottumstraat. Zal wel een lang traject worden.




Fire Duif

  • Gast
Reactie #490 Gepost op: 19 december 2008, 14:40:50
Ja, dat klopt.....hij staat voorlopig in de loods aan de pottumstraat. Zal wel een lang traject worden.


voorbeeld voor van de 32-1 is er whahaha


Shaddy

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 919
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #491 Gepost op: 19 december 2008, 15:37:02
Bestaat de oefenploeg uit vrijwilligers?
Wordt de TS96.1 primair voor deze taak gebruikt of wordt ie ook ingezet als vervangend voertuig zoals de TSX0.1-reeks?

Oefenploeg bestaat (volgensmij) gewoon uit mensen die speciaal toegekend zijn aan deze ploeg. Als ik mij niet vergis zijn deze mensen gewoon beroeps.

Als bijvoorbeeld de jongens van de Metaalhof (TS32-1) gaan oefenen, wat lang gaat duren dan wordt de oefenploeg gereserveerd. Vervolgens gaat de oefenploeg i.c.m. de TS96-1 naar de Metaalhof en wordt gedurende die tijd gekoppeld aan de kazerne.

S'avonds oefent niemand, dus dan staat de TS96-1 gewoon op post. Zo nu en dan wilt hij nog wel eens gebruikt als reserve bak, als hij de volgende ochtend maar weer terug is op zijn post. Zo heeft hij bijvoorbeeld wel eens op de Frobenstraat gestaan s'avonds en s'nachts als vervanger voor de TS22-1.

Laatst heeft het VG Oost hem nog gebruikt bij een grootscheepse oefening bij Metro station de Terp. Omdat Metaalhof met de TS30-1 rijdt hadden hun een TS te weinig, dus toen kwam de TS96-1 ook mee (met VG mensen).

Het verhaal hierboven is wat ik altijd begrepen heb en mij verteld is, aanvullingen of correcties welkom!
Groeten,
Shaddy
Shaddyf[at]telfort.nl!


Enrique

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.532
Reactie #492 Gepost op: 19 december 2008, 17:02:33
De nieuwe LP501.


Shaddy

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 919
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #493 Gepost op: 19 december 2008, 17:35:58
Mooi plaatje Enrique! ;)
Groeten,
Shaddy
Shaddyf[at]telfort.nl!


Fire Duif

  • Gast
Reactie #494 Gepost op: 19 december 2008, 18:17:01
Oefenploeg bestaat (volgensmij) gewoon uit mensen die speciaal toegekend zijn aan deze ploeg. Als ik mij niet vergis zijn deze mensen gewoon beroeps.

Als bijvoorbeeld de jongens van de Metaalhof (TS32-1) gaan oefenen, wat lang gaat duren dan wordt de oefenploeg gereserveerd. Vervolgens gaat de oefenploeg i.c.m. de TS96-1 naar de Metaalhof en wordt gedurende die tijd gekoppeld aan de kazerne.

S'avonds oefent niemand, dus dan staat de TS96-1 gewoon op post. Zo nu en dan wilt hij nog wel eens gebruikt als reserve bak, als hij de volgende ochtend maar weer terug is op zijn post. Zo heeft hij bijvoorbeeld wel eens op de Frobenstraat gestaan s'avonds en s'nachts als vervanger voor de TS22-1.

Laatst heeft het VG Oost hem nog gebruikt bij een grootscheepse oefening bij Metro station de Terp. Omdat Metaalhof met de TS30-1 rijdt hadden hun een TS te weinig, dus toen kwam de TS96-1 ook mee (met VG mensen).

Het verhaal hierboven is wat ik altijd begrepen heb en mij verteld is, aanvullingen of correcties welkom!

deze mensen zijn inderdaad beroeps. en er zit wel iemand tussen een gedetacheerde vrijwilliger....  ;)