Auteur Topic: Nederlandse brandweerauto's in het buitenland  (gelezen 704160 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

poster

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 157
  • Geslacht: Man
Reactie #15 Gepost op: 23 december 2007, 21:04:36
En deze Rotterdamse hoogwerker ging via Zevenaar naar een handelaar in Argentinie waar hij nu te koop staat.
Als de brand weer brandt, blust de brandweer de brand weer


poster

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 157
  • Geslacht: Man
Reactie #16 Gepost op: 23 december 2007, 22:26:14
Winschoten
Zeist
onbekend
's-Graveland
Kloosterzande
Helden
Dokkum

Allemaal Nederlandse tankautospuiten te koop in Argentinie
Als de brand weer brandt, blust de brandweer de brand weer


Willem

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 23 december 2007, 22:38:55
Winschoten
Zeist
onbekend
's-Graveland
Kloosterzande
Helden
Dokkum

Allemaal Nederlandse tankautospuiten te koop in Argentinie

Onbekend was van Corus, was de enige met BiZa striping.

Korps :  Corus v/h Koninklijke Hoogovens 
Roepnummer :  941 eerder 21 
Type voertuig :  TS3LD2600HD400T2400 
Merk / Type chassis : DAF FA1300DT340 
Opbouw :  Ajax-Ziegler 
Kenteken :  BG-66-PN 
Datum in dienst :  1983 
Datum uit dienst :   
Vestigingsplaats :  IJmuiden (gemeente Velsen) 
Bijzonderheden :  > BZK-striping

Bron: Brandbase.org


poster

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 157
  • Geslacht: Man
Reactie #18 Gepost op: 23 december 2007, 22:40:27
Volgens mij is hier nog geen topic van,

In Chili rijdt deze oude Nederlander rond bij het korps van Osorno. Wie kent deze?
foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
in de tekst wordt gesproken over bouwjaar 1982 Mercedes 1113 opbouw Doeschot Rosenbauer maar dat zal de kenner allang gezien hebben.

en hier de oude pm van Oss die er volgens mij het meest op lijkt. Louis merkte terecht op dat het weleens een HV kon zijn. De door Johan opgemerkte onlogische verplaatsing van het zoeklicht, deze blijft in het midden. En let ook op de treeplanken die wat verder doorlopen, breder, dan de TS Winterswijk deze lijkt voor wat dat betreft ook beter, ook de kleur onder de zwaailampen en de opstap voor de achterste materiaalkasten is 100% identiek. En bouwjaar 1982 uit dienst 2004
Als de brand weer brandt, blust de brandweer de brand weer


poster

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 157
  • Geslacht: Man
Reactie #19 Gepost op: 23 december 2007, 22:48:50
Onbekend was van Corus, was de enige met BiZa striping.

Korps :  Corus v/h Koninklijke Hoogovens 
Roepnummer :  941 eerder 21 
Type voertuig :  TS3LD2600HD400T2400 
Merk / Type chassis : DAF FA1300DT340 
Opbouw :  Ajax-Ziegler 
Kenteken :  BG-66-PN 
Datum in dienst :  1983 
Datum uit dienst :   
Vestigingsplaats :  IJmuiden (gemeente Velsen) 
Bijzonderheden :  > BZK-striping

Bron: Brandbase.org


Deze heeft volgens mij een enkele cabine zie http://www.brandweervoertuigen.com/korpsen/corus/huidig.htm  bovenaan
Als de brand weer brandt, blust de brandweer de brand weer




Willem

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 23 december 2007, 22:49:47
Deze heeft volgens mij een enkele cabine zie http://www.brandweervoertuigen.com/korpsen/corus/huidig.htm  bovenaan

oei waarom zit ik zo te slapen......


poster

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 157
  • Geslacht: Man
Reactie #21 Gepost op: 23 december 2007, 22:53:15
oei waarom zit ik zo te slapen......

Je houdt anderen daarmee wel scherp  ;)
Blijf vooral reageren zoiets wordt altijd gewaardeerd!
Als de brand weer brandt, blust de brandweer de brand weer


Willem

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 23 december 2007, 22:56:05
Je houdt anderen daarmee wel scherp  ;)
Blijf vooral reageren zoiets wordt altijd gewaardeerd!

Er is nog maar één mogelijkheid; het voertuig wat nu nog onbekend is, is pas later voorzien van striping. Volgens de brandbase heeft er maar één DAF 1300 BiZa-striping en dat is de TS (3 persoonscabine) van Corus uit IJmuiden.


poster

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 157
  • Geslacht: Man
Reactie #23 Gepost op: 23 december 2007, 23:01:58
Nog eentje voor het slapen gaan:
let op de achtergrond
Is de Dodge achter de AL de oude HV of een oude HV van de toenmalige Regionale Brandweer Delft? Hij moet voordat hij in Argentinie te koop kwam (en inmiddels dan verkocht is, staat nl. niet meer op hun site) bij een brandweerkorps in een duitstalig land zijn geweest.


Als de brand weer brandt, blust de brandweer de brand weer


Feuerteufel

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 302
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #24 Gepost op: 24 december 2007, 13:02:24
Er is nog maar één mogelijkheid; het voertuig wat nu nog onbekend is, is pas later voorzien van striping. Volgens de brandbase heeft er maar één DAF 1300 BiZa-striping en dat is de TS (3 persoonscabine) van Corus uit IJmuiden.

We zijn op zoek naar een DAF 1300 met den Hartog opbouw. Hiervan zijn er meerdere ook in BiZa striping geweest. De meeste foto's die ik in mijn Datenbank heb staan zijn met normale zwaailampen. De enigste die ik heb met Lichtbalk is de oude van Millingen aan de Rijn die later naar Recitel is gegaan. De foto die ik desteijds ergens in het Net heb gevonden is er een zonder BiZa Striping en van slechte kwaliteit. Misschien dat iemand hiervan een foto heeft??




Willem

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 24 december 2007, 14:36:54
We zijn op zoek naar een DAF 1300 met den Hartog opbouw. Hiervan zijn er meerdere ook in BiZa striping geweest. De meeste foto's die ik in mijn Datenbank heb staan zijn met normale zwaailampen. De enigste die ik heb met Lichtbalk is de oude van Millingen aan de Rijn die later naar Recitel is gegaan. De foto die ik desteijds ergens in het Net heb gevonden is er een zonder BiZa Striping en van slechte kwaliteit. Misschien dat iemand hiervan een foto heeft??

visitors can't see pics , please register or login


Kijk eens naar de tweede foto, onder het ladderrek aan de linkerkant zie je het Ziegler-logo zitten.

Foto komt van die site waar de wagen te koop staat.


Feuerteufel

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 302
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #26 Gepost op: 24 december 2007, 17:44:08
http://www.fire-equipamientos.com.ar/fire/pictures/listings/154.jpg

Kijk eens naar de tweede foto, onder het ladderrek aan de linkerkant zie je het Ziegler-logo zitten.

Foto komt van die site waar de wagen te koop staat.

Inderdaad, zie ik nu ook. Maar als ik de opbouw van Ziegler en den Hartog vergelijk kom ik persoonlijk tot de conclusie dat het een den Hartog opbouw zou moeten zijn. Kan het zijn dat het Ladderrek door Ziegler is gebouwt en dat daarom deze sticker is aangebracht??


jwpots

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 24 december 2007, 17:53:25
Inderdaad, zie ik nu ook. Maar als ik de opbouw van Ziegler en den Hartog vergelijk kom ik persoonlijk tot de conclusie dat het een den Hartog opbouw zou moeten zijn. Kan het zijn dat het Ladderrek door Ziegler is gebouwt en dat daarom deze sticker is aangebracht??
Deze wagen is van een bouwjaar dat men nog niet van kantelbare ladderrekken had gehoord. De kantelbare ladderrekken dateren van een later stadium dan waar de wagen uit dateerd. Dus heel goed mogelijk dat het kantelbare ladderrek er later op is aangebracht.

Groet
Johan


louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #28 Gepost op: 24 december 2007, 18:46:16
Het feit dat er nu een Ziegler sticker opzit is tweedelig. Te eerste is deze wagen ooit gebouwd bij de niet meer bestaande firma Den Hartog die deze opdracht uitvoerde voor Ajax-Ziegler (de toenmalige importeur van Ziegler), deze wagen heeft dan ook een Ziegler pomp. Dit is dan ook de reden dat men bij Ziegler na revisie voorzien van een Ziegler. De tweede reden word toegepast door een tweetal bedrijven die deze wagens aan het buitenland verkopen, de naam Ziegler is daar bekender dan de naam Den Hartog en mede door het feit dat er een Ziegler pomp in ligt is het ook toegestaan. Het heeft dus niets met de kantelbare ladderrekken te maken, heb zelf een door C&C gemaakt kantelbare ladderrek op een oude door Ziegler gebouwde wagen gezien.


Trouwens volgend jaar komt het boek uit over de verschillende brandweercarrosseriebouwers hierin Nederland, Daarin worden de verschillende bedrijven beschreven.  ;)


louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #29 Gepost op: 26 december 2007, 14:28:44
Nog een onbekende voormalige Nederlandse brandweerwagen.

visitors can't see pics , please register or login


Kwam ik tegen op een Spaanse site, Deze Magirus-Deutz 170D11FA tankautospuit met Motorkracht-Magirus opbouw doet nu dienst bij een particulier brandweerkorps. Het is zeker een voormalig Nederlander gezien het feit dat het hier een Motorkracht opbouw betreft, de standaard Duitse Magirus opbouw heeft namelijk geen treeplankkasten. Maar heeft daar de korte zuigbuizen liggen. Ook het typische ladderrek laat zien dat het hier om een voormalig Nederlander gaat.