Auteur Topic: rode zwaailichten ???  (gelezen 34252 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ALF

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
    • Peter van Veen Fotografie
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Fotojournalist
Reactie #30 Gepost op: 02 mei 2008, 03:04:33
is wel mooi maar wel een beetje amerikaans toch vind ik dat het moet mogen, de politie bij ons in barneveld heeft het ook het blijkt meer op te vallen vind het mooi maar aan de andere kant ook wat minder...

Wat ik eerder ook al zei inderdaad. Het is hier allemaal al zo veramerikaanst. Ik vind blauw blauw eigenlijk mooier, dan rood blauw...
Fotografeert o.a. voor De Rijnpost, De Edese Post, RTV Utrecht, De Gelderlander, AD/UN, Telegraaf.
www.petervanveen.com


Arie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 15.077
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #31 Gepost op: 02 mei 2008, 07:34:20
Dus mocht een voertuig ook rode lampen hebben,voldoe je dus niet aan het E keurmerk.Dan zou je dus een probleem kunnen gaan krijgen.

Kan wel kloppen, want ik hoorde van Ronald van de week, toen ik op de kazerne van L-V was, dat de 741 niet meer mag uitrukken met prio 1 vanwege die rode lampen.  :o
Redacteur van http://www.regio15.nl
Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15 voor de allerlaatste updates!!
De Regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 - 7373112


timo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.108
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #32 Gepost op: 02 mei 2008, 09:55:25
Kan wel kloppen, want ik hoorde van Ronald van de week, toen ik op de kazerne van L-V was, dat de 741 niet meer mag uitrukken met prio 1 vanwege die rode lampen.  :o

Dat is heel simpel op te lossen, Gewoon kap eraf halen en dan een blauwe erop zetten. Dan kunnen ze binnen 1 dag weer uitrukken.
Of kabeltje loshalen. Maar dan zou de HV Hoofddorp ook niet meer uit mogen rukken die heeft 2 rode zwaailaampen dacht ik.
brandwacht bij de vrijwillige brandweer Gouda
EHV'er en O&V er Rode kruis Gouda E.O.


Brandweerforum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.167
  • Geslacht: Man
    • Stichting Fire & Safetyfora
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #33 Gepost op: 02 mei 2008, 14:30:49
Dat is heel simpel op te lossen, Gewoon kap eraf halen en dan een blauwe erop zetten. Dan kunnen ze binnen 1 dag weer uitrukken.
Of kabeltje loshalen. Maar dan zou de HV Hoofddorp ook niet meer uit mogen rukken die heeft 2 rode zwaailaampen dacht ik.

Het probleem is dat er heel moeilijk aan die kappen te komen is! Oplossing is eenvoudig idd maar de uitvoer soms iets lastiger. Als het echt moet rukt de 741 gewoon uit maar wettelijk mogen de rode lichten er dan niet opzitten.

Groet Ronald.


Ricardo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.623
    • Ricardo Bonsang Fotografie
  • Rang: Brandwacht 1e klas
Reactie #34 Gepost op: 02 mei 2008, 15:32:19
Het probleem is dat er heel moeilijk aan die kappen te komen is! Oplossing is eenvoudig idd maar de uitvoer soms iets lastiger. Als het echt moet rukt de 741 gewoon uit maar wettelijk mogen de rode lichten er dan niet opzitten.

Groet Ronald.
Pardon, moeilijk aan te komen. Gaat om twee lensen voor de Whelen 600 serie, kosten 22 dollar per stuk. Daarnaast nog twee filters voor de intersection sweeps en die liggen nog wel ergens in de regio  :)

Dus er is niet moelijk aan te komen, via marelko zijn ze zo te bestellen.




timo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.108
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #35 Gepost op: 02 mei 2008, 15:40:07
Het probleem is dat er heel moeilijk aan die kappen te komen is! Oplossing is eenvoudig idd maar de uitvoer soms iets lastiger. Als het echt moet rukt de 741 gewoon uit maar wettelijk mogen de rode lichten er dan niet opzitten.

Groet Ronald.

En er zit ook geen losse schakelaar op?
brandwacht bij de vrijwillige brandweer Gouda
EHV'er en O&V er Rode kruis Gouda E.O.


luuk

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 02 mei 2008, 17:27:49
En er zit ook geen losse schakelaar op?

als ze er andere kappen opgezet hebben zeer waarschijnlijk niet...


Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #37 Gepost op: 02 mei 2008, 17:38:15
als ze er andere kappen opgezet hebben zeer waarschijnlijk niet...

Even ter correctie; die andere kappen zijn er niet door de brandweermensen van Voorburg (want daar komt het voertuig oorspronkelijk vandaan) opgezet, maar door de bouwer van het voertuig. Het al dan niet kunnen vervangen of opzetten van kappen staat los van het feit of er een schakelaar op zit of niet.


Willem

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 02 mei 2008, 17:39:44
Even ter correctie; die andere kappen zijn er niet door de brandweermensen van Voorburg (want daar komt het voertuig oorspronkelijk vandaan) opgezet, maar door de bouwer van het voertuig. Het al dan niet kunnen vervangen of opzetten van kappen staat los van het feit of er een schakelaar op zit of niet.

Dat was John Dennis, opbouwer zit/zat* in Engeland en dan is het logisch dat er ook rode kappen op zitten.

* Opbouw schijnt failliet te zijn ???


Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #39 Gepost op: 02 mei 2008, 17:43:02
Dat was John Dennis, opbouwer zit/zat* in Engeland en dan is het logisch dat er ook rode kappen op zitten.

* Opbouw schijnt failliet te zijn ???

Ben ik niet helemaal met je eens... De Dennis die oorspronkelijk van Leidschendam was (de 642) komt daar ook vandaan en die had gewoon blauwe kappen. Dus dat de 741 rode kappen heeft, heeft niks te maken met het feit dat hij uit Engeland komt.

Sterker nog; er schiet mij zelfs nu te binnen dat de bouwer het op verzoek van Voorburg kan hebben gedaan...Veel voertuigen van de ex-post Voorburg hadden een rood en een blauw zwaailicht. De oude 771 (Volvo) was er ook zo een. En die kwam echt niet uit Engeland, dus daar had het niks mee te maken. Ook de oude 755 (weet even het merk niet meer) had een rood/blauw combinatie. Dat was ook geen Dennis en kwam ook niet uit Engeland.




Brandweerforum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.167
  • Geslacht: Man
    • Stichting Fire & Safetyfora
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #40 Gepost op: 02 mei 2008, 19:33:07
Pardon, moeilijk aan te komen. Gaat om twee lensen voor de Whelen 600 serie, kosten 22 dollar per stuk. Daarnaast nog twee filters voor de intersection sweeps en die liggen nog wel ergens in de regio  :)

Dus er is niet moelijk aan te komen, via marelko zijn ze zo te bestellen.

Dat idee heb ik ook al eens geoppert ;)


Brandweerforum

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.167
  • Geslacht: Man
    • Stichting Fire & Safetyfora
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #41 Gepost op: 02 mei 2008, 19:47:31
Ik moet toch even wat correcties toevoegen op een aantal verhalen.:

Dat was John Dennis, opbouwer zit/zat* in Engeland en dan is het logisch dat er ook rode kappen op zitten.

* Opbouw schijnt failliet te zijn ???

Opbouwer van dit voertuig was John Dennis Aluminium idd in england.

Zo logisch is dat niet want het is maar net waar het korps voor kiest. Kortom welke lichtbalk plak je op welke auto! Al willen ze er een oranje balk op de opbouwer zet erop wat jij wilt (u vraagt wij draaien)! De lichtbalk kan je zelf helemaal indelen/bepalen hoe je deze wilt hebben.

Toen der tijd was het een proef met de voertuigen van Voorburg want het voertuig zou hierdoor beter opvallen in het verkeer! Later is het bij wet verboden de rode verlichting maar toen waren bijna alle voertuigen van Voorburg al uitgerust met blauwe verlichting. Behalve de AL 755. De huidige AB 70 776 heeft ook zijn rode lampen in moeten leveren. De huidige WO 772 heeft ze ook in moeten leveren!

Ben ik niet helemaal met je eens... De Dennis die oorspronkelijk van Leidschendam was (de 642) komt daar ook vandaan en die had gewoon blauwe kappen. Dus dat de 741 rode kappen heeft, heeft niks te maken met het feit dat hij uit Engeland komt.

Sterker nog; er schiet mij zelfs nu te binnen dat de bouwer het op verzoek van Voorburg kan hebben gedaan...Veel voertuigen van de ex-post Voorburg hadden een rood en een blauw zwaailicht. De oude 771 (Volvo) was er ook zo een. En die kwam echt niet uit Engeland, dus daar had het niks mee te maken. Ook de oude 755 (weet even het merk niet meer) had een rood/blauw combinatie. Dat was ook geen Dennis en kwam ook niet uit Engeland.

De oude 755 (AL Mercedes-Benz) heeft nooit geen rode zwaailampen of lichten gehad.

visitors can't see pics , please register or login


De oude 771 heeft hier nog wel een hele tijd mee rond gereden en doordat deze vervangen zou worden is daar niets meer aan gedaan. Ik denk dat het ook zo gaat gebeuren bij de 741.

Groet Ronald.


Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #42 Gepost op: 02 mei 2008, 19:52:12
Nu ik de foto zo weer zie, denk ik 'ohw ja'...maar in mijn gedachte had hij wat rode lampen... Mijn fout! Excuses  ;)
Wat de rest betreft zat ik toch goed....  ;)


Securifire

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.051
    • Image libraries
Reactie #43 Gepost op: 02 mei 2008, 21:01:28
Dat was John Dennis, opbouwer zit/zat* in Engeland en dan is het logisch dat er ook rode kappen op zitten.

* Opbouw schijnt failliet te zijn ???

John Dennis Coachbuilders is niet failliet.... Zie webpagina : www.johndennisfire.co.uk/



luuk

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 02 mei 2008, 21:06:32
John Dennis Coachbuilders is niet failliet.... Zie webpagina : www.johndennisfire.co.uk/



misschien is de site nog in de lucht,
dit gebeurt bij meerdere bedrijven volgens mij.