Ik moet toch even wat correcties toevoegen op een aantal verhalen.:
Dat was John Dennis, opbouwer zit/zat* in Engeland en dan is het logisch dat er ook rode kappen op zitten.
* Opbouw schijnt failliet te zijn
Opbouwer van dit voertuig was John Dennis Aluminium idd in england.
Zo logisch is dat niet want het is maar net waar het korps voor kiest. Kortom welke lichtbalk plak je op welke auto! Al willen ze er een oranje balk op de opbouwer zet erop wat jij wilt (u vraagt wij draaien)! De lichtbalk kan je zelf helemaal indelen/bepalen hoe je deze wilt hebben.
Toen der tijd was het een proef met de voertuigen van Voorburg want het voertuig zou hierdoor beter opvallen in het verkeer! Later is het bij wet verboden de rode verlichting maar toen waren bijna alle voertuigen van Voorburg al uitgerust met blauwe verlichting. Behalve de AL 755. De huidige AB 70 776 heeft ook zijn rode lampen in moeten leveren. De huidige WO 772 heeft ze ook in moeten leveren!
Ben ik niet helemaal met je eens... De Dennis die oorspronkelijk van Leidschendam was (de 642) komt daar ook vandaan en die had gewoon blauwe kappen. Dus dat de 741 rode kappen heeft, heeft niks te maken met het feit dat hij uit Engeland komt.
Sterker nog; er schiet mij zelfs nu te binnen dat de bouwer het op verzoek van Voorburg kan hebben gedaan...Veel voertuigen van de ex-post Voorburg hadden een rood en een blauw zwaailicht. De oude 771 (Volvo) was er ook zo een. En die kwam echt niet uit Engeland, dus daar had het niks mee te maken. Ook de oude 755 (weet even het merk niet meer) had een rood/blauw combinatie. Dat was ook geen Dennis en kwam ook niet uit Engeland.
De oude 755 (AL Mercedes-Benz) heeft nooit geen rode zwaailampen of lichten gehad.
visitors can't see pics , please
register or
loginDe oude 771 heeft hier nog wel een hele tijd mee rond gereden en doordat deze vervangen zou worden is daar niets meer aan gedaan. Ik denk dat het ook zo gaat gebeuren bij de 741.
Groet Ronald.