Auteur Topic: Mogelijk einde voor vrijwillige brandweer: 80 procent van beroepsgroep op de toc  (gelezen 7525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende


Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Zorgen vrijwillige brandweer na Europese regels: "Kleine dorpjes raak je zo kwijt"

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/253554/zorgen-vrijwillige-brandweer-na-europese-regels-kleine-dorpjes-raak-je-zo-kwijt


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Al die regels wat ze tegenwoordig opeens verzinnen en maken.   

Waar komen deze zo vandaan?

Al jaren word er op deze manier gewerkt en nu moet het opeens anders?  Maken we hiermee niet meer kapot dan dat we het oplossen?



Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Al die regels wat ze tegenwoordig opeens verzinnen en maken.   

Waar komen deze zo vandaan?

Al jaren word er op deze manier gewerkt en nu moet het opeens anders?  Maken we hiermee niet meer kapot dan dat we het oplossen?

Opnieuw geeft u blijk van onwetendheid met deze 'bijdrage'.
Een 'vrijwillige brandweer' die niet betaald wordt /kan worden bestaat al lang niet meer in NL. Het zijn part-timers.

Wat een schijnvertoning op een vakinhoudelijk forum!
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Dit heeft niks met onwetendheid te maken. U bent elke keer weer beledigend en deligerend. Heel jammer

Heeft u het nieuwsbericht gelezen?


Volgens het nieuwsbericht mag het vrijwilligers stelsel zoals deze er nu is niet meer.

Ze hebben nu een variabel inkomen van de brandweer bij opkomst tijdens incidenten, en hier willen ze een vast inkomen voor.

En ik weet dat deze mensenl partimers zijn, en betaald worden , al zit daar ook een verschil in.



Hoe zouden ze dit nu willen gaan invullen?





Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Dit heeft niks met onwetendheid te maken. U bent elke keer weer beledigend en deligerend. Heel jammer

Heeft u het nieuwsbericht gelezen?


Volgens het nieuwsbericht mag het vrijwilligers stelsel zoals deze er nu is niet meer.

Ze hebben nu een variabel inkomen van de brandweer bij opkomst tijdens incidenten, en hier willen ze een vast inkomen voor.

En ik weet dat deze mensenl partimers zijn, en betaald worden , al zit daar ook een verschil in.



Hoe zouden ze dit nu willen gaan invullen?

Dat ik beledigend zou zijn wordt door u niet onderbouwd; het begrip "deligrerend" ken ik niet.

Ik weet niet of er in NL dergelijk 'een stelsel' (uniform) bestaat.

Indien u twijfelt of ik uw berichten heb gelezen is het vreemd dat u mij desondanks inhoudelijk een vraag stelt.

Waaruit blijkt dat 'ze' een vast inkomen willen?

Uit mijn onderzoeken is o.m. gebleken dat na het intrekken van een 'piket' toelage men niet of te laat opkomt; met dramatisch gevolgen voor burgers en hun nabestaanden.

Uw vraag over het nu invullen, gaat voorbij aan het feit dat de bestaande gewoonte om 'vrijwilligers' verschillend te betalen (een 'contradictio in terminis')per regio al tientallen jaren in strijd is met de sociale en vakinhoudelijke wetgeving.

Dit wijst op incompetentie, ook al op personeelsgebied, bij de leidinggevenden.
De minister (Inspectiefunctie) liet na dit tijdig te toetsen.

Er zijn diverse dramatische resultaten hierdoor ontstaan; door bij paraatheid, te laat of domweg niet op te komen.

Uw vraag hoe dit dan nu moet worden ingevuld gaat voorbij aan de dramatisch effecten geboekt in het verleden door het 'creatief' betalen van 'vrijwilligers'.

Tegen de leidinggevenden zij mede hierdoor 'dan maar' een 4 tal aangiften gedaan: Enschede, Diemen, Hellevoetsluis, Asten (dierenredding verzaakt).
De zogenaamde 'vrijwilligers' acht ik ethisch mede verantwoordelijk voor het verzaken van de wettelijke zorgtaken; al worden zij in de aangifte niet aansprakelijk gesteld.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


kuifje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende

Wat een schijnvertoning op een vakinhoudelijk forum!

Als u dit vindt! Hou dan u de eer aan u zelf! En geef dan geen reactie. Richt u pijlen op Brussel waar die onzin vandaan komt.


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Als u dit vindt! Hou dan u de eer aan u zelf! En geef dan geen reactie. Richt u pijlen op Brussel waar die onzin vandaan komt.

Als ik iets vindt....dan bepaal ikzelf hoe ik daarvan al dan niet uiting geef!

De onzin zit in de asociale rommelige betaling van mensen die zich desondanks als 'vrijwilliger' willen uitgeven.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton




Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
https://www.rtvoost.nl/nieuws/318897/Nieuwe-Europese-regels-lijken-doodvonnis-voor-vrijwillige-brandweer?fbclid=IwAR0pf5CB0h6gLj_VTlEI76XH-4kRGOfOwc3kk0bTzsqDZlE_yzuXWdThgqs

Ja, de journalisten zijn al jaren in de maling genomen.

Het zogenaamde Europese probleem gaat gewoon om het einde van de asociale willekeurige betaling voor (oefen) uren en soms piketdienst; zonder ziekte premies e.d.. Dit omdat er geen legaal dienstverband werd overeengekomen.

Het goede nieuws voor de burger is, dat het zomaar niet opkomen en het uitrukken met onvoldoende bezetting op de voertuigen, dan ook formeel uit den boze is. Tot nu toe werd er op 'Russische roulette' (onethisch) de hand mee gelicht.
Vraag het bijvoorbeeld de nabestaanden van het overleden echtpaar bus de brand in Hellevoetsluis op 20 mei 2016.

Schaamteloos en ethisch onbehoorlijk; gelet op het positieve verwachtingspatroon bij de burgers!

De figuur Wevers was erbij en keek er naar; dat, zelfs ook in 2000 bij de vuurwerkramp brandmelding, onvolledige voertuig bezettingen, ook zelfs zonder bevelvoerder, zich aandienden; bij groot eigen gevaar.

Dit is een verwoede poging op de deksel op de beerput, in onbenul aangelegd door de leidinggevenden, te houden!
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton




kuifje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Dan wordt straks 80% zzp’er.  ::)


DavidM

  • Forumlid.
  • ***
  • Berichten: 2
    • Vakles
  • Bezoek: Belangstellende
80% vrijwillig? Wow daar schrik ik echt van. Denk dat de gemiddelde Nederlander hier ook helemaal niet van bewust is. Aan de andere kant ook goed en niet meer dan normaal dat de brandweerlieden gewoon betaald worden.


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
80% vrijwillig? Wow daar schrik ik echt van. Denk dat de gemiddelde Nederlander hier ook helemaal niet van bewust is. Aan de andere kant ook goed en niet meer dan normaal dat de brandweerlieden gewoon betaald worden.

de brandweer in Nederland word nu toch ook al betaald als vrijwilliger?  tijdens oefenavonden en uitrukken? 

het zou echt megaveel gaan kosten als opeens alle vrijwillige brandweermensen in Parttime dienstverband moeten komen en een standaard bedrag betaald krijgen per maand.


Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
de brandweer in Nederland word nu toch ook al betaald als vrijwilliger?  tijdens oefenavonden en uitrukken? 

het zou echt megaveel gaan kosten als opeens alle vrijwillige brandweermensen in Parttime dienstverband moeten komen en een standaard bedrag betaald krijgen per maand.

Zo mega veel gaat dat niet kosten aangezien ze al betaald worden als ZZP ers met een basis vergoeding voor beschikbaarheid.
Dit is niet meer van deze tijd, waarom niet fatsoenlijk geregeld zodat de reguliere werkgevers niet het arbeidsongeschiktheidsrisico hoeven te dragen en waarom geen pensioen voor bewezen diensten ?
Maar ja de VR wil graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten betreffende het repressieve personeel.
Dit terwijl de sterrenhemel ongehoorde inkomens genereert !