Auteur Topic: 17-02-2019 Zeer grote brand (loods) Ridderslag, Beesd  (gelezen 4002 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brand

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.752
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Gepost op: 18 februari 2019, 07:00:20
03:41:29 18-02-19   GROUP-1   P 3 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: zeer groot) Ridderslag Beesd 08-9081
           ZGB     0903267   BRW Gelderland-Zuid (Arbeidshygiëne West)

03:29:03 18-02-19   -ALPHA-   Graag ophalen VZH
0903388   BRW Gelderland-Zuid (Beusichem) (Bemanning HA)

01:16:01 18-02-19   -ALPHA-   Aflossing ploeg, graag telefonisch contact Chris
0903799   BRW Gelderland-Zuid (Hedel) (Korpsalarm)

00:20:46 18-02-19   -ALPHA-   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: zeer groot) Ridderslag Beesd 08-9582
           ZGB     0903200   BRW Gelderland-Zuid (GMS Koppelcode)

00:09:22 18-02-19   GROUP-2   P 2 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: zeer groot) Ridderslag Beesd 08-9083 089086
           ZGB     0903388   BRW Gelderland-Zuid (Beusichem) (Bemanning HA)
           ZGB     0903491   BRW Gelderland-Zuid (Culemborg) (Logistiek)

23:28:07 17-02-19   GROUP-1   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: zeer groot) Ridderslag Beesd 08-7091
           ZGB     0903293   BRW Gelderland-Zuid (DOvD Buren - Culemborg)

23:17:20 17-02-19   GROUP-1   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Opstelplaats kraalweg / linge ) Ridderslag Beesd 08-9664 08-4131
0904195   BRW Gelderland-Zuid (Beneden Leeuwen) (Transportploeg)
0904199   BRW Gelderland-Zuid (Beneden Leeuwen) (Korpsalarm)

23:07:45 17-02-19   GROUP-1   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: zeer groot) Ridderslag Beesd 08-7351
           ZGB     0903490   BRW Gelderland-Zuid (Culemborg) (Bevelvoerders)
           ZGB     0903493   BRW Gelderland-Zuid (Culemborg) (Dienstwissel)
           ZGB     0903496   BRW Gelderland-Zuid (Culemborg) (Blusploeg 2)

23:06:50 17-02-19   GROUP-1   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: zeer groot) Ridderslag Beesd 08-9082
           ZGB     0903592   BRW Gelderland-Zuid (Geldermalsen) (Ademluchtploeg)
           ZGB     0903596   BRW Gelderland-Zuid (Geldermalsen) (HA ploeg 2)

22:59:31 17-02-19   GROUP-1   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: zeer groot) Ridderslag Beesd 08-7332
           ZGB     0903490   BRW Gelderland-Zuid (Culemborg) (Bevelvoerders)
           ZGB     0903493   BRW Gelderland-Zuid (Culemborg) (Dienstwissel)
           ZGB     0903496   BRW Gelderland-Zuid (Culemborg) (Blusploeg 2)

22:54:11 17-02-19   -ALPHA-   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: zeer groot) Ridderslag Beesd 08-4091
           ZGB     0903200   BRW Gelderland-Zuid (GMS Koppelcode)

22:51:09 17-02-19   GROUP-1   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: zeer groot) Ridderslag Beesd 08-0651 08-9662 08-5431 08-5631 08-9392
           ZGB     0903020   BRW Gelderland-Zuid (Calamiteiten Coordinator)
           ZGB     0903242   BRW Gelderland-Zuid (Geldermalsen) (Plotters 1 CoPI)
           ZGB     0903261   BRW Gelderland-Zuid (Geldermalsen) (Plotters 2 CoPI)
           ZGB     0903262   BRW Gelderland-Zuid (Geldermalsen) (Plotters 3 CoPI)
           ZGB     0903596   BRW Gelderland-Zuid (Geldermalsen) (HA ploeg 2)
           ZGB     0903253   BRW Gelderland-Zuid (Hedel) (WTS 1000)
           ZGB     0903799   BRW Gelderland-Zuid (Hedel) (Korpsalarm)
           ZGB     0903264   BRW Gelderland-Zuid (Informatiemanager CoPI West)
           ZGB     0903221   BRW Gelderland-Zuid (Piketcentralist)
           ZGB     0903150   BRW Gelderland-Zuid (RCvD)
           ZGB     0903097   BRW Gelderland-Zuid (Woordvoerder) (Infocode)
           ZGB     0904374   BRW Gelderland-Zuid (Zaltbommel) (Korpsalarm)

22:46:45 17-02-19   GROUP-2   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: groot) Ridderslag Beesd 08-6231 08-9391 08-0215
            GB     0903021   BRW Gelderland-Zuid (Calamiteiten Coordinator) (Infocode)
            GB     0903576   BRW Gelderland-Zuid (Geldermalsen) (Blusploeg 1)
            GB     0903593   BRW Gelderland-Zuid (Geldermalsen) (Dienstwissel)
            GB     0903241   BRW Gelderland-Zuid (HOvD/AGS West)
            GB     0903219   BRW Gelderland-Zuid (plv. Compagniecommandant District Oost)
            GB     0903097   BRW Gelderland-Zuid (Woordvoerder) (Infocode)

22:46:13 17-02-19   GROUP-1   P 1 gz-inci-01 BR Industrie (Ops Br: middel) Ridderslag Beesd 08-9463
           MB    0903555   BRW Gelderland-Zuid (Beesd) (HA ploeg 1+2)

22:40:50 17-02-19   GROUP-1   P 1 gz-inci-01 BR Gebouw (Ops Br: middel) Ridderslag Beesd 08-6631 08-9088 08-6091
           MB    0903292   BRW Gelderland-Zuid (DOvD Geldermalsen - Neerijnen - Lingewaal)
           MB    0904055   BRW Gelderland-Zuid (Team Brandonderzoek) (Alarmcode)
           MB    0903664   BRW Gelderland-Zuid (Waardenburg) (Blusploeg A)

22:39:24 17-02-19   GROUP-1   P 1 gz-inci-01 BR Gebouw Ridderslag Beesd 08-6651 08-6131
0903574   BRW Gelderland-Zuid (Beesd) (Korpsalarm)
0904056   BRW Gelderland-Zuid (Team Brandonderzoek) (Infocode)
0903670   BRW Gelderland-Zuid (Waardenburg) (RV Ploeg C)




Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2019, 09:22:19
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2399785/Vier-woningen-ontruimd-bij-brand-in-binnenstad-Zutphen-brandweer-redt-kat-uit-huis

Dit citaat van hierboven hoort bij een ander onderwerp!

Over dit onderwerp: pas na 10 minuten WTS; dat sowieso al mosterd na de maaltijd levert.

De verzekering(houders) en het milieu betaalt wel... Who cares?
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2019, 18:28:04
Dit citaat van hierboven hoort bij een ander onderwerp!

Over dit onderwerp: pas na 10 minuten WTS; dat sowieso al mosterd na de maaltijd levert.

De verzekering(houders) en het milieu betaalt wel... Who cares?

Wat kan het u schelen?


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.666
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende




Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2019, 09:42:32
Wat kan het u schelen?

Dat u de vraag stelt geeft een inkijk in uw cynische mentaliteit ('Het bewust verkeerde bewustzijn'. P. Sloterdijk)

Het gaat mij om de wettelijke, bestuurlijke en inhoudelijke betaalde uitvoering van de brandweerzorg (dus besteding gemeenschapsgelden).
Dat vooronderstelt dat men, die zich allemaal daarvoor ook laten betalen, zich die zorg bewust is! Vandaar mijn herhaalde: Who cares?

Nu betalen gezamenlijk verzekering houders en onschuldige slachtoffers/nabestaanden voor schade en leed.
Allemaal betalen we voor de onnodig milieuschade daarbij.

Mij kan het dus wat schelen op mijn 'geweten' en het valt mij op dat er hier nog weinig zijn die dat ook zo inzien. Dus: Who cares?
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2019, 16:05:30
Citaat
Dat u de vraag stelt geeft een inkijk in uw cynische mentaliteit ('Het bewust verkeerde bewustzijn'. P. Sloterdijk)

Aan grote woorden heeft u geen gebrek, net als de retoriek van herhalen, herhalen.

Nu u komt met P. Sloterdijk is het goed maar even uit zijn retoriek te citeren: De tijd is cynisch, stelt Sloterdijk in zijn voorwoord vast, en de tijdgeest zit ons in merg en been. Het onbehagen in de cultuur treedt tegenwoordig op als een universeel diffuus cynisme. De moderne cynicus is geen buitenstaander meer, maar een massatype, een geïntegreerde asociaal. Volgens Sloterdijk is het cynisme een geestelijk, een moreel schandaal. Filosofen, mensen die gedreven worden door een waarachtige liefde tot wijsheid, hebben de taak dit schandaal publiekelijk aan de kaak te stellen.

Wat nu houdt cynisme in? Het vervelende is dat Sloterdijk op deze vraag geen duidelijk antwoord geeft. Hij hanteert verschillende impliciete en expliciete definities van cynisme en gebruikt die vrolijk door elkaar. (‘Der Peter’ is een voorstander van ‘vrolijke wetenschap’; een consistent en coherent betoog past daar vermoedelijk niet in.) Als we de voornaamste lijn van zijn gedachtengang proberen te volgen kunnen we twee hoofdvormen van cynisme onderscheiden.

De eerste vorm van cynisme wordt omschreven als het verlichte verkeerde bewustzijn. Het cynische bewustzijn is verlicht omdat het nuchter is, oog heeft voor vaste gegevens en op alles is voorbereid. De moderne cynicus heeft na Auschwitz en Hirosjima weinig illusies meer en streeft nog slechts naar zelfbehoud zonder te geloven in goddelijke koninkrijken, klasseloze maatschappijen en meer van die mooie dingen die het menselijk streven zin kunnen verlenen. Het cynische bewustzijn is verkeerd omdat het zich ondanks zijn pessimistische kijk op de verpletterende werkelijkheid niet los weet te maken van de macht der dingen. De cynicus handelt tegen beter weten in. Hij voelt zich in wezen ongelukkig en depressief maar blijft toch meedraaien in ‘het systeem’. (Een vage omschrijving van het cynisme, ik weet het, maar Sloterdijk, die ik zo getrouw mogelijk volg, weigert nu eenmaal hardnekkig zich in heldere taal uit te drukken.)

In de eerste plaats valt op dat deze definitie van cynisme normatief is. Ze stelt uitdrukkelijk dat wat beschreven wordt verkeerd is. Definities kunnen echter, dunkt me, beter zo descriptief mogelijk zijn om een aanvaardbaar uitgangspunt te bieden voor een analyse. Dat het gedefinieerde naar de mening van de auteur niet deugt moet dan maar uit de rest van zijn betoog blijken.

In de tweede plaats valt op dat Sloterdijk slechts oude wijn in nieuwe zakken doet. Aan het door hem beschreven ‘gemoderniseerde ongeluk bewustzijn’ zijn zo'n dertig jaar geleden reeds veel boeken en artikelen gewijd; in die tijd heette het absurdisme. Romans en toneelstukken van onder meer Sartre, Camus, Hemingway, Beckett en Ionesco werden bevolkt door sombere (anti-)helden die gebukt gingen onder gevoelens van vervreemding, walging en zinloosheid. Het gezegde ‘God is dood en ik voel mijzelf ook niet lekker’ kenschetste hun situatie. Met het teloorgaan van het geloof in metafysische krachten verviel voor hen de mogelijkheid van de traditionele religieuze

Citaat
Het gaat mij om de wettelijke, bestuurlijke en inhoudelijke betaalde uitvoering van de brandweerzorg (dus besteding gemeenschapsgelden).
Dat vooronderstelt dat men, die zich allemaal daarvoor ook laten betalen, zich die zorg bewust is! Vandaar mijn herhaalde: Who cares?

Maar u wenst niet te accepteren dat er wel degelijk lieden op de kloot lopen die daar gewag van maken maar weet u ook dat gehoord worden, weliswaar een fatsoensnorm is maar daarmee nog niet als vanzelf sprekend.



Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2019, 18:33:57
U citeert niet uit Sloterdijk en dus ook niet uit zijn 'retoriek' (wat dat ook maar zijn mag bij u).

U citeert zonder bronvermelding anoniem een anonieme criticus; die, evenmin als u, het (humorvolle) kynisme niet weet te scheiden van het (zure) cynisme.
Tja, dat semantische verschil is wel cruciaal in het werk van Sloterdijk en dan mist men de pointe; nietwaar?

U eindigt dan weer eens cryptisch, of ernstig in de war.

In ieder geval plakt u weer lange teksten; zonder bronverantwoording en off topic.
Zo onttrekt u zich weer eens met 'geleende' teksten aan een eigen vakinhoudelijk bijdrage.

Dat ik bepaalde anonieme figuren volgens u, die moeilijk op iets lopen en die daarbij van iets, voor de lezers hier onduidelijk gehouden, 'gewag' maken, niet wens te accepteren mag toch in redelijkheid geen verbazing wekken?

Er is dan immers sprake van 'niets' van figuren die vrijwillig voor 'niemand' spelen en daarbij wel 'gewag maken' ....dat ik dan toch wel, volgens u, zou moeten wensen te  accepteren?
Dat is aan mij niet besteed; misschien vindt u hiervoor aftrek bij uw andere anonieme tekstschrijvers.

"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2019, 19:01:29
Zoals gebruikelijk en bekend uw bijdrage, altijd beter wetend! Speel uw spel, heeft u op dit forum ooit een voor u bevredigende reactie gevonden, nee dus. En wat u privé werd gestuurd daar hebben we verder maar niet over!


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2019, 08:53:56
Zoals gebruikelijk en bekend uw bijdrage, altijd beter wetend! Speel uw spel, heeft u op dit forum ooit een voor u bevredigende reactie gevonden, nee dus. En wat u privé werd gestuurd daar hebben we verder maar niet over!

Maar uw wil het nu desondanks toch maar over privé correspondentie hebben door iets dergelijks te benoemen?
Ga uw gang; bij u verbaast mij, ethisch of inhoudelijk, weinig meer.

Ik kan alvast wel de lezers mededelen dat teksten van u eigen hand voor mij nooit enige (vak)inhoudelijke waarde hadden.

De lezers zijn alvast wel gewaarschuwd hoe u bij geval met 'privé' omgaat.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton




berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2019, 15:58:59
Maar uw wil het nu desondanks toch maar over privé correspondentie hebben door iets dergelijks te benoemen?
Ga uw gang; bij u verbaast mij, ethisch of inhoudelijk, weinig meer.

Ik kan alvast wel de lezers mededelen dat teksten van u eigen hand voor mij nooit enige (vak)inhoudelijke waarde hadden.

De lezers zijn alvast wel gewaarschuwd hoe u bij geval met 'privé' omgaat.

Geweldig dit, nimmer gaf u daar blijk van, wel dat uw honger niet te stillen valt! Naast natuurlijk dat u het altijd beter weet, niet dus!


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #11 Gepost op: 20 februari 2019, 16:12:07
Geweldig dit, nimmer gaf u daar blijk van, wel dat uw honger niet te stillen valt! Naast natuurlijk dat u het altijd beter weet, niet dus!

U bent slechts opgewonden en herhalend gefocust op mij als persoon bezig; dit is een vakinhoudelijk forum. Zoek inhoud.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #12 Gepost op: 20 februari 2019, 21:51:18
U bent slechts opgewonden en herhalend gefocust op mij als persoon bezig; dit is een vakinhoudelijk forum. Zoek inhoud.

Opgewonden waar haalt u het vandaan? En u zoekt vakinhoudelijkheid maar weet het altijd beter, althans denkt het altijd beter te weten, nee dus. U loopt achter.



Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2019, 11:20:45
Opgewonden waar haalt u het vandaan? En u zoekt vakinhoudelijkheid maar weet het altijd beter, althans denkt het altijd beter te weten, nee dus. U loopt achter.
Als ik achter loop.... en u weet dat (u ziet helderziend dat ik dat ook zelf denk).... dan heeft u zich toch niet oeverloos herhaald daaraan te storen (u op te winden)?  Dat is dan uiterst zinloos. Sowieso is het niet inhoudelijk.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton