Auteur Topic: 16-02-2019 Zeer grote brand + GRIP 1 (Timmerbedrijf) Nijverheidsweg, Stolwijk  (gelezen 5524 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Uw correctie is vakinhoudelijk van onschatbare waarde.
Als u overtuigd bent van hun kennis dan heeft u toch niet te vragen hoe het anders moet.
Of gaat u het ze daarop uitleggen?


ik vraag het aan u

u bent het niet eens met hun werkwijze.  dus ik vraag hoe u het zou doen ?

Door uw kennis kunnen anderen leren.


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Uw correctie is vakinhoudelijk van onschatbare waarde.
Als u overtuigd bent van hun kennis dan heeft u toch niet te vragen hoe het anders moet.
Of gaat u het ze daarop uitleggen?

Lijkt wel of iemand wordt verzocht kastanjes uit het vuur te gaan halen!


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse

ik vraag het aan u

u bent het niet eens met hun werkwijze.  dus ik vraag hoe u het zou doen ?

Door uw kennis kunnen anderen leren.

U vraagt mij feitelijk om een bibliotheek vol (internationale) vakliteratuur uit te schrijven en dat moet dan o.m. vergeleken worden met de onzin die nu in containertjes en vooraf als 'leerstof' doorgaat.
Men heeft dit gepraktiseerd en gelooft erin. Dan zou ik mezelf ook onderwijskundig in staat moeten achten om een sekte te bekeren; dat is  zeker niet het geval.

Alleen al het asbest probleem had preparatief moeten worden/zijn aangepakt en eerlijk moeten worden gecommuniceerd naar de burgers in de omgeving; juist ook benedenwinds!
'Eerst meten dan weten'; i.p.v. gokken op: 'mogelijk'.

De foute straalpijpvoering en HD keuze als 1e zie ik zo bij vrijwel alle beelden hier; de goede methoden en de theorie achter de uitwerking van water als blusmiddel op een brandzone kan men in de (internationale) literatuur opzoeken en oefenen.

Maar zo lang men het wil hebben over 'rookgaskoeling', van buitenaf in een containertje en ook nog met een HD straaltje, is men in handen van goedverdienende 'charlatans' en hebben de verantwoordelijke 'leidinggevenden' 'boter op het hoofd'. Ook dat weten zij mogelijk niet....

Ik beperk mij tot kritiek wanneer daar aanleiding voor is en ik daartoe geneigd ben.

Dit gebaseerd op het Oosterse 'wijsheid' verhaaltje:

Er zat eens een man al jarenlang aan de poort van een stad (dat is daar waar veel mensen uit de stad dagelijks in en uit gaan) die schreeuwde:
"Jullie moeten het anders gaan doen; het gaat op jullie wijze verkeerd!"

Iemand die het goed met hem voor had sprak op een dag tot hem: "Je zit hier al jarenlang te schreeuwen en zie...ze veranderen toch niet!"

De man antwoordde: "Ik schreeuw niet omdat ik verwacht dat zij veranderen.....ik schreeuw om niet te worden zoals zij!"
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Lijkt wel of iemand wordt verzocht kastanjes uit het vuur te gaan halen!

Hij/zij die de kastanjes in het vuur gooit zal die eigen kastanjes er zelf ook op tijd uit moeten halen om er van te kunnen smikkelen. Als je geen benul hebt van het poffen van kastanjes kun je ze maar beter niet op het vuur, in de as, gooien. Er zijn de nodige wetenschappelijke studies  over kastanjes en schrijfsels over het poffen van kastanjes. Ook hier geldt bezint eer gij begint


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
@ tygerpower

U citeert eerdere bijdragen van mij en verandert dan plotseling de context daarvan; ik acht dat unfair.

Eerder schreef en vroeg u immers:

Citaat
Ze zullen  vast wel wat weten van asbest.

Maar wat zouden ze volgens u anders moeten doen?

Uw vooroordeel was dus dat men het binnen de regio 'vast wel wist'.
En dan mag ik proberen dat 'vaste weten' binnen uw bestaande overtuiging  aan te tasten?

Onderwijskundig gezien: onbegonnen werk!
Men zou dan eerst het 'vaste weten' moeten gaan onderzoeken en systematisch moeten gaan weerleggen.
En dat bij anonieme figuren waarvan ook hun (voor)opleiding en leervermogen nooit is vast te stellen/vastgesteld; men kijkt, bij kennis van zaken, wel uit!
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton




berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
@ tygerpower

U citeert eerdere bijdragen van mij en verandert dan plotseling de context daarvan; ik acht dat unfair.

Eerder schreef en vroeg u immers:

Uw vooroordeel was dus dat men het binnen de regio 'vast wel wist'.
En dan mag ik proberen dat 'vaste weten' binnen uw bestaande overtuiging  aan te tasten?

Onderwijskundig gezien: onbegonnen werk!
Men zou dan eerst het 'vaste weten' moeten gaan onderzoeken en systematisch moeten gaan weerleggen.
En dat bij anonieme figuren waarvan ook hun (voor)opleiding en leervermogen nooit is vast te stellen/vastgesteld; men kijkt, bij kennis van zaken, wel uit!

Wat een uitspraken weer en herhalingen!


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Wat een uitspraken weer en herhalingen!

Dank voor het compliment! U leest het kennelijk steeds weer. Mogelijk komt u hierdoor ook eens tot inhoudelijke uitspraken.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
U zou zo graag alles weten maar weet het beter, waarom vraagt u nog naar inhoudelijkheid als u zelf in herhaling vervalt!

Dank u voor uw duidelijke bijdrage. De lezers zullen nu en dankzij u vast meer begrijpen van asbest branden, de contaminatie daarvan en de carcinogene gevolgen op termijn en ook over de foute straalpijp voering.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton