Maar de wet biedt de bestuurders de mogelijkheid van gemotiveerd afwijken!
En wanneer u het antwoord van de minister leest aangaande Variabele voertuigbezettingen, na een motie Tweede Kamer, welke met algehele stemmen is aangenomen dan vraag je je af waarvoor is er nog een wet!
Het gaat hierbij vooral om de Handreiking van JenV; op grond van het Besluit.
Die is bijvoorbeeld in de VRR niet gebruikt en zie wat er gebeurde in de Gruttostraat Hellevoetsluis 2016.
Het overschrijden van de opkomsttijden moet
vooraf worden voorgelegd; ook voor instemming van het gemeentebestuur(!).
Zoals het ook na de Gruttostraat (Hellevoetsluis) in hun eigen (VRR) evaluatie werd gesuggereerd dat dit een statistische overschrijding mag zijn (dus op de frequentie van uitrukken) blijkt dat dit voor JenV slechts
per (buiten)gebied moet/mag worden bepaald.
In de praktijk is het dan uitsluitende
een geografisch probleem: rijafstand (dus tijd) t.o.v de kazerne locatie naar een gebied is bepalend en doorslaggevend en uiteraard vooraf te bepalen en aan betrokkenen ook bekend te maken!
Maar dit kan ook niet zonder compenserend en onderbouwde aanvullende preventieve en preparatieve maatregelen.