Auteur Topic: 30-12-2018 Grote brand (Dak) Nikkelstraat, Naarden  (gelezen 5985 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Gepost op: 31 december 2018, 10:43:22
14:46:33 30-12-18   GROUP-1   P 1 Gebouwbrand (grote brand) 14GG01 Nikkelstraat Naarden 14-9999 14-9093 14-1531 14-7096 14-7097 BK:NAA0200
GB   0700030   BRW Flevoland (HOvD Gooi en Vechtstreek)
GB   0703461   BRW Gooi en Vechtstreek (Catering)
GB   0703456   BRW Gooi en Vechtstreek (Centralisten)
GB   0703164   BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Groepscode Vrijwilligers)
GB   0703169   BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Vrije Instroom ploeg 3)
GB   0703453   BRW Gooi en Vechtstreek (HOvD)
GB   0703457   BRW Gooi en Vechtstreek (HSG)
GB   0703352   BRW Gooi en Vechtstreek (Muiderberg) (Blusploeg)
GB   0703355   BRW Gooi en Vechtstreek (Muiderberg) (BvD)
GB   0703911   BRW Gooi en Vechtstreek (Muiderberg) (Lichtkrant)
GB   0703223   BRW Gooi en Vechtstreek ('s-Graveland) (Kinderopvang)
GB   0703483   BRW Gooi en Vechtstreek ('s-Graveland) (Bemanning VC)
GB   0703906   BRW Gooi en Vechtstreek ('s-Graveland) (Lichtkrant)
GB   0700001   BRW Flevoland (Monitorcode)
GB   0704992   BRW Gooi en Vechtstreek (Monitorcode OvD)
GB   0704998   Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (GMS Koppelcode)
GB   0704999   Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Lichtkrant GMK)

14:44:03 30-12-18   GROUP-1   P 1 Gebouwbrand (middelbrand) 14GG01 Nikkelstraat Naarden 14-1431 BK:NAA0200
MB   0703351   BRW Gooi en Vechtstreek (Muiden) (Blusploeg)
MB   0703354   BRW Gooi en Vechtstreek (Muiden) (BvD)
MB   0703910   BRW Gooi en Vechtstreek (Muiden) (Lichtkrant)
MB   0704633   BRW Gooi en Vechtstreek (Muiden) (Grote Zeesluis)
MB   0704636   BRW Gooi en Vechtstreek (Muiden) (Vechtbrug A1)
MB   0704998   Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (GMS Koppelcode)
MB   0704999   Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Lichtkrant GMK)

14:41:03 30-12-18   GROUP-2   P 1 Gebouwbrand (middelbrand) 14GG01 Nikkelstraat Naarden 14-1091 14-9082 14-7095 14-1632 14-2185 BK:NAA0200
MB   0704751   BRW Gooi en Vechtstreek (Communicatie)
MB   0703164   BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Groepscode Vrijwilligers)
MB   0703169   BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Vrije Instroom ploeg 3)
MB   0703459   BRW Gooi en Vechtstreek (HOvD) (Infocode)
MB   0703302   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Bevelvoerder)
MB   0703303   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Chauffeurs)
MB   0703310   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Korpsalarm)
MB   0703909   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Lichtkrant)
MB   0704599   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Brugwachters)
MB   0703450   BRW Gooi en Vechtstreek (OvD Noord)
MB   0703106   BRW Gooi en Vechtstreek (TBO)
MB   0704992   BRW Gooi en Vechtstreek (Monitorcode OvD)
MB   0704998   Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (GMS Koppelcode)
MB   0704999   Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Lichtkrant GMK)

14:39:27 30-12-18   GROUP-1   P 1 Gebouwbrand (Dakbrand) 14GG01 Nikkelstraat Naarden 14-1252 14-1631
   0703251   BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (Chauffeursploeg 1)
   0703257   BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (Chauffeursploeg 3)
   0703908   BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (Lichtkrant)
   0703302   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Bevelvoerder)
   0703303   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Chauffeurs)
   0703310   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Korpsalarm)
   0703909   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Lichtkrant)
   0704599   BRW Gooi en Vechtstreek (Naarden) (Brugwachters)
   0704998   Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (GMS Koppelcode)
   0704999   Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Lichtkrant GMK)


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #1 Gepost op: 31 december 2018, 10:44:02
Brandweer GooiVecht @BrwGooiVecht
19 u19 uur geleden
Door zeer snel ingrijpen van de brandweer is de schade aan de dakbrand aan de Nikkelstraat #Naarden  beperkt gebleven.
Brandweer is nu aan het inpakken en gaat retour kazerne.

Brandweer GooiVecht @BrwGooiVecht
20 u20 uur geleden
Sein brandmeester gegeven grote brand Nikkelstraat #Naarden.

Brandweer GooiVecht @BrwGooiVecht
20 u20 uur geleden
Brandweer bezig met inzetten op een dakbrand aan de Nikkelstraat #Naarden.
Inmiddels opgeschaald naar grote brand.
Woordvoering gaat ter plaatse.


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #2 Gepost op: 31 december 2018, 11:40:32
Met een SIV naar een dakbrand op hoogte komt men al snel tekort; dus opschalen met dan inclusief het 'gouden circus'.
Nee, geen 'tekort' in de statistiek; v.w.b. de hiermee vervalste opkomsttijden.

Dankzij de interne blusmiddelen kon men het beperkt houden. Dus het was nooit 'dringen' met GB personeel op het dak.
Citaat
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20181230_80184509/grote-brand-op-dak-van-gebouw-in-naarden-video?utm_source=google&utm_medium=organic
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #3 Gepost op: 31 december 2018, 11:47:56
Met een SIV naar een dakbrand op hoogte komt men al snel tekort; dus opschalen met dan inclusief het 'gouden circus'.
Nee, geen 'tekort' in de statistiek; v.w.b. de hiermee vervalste opkomsttijden.

Dankzij de interne blusmiddelen kon men het beperkt houden. Dus het was nooit 'dringen' met GB personeel op het dak.

het voertuig ziet er klein uit en word daarom gelijk als een SIV bestempelt.

het is een volwaardige TS voor 6 man.

Citaat
Compacte en smalle bouw voor nauwe straten in Naarden-Vesting, voorzien van One Seven blus systeem


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #4 Gepost op: 31 december 2018, 14:50:47
het voertuig ziet er klein uit en word daarom gelijk als een SIV bestempelt.

het is een volwaardige TS voor 6 man.

Dus u wilt hier 'het visuele wonder' verkondigen dat een 'standaard bluseenheid' veel kleiner (en goedkoper?) kan worden geproduceerd en toch weer hetzelfde ('gelijkwaardig voor 6 man') is ingericht als de TS die wat verderop is verschenen? Waarom dan nog dit 'visuele' (en financiële) verschil?

Hoe weet u dat er ook wel 6 man TP inzaten?
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton




tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #5 Gepost op: 31 december 2018, 15:24:52
Dus u wilt hier 'het visuele wonder' verkondigen dat een 'standaard bluseenheid' veel kleiner (en goedkoper?) kan worden geproduceerd en toch weer hetzelfde ('gelijkwaardig voor 6 man') is ingericht als de TS die wat verderop is verschenen? Waarom dan nog dit 'visuele' (en financiële) verschil?

Hoe weet u dat er ook wel 6 man TP inzaten?

of deze 6 man tp waren dat weet ik niet en u waarschijnlijk ook niet, dus deze vraag kan ik niet beantwoorden.
maar daar ging het in dit geval niet om.

Het ging om het type voertuig.   Het is geen SIV maar een TS6



Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #6 Gepost op: 31 december 2018, 16:27:33
of deze 6 man tp waren dat weet ik niet en u waarschijnlijk ook niet, dus deze vraag kan ik niet beantwoorden.
maar daar ging het in dit geval niet om.

Het ging om het type voertuig.   Het is geen SIV maar een TS6

Een voor u inmiddels kenmerkende flauwe reactie; dus ik zou u iets vragen wat ik al wel weet..... en als ik het niet weet dan kunt 'dus' u het niet beantwoorden?

Als het een TS6 is, waarom dan het, door mij al hiervoor bevraagde, voor mij visueel wonderlijk verschil in omvang (en bepakking?)
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #7 Gepost op: 31 december 2018, 18:14:58
Het antwoord zoals reeds hierboven al eens genoemd

Compacte en smalle bouw voor nauwe straten in Naarden-Vesting, voorzien van One Seven blus systeem


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #8 Gepost op: 31 december 2018, 20:33:43
Het antwoord zoals reeds hierboven al eens genoemd

Compacte en smalle bouw voor nauwe straten in Naarden-Vesting, voorzien van One Seven blus systeem

Maar u weet zeker dat dit voertuig dezelfde bezetting en bepakking heeft (bluswatertank!) als de door u vermelde 'standaard' TS6; i.p.v. de door mij zo geziene SIV?
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #9 Gepost op: 31 december 2018, 20:47:16
De bezetting is 6.  De bepakking standaard.  Enkel een kleinere watertank.





berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #10 Gepost op: 31 december 2018, 21:50:48
het voertuig ziet er klein uit en word daarom gelijk als een SIV bestempelt.

het is een volwaardige TS voor 6 man.

Daarmee nog geen volwaardige TS6 zoals beschreven in basisbrandweerzorg, qua vermogen en inzetmiddelen.


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #11 Gepost op: 01 januari 2019, 11:27:09
De bezetting is 6.  De bepakking standaard.  Enkel een kleinere watertank.

Hoe verklaart u uw hardnekkige volhouden over een TS6 met de gegevens (IOOV en regio) over de materiële situatie in die regio?
D.w.z. (na google) er is daar in die regio een TS2 die 'standaard' wordt aangevuld met een TS4. (Dat men met deze methode niets bereikt leest u in het IOOV rapport; maar dat terzijde).

Het verklaart u de, herhaald door mij bevraagde, beelden van een (voor mij onherkenbaar) klein voertuig TP; in relatie tot een (uw hardnekkig volgehouden) dat is een 'standaard TS6'?. Ik gaf al eerder aan dat een herkenbare TS6 ook TP was; maar daarover ging het nooit.

Ik ben benieuwd (v.w.b. uw betrouwbaarheid) waarom u dit blijft volhouden; terwijl de videobeelden niet kunnen liegen.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #12 Gepost op: 01 januari 2019, 11:57:07
Hoe verklaart u uw hardnekkige volhouden over een TS6 met de gegevens (IOOV en regio) over de materiële situatie in die regio?
D.w.z. (na google) er is daar in die regio een TS2 die 'standaard' wordt aangevuld met een TS4. (Dat men met deze methode niets bereikt leest u in het IOOV rapport; maar dat terzijde).

Het verklaart u de, herhaald door mij bevraagde, beelden van een (voor mij onherkenbaar) klein voertuig TP; in relatie tot een (uw hardnekkig volgehouden) dat is een 'standaard TS6'?. Ik gaf al eerder aan dat een herkenbare TS6 ook TP was; maar daarover ging het nooit.

Ik ben benieuwd (v.w.b. uw betrouwbaarheid) waarom u dit blijft volhouden; terwijl de videobeelden niet kunnen liegen.


het kleine voertuig voor u onherkenbaar als TS.  op papier in deze regio is het een TS6. enkel in een kleinere vorm i.v.m. de kleinere straatjes in het dorp. daar moeten we dan vanuit gaan. Deze regio is nu eenmaal bijzonder in zijn voertuigen   en zal niet voldoen aan de WET.



Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #13 Gepost op: 01 januari 2019, 13:03:29

het kleine voertuig voor u onherkenbaar als TS.  op papier in deze regio is het een TS6. enkel in een kleinere vorm i.v.m. de kleinere straatjes in het dorp. daar moeten we dan vanuit gaan. Deze regio is nu eenmaal bijzonder in zijn voertuigen   en zal niet voldoen aan de WET.

Dit blijft een voor mij vervelende herhaling van zetten; in mijn verdediging tegen uw, nog steeds niet onderbouwde, beschuldiging dat ik te makkelijk tot een SIV concludeerde.
Toont u dat 'op papier' dan even waarop dit voertuig expliciet wordt gepresenteerd als een TS6!

Mijn onderzoek kwam, herhaald en bevestigd, niet verder dan een TS2 en een TSFLEX (4) vanuit Naarden etc..
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #14 Gepost op: 01 januari 2019, 16:31:20

het kleine voertuig voor u onherkenbaar als TS.  op papier in deze regio is het een TS6. enkel in een kleinere vorm i.v.m. de kleinere straatjes in het dorp. daar moeten we dan vanuit gaan. Deze regio is nu eenmaal bijzonder in zijn voertuigen   en zal niet voldoen aan de WET.

Dus u geeft toe geen volwaardige TS6 en het verhaal van smalle straatjes is natuurlijk onzin, de infrastructuur heeft ook voorwaarden qua bereikbaarheid, stegen, smalle straatjes alles mag maar wel in verhouding tot bereikbaarheid!