Auteur Topic: 21-10-2018 Middelbrand (Balkon Woning) Schoonboomstraat, Amsterdam  (gelezen 3181 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
18:00:01 21-10-18   GROUP-2   P 1 (13GG01) Brand Woning (Middel Brand) , Schoonboomstraat Amsterdam [ 13OVDN ]
           MB    0102005   BRW Amsterdam-Amstelland (OvD Noord) (Alarmcode)
           MB    0102022   BRW Amsterdam-Amstelland (Team Brandonderzoek)
           MB    0102023   BRW Amsterdam-Amstelland (Voorlichting)

17:38:42 21-10-18   GROUP-1   P 1 (13GG01) Brand Woning , Schoonboomstraat Amsterdam [ 13ALP 13ASO 13ASP ]
   0100650   BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Osdorp) (Bemanning TS)
   0100669   BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Osdorp) (Lichtkrant)
   0100850   BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Pieter) (Bemanning TS)
   0100851   BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Pieter) (Bemanning AL)
   0100869   BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Pieter) (Lichtkrant)
   0102004   BRW Amsterdam-Amstelland (OvD Noord) (Infocode)


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32.659
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2018, 09:22:22
https://www.at5.nl/artikelen/187508/flinke-brand-op-balkon-in-osdorp

Een kunststukje van blussing wordt op de video als schoolvoorbeeld uitgevoerd: zeer voorzichtig poeieren naar het balkon.
Dus zijn er nog 'mannetjes' naar mijn hart in A'dam!
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2018, 21:52:22
Wederom netjes uitgevoerde transitional attack, ook hier weer de LD gepakt dat is goed om te zien!
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2018, 09:59:07
Wederom netjes uitgevoerde transitional attack, ook hier weer de LD gepakt dat is goed om te zien!

Waar in de vakinhoudelijke Nederlandse brandweerleerstof wordt dit 'traditional attack' gedefinieerd?
(Volgens de VS bronnen is de definitie nogal complex van samenstelling: meerdere stralen en ventilatie maatregelen.)

Het was op de hier beschikbare beelden en teksten een brand op een balkon; daarop werd voorbeeldig, vakbekwaam en succesvol 'gepoeierd' met een LD straal; als inzet.

Wat en waar was op die inzet dan nog een 'overgangsinzet', van welk inzet doel naar welk ander doel, en op welke beelden constateerde u dan dat dit ook nog 'netjes' gebeurde?.

Is 'netjes' inzetten ook een erkende exameneis?
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton




Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2018, 17:59:48
@ Allen
'traditional' in mijn vorige bericht moet zijn transitional; mijn tekstverwerker pruimt dit woord niet. Sorry.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2018, 16:41:51
Lastig de ontwikkelingen bij te houden he............, maar in de oude boeken staat het inderdaad niet. Als u het poeieren noemt ga ik daarmee akkoord, als dit het voor u begrijpelijk maakt, be my guest.

Verdere uitleg is helaas aan u niet besteed, dus daar begin ik niet meer aan.

Waarschijnlijk zult u hier ook wel weer wat van vinden, op de man, dat wel.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


Fred Vos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.918
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Hoofdbrandmeester 1e klasse
Reactie #7 Gepost op: 26 oktober 2018, 17:01:28
Lastig de ontwikkelingen bij te houden he............, maar in de oude boeken staat het inderdaad niet. Als u het poeieren noemt ga ik daarmee akkoord, als dit het voor u begrijpelijk maakt, be my guest.

Verdere uitleg is helaas aan u niet besteed, dus daar begin ik niet meer aan.

Waarschijnlijk zult u hier ook wel weer wat van vinden, op de man, dat wel.

Uw neerbuigende opmerking, over het bijhouden van ontwikkelingen, las ik, maar begrijp de aanleiding voor u niet.
Ik had het immers niet over 'oude boeken', zoals u dat verdraaid en vals weergeeft, ik had het over de (huidige) 'vakinhoudelijke NL brandweerleerstof'.

Het 'poeieren' was zichtbaar op de beelden; maar slechts als enkelvoudige inzet op het balkon!
En nergens beweerde ik dat dit iets met uw 'transitional attack' van doen kon hebben.

U noemde hier die  'transitional attack'. Uit de vertaling van die woorden kan eenieder afleiden dat er dan volgens u daarop een 'overgangs aanval' wet gepleegd. Uit de VS literatuur is de definitie te vinden; die bevat meerder stralen en ventilatie maar dat paste in het geheel niet op de beelden van deze brand.

Die 'overgangsaanval' kon ik dus niet zien op de beelden/of daaruit afleiden en dus ook niet dat dit volgens u 'netjes' gebeurde.

Vandaar mijn strikt vakinhoudelijk vragen.

Uw weigering om mijn vakinhoudelijke vragen te beantwoorden zie ik als overmacht aan uw kant: u blufte met wat vreemde woorden en kan dit achteraf niet vakinhoudelijk verantwoorden. Dat doet mij ook iets meer begrip opbrengen voor uw anonieme optreden; dat voorkomt ernstige schaamte.
"There is someone more important than the crowd, which is the person who disagrees with it. We must protect that person, for he's the one who can raise the question that no crowd wants to listen to, which is the question whether it is in the right." Roger Scruton


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #8 Gepost op: 26 oktober 2018, 19:32:33
Zoals verwacht, u kunt het niet laten, mooi hoor  ;D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.