Auteur Topic: 16-07-2018 Zeer grote duinbrand + GRIP 1 Gasterij Kruisberg, Heemskerk  (gelezen 15220 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
De oude 734 van baarn ook weer van stal gehaald zie ik
Dat is de 733, op dit moment reserve voertuig. Het zal niet lang meer duren eer dit voertuig ook weg gaat. De 734 is al buiten dienst.


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B


DHC Luchtmacht@dhcluchtmacht
?
Terugblik inzet #Heemskerk. Voorbereiding aanhaken #BambiBucket door ons Mobile Air Operations Team #MAOT in samenwerking met #Brandweer collega's. Extra handen, ogen en oren vanaf de grond vr helikoptercrew. De kracht v #Teamwork bij brandbestrijding @VNOGregio @VRKennemerlandhttps://pbs.twimg.com/media/DiTx54TWkAEDm_2.jpg


WV-V Fotografie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 359
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Dat is de 733, op dit moment reserve voertuig. Het zal niet lang meer duren eer dit voertuig ook weg gaat. De 734 is al buiten dienst.
Dit voertuig is al zeker drie jaar geleden naar Driebergen verhuisd. Het heeft nu ook een Driebergens Roepnummer. Het oude voertuig van de post Driebergen was namelijk afgekeurd. Dit voertuig zal ook niet meer terugkeren naar Baarn. Het is langzamerhand hard nodig dat de eerste CCFM's in de uitruksterkte komen. Utrecht is al zeker een compleet natuurbrandpeloton kwijt aan afgekeurde auto's. Om over de overige voertuigen nog maar te zwijgen.  :-\


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Dit voertuig is al zeker drie jaar geleden naar Driebergen verhuisd. Het heeft nu ook een Driebergens Roepnummer. Het oude voertuig van de post Driebergen was namelijk afgekeurd. Dit voertuig zal ook niet meer terugkeren naar Baarn. Het is langzamerhand hard nodig dat de eerste CCFM's in de uitruksterkte komen. Utrecht is al zeker een compleet natuurbrandpeloton kwijt aan afgekeurde auto's. Om over de overige voertuigen nog maar te zwijgen.  :-\
Utrecht heeft de laatste jaren niet zo hard meer geinvesteerd in nieuwe bosbrandvoertuigen, met het oog op de vervangingen die nu gaande is. Het geen wat nu rijd is nog steeds functioneel, en kan makkelijk de diensttijd uitdienen.


WV-V Fotografie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 359
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Utrecht heeft de laatste jaren niet zo hard meer geinvesteerd in nieuwe bosbrandvoertuigen, met het oog op de vervangingen die nu gaande is. Het geen wat nu rijd is nog steeds functioneel, en kan makkelijk de diensttijd uitdienen.


Ik vraag het me af. Zeker met het oog op wat er de laatste tijd allemaal al kapot is gegaan. Maar daar is dit topic niet helemaal de juiste plaats voor.




Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B


Ik vraag het me af. Zeker met het oog op wat er de laatste tijd allemaal al kapot is gegaan. Maar daar is dit topic niet helemaal de juiste plaats voor.
Jij doet nogal wat uitspraken, dat betekend dat je die uitspraken ook kunt onderbouwen.
Zolang een TS nog steeds goed word gekeurd en ook nog steeds door de APK komt is er niets aan de hand. Wij hebben ook nog steeds een TS staan die 22 jaar oud is inmiddels.
Het voertuig heeft een update gehad, en staat nog steeds zijn mannetje als tweede TS,en als de eerste weg is voor onderhoud staat hij op de eerste uitruk
De regio Utrecht heeft een grote inventarisatie gehouden wat er aan TSen rijd, en heeft daar het vervangingsschema op gemaakt. En valt er een TS uit, wordt die in beginsel vervangen door een reserve TS zoals nu in Baarn is gebeurd, en in Driebergen.

Maar jij denkt daar blijkbaar anders over, dus ik ben erg benieuwd wat je daarover te vertellen hebt. Ik wacht af.


WV-V Fotografie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 359
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Jij doet nogal wat uitspraken, dat betekend dat je die uitspraken ook kunt onderbouwen.
Zolang een TS nog steeds goed word gekeurd en ook nog steeds door de APK komt is er niets aan de hand. Wij hebben ook nog steeds een TS staan die 22 jaar oud is inmiddels.
Het voertuig heeft een update gehad, en staat nog steeds zijn mannetje als tweede TS,en als de eerste weg is voor onderhoud staat hij op de eerste uitruk
De regio Utrecht heeft een grote inventarisatie gehouden wat er aan TSen rijd, en heeft daar het vervangingsschema op gemaakt. En valt er een TS uit, wordt die in beginsel vervangen door een reserve TS zoals nu in Baarn is gebeurd, en in Driebergen.

Maar jij denkt daar blijkbaar anders over, dus ik ben erg benieuwd wat je daarover te vertellen hebt. Ik wacht af.


Ik zeg ook niet dat elke oudere TS ongeschikt is voor brandweerwerk. Absoluut niet. In tegendeel zelfs. Ik had het over het tekort aan 4x4 voertuigen. De laatste keer dat ik het controleerde was jullie 2de uitruk TS nog geen 4x4 voertuig uit het natuurbrandbestrijdingspeloton. Het is echter wel opvallend dat er op dit moment een compleet peloton aan bosbrandvoertuigen uit de running is vanwege ernstige technische mankementen. En dan praten we nog niet over de Amersfoortse Hoogwerker, of de 0331 van Baarn, de hoogwerker van Woerden, etc.


Voertuigen worden ook niet altijd vervangen door reservevoertuigen. Zeker niet bij 4x4 voertuigen, want er is maar 1 4x4 reservevoertuig.


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B

Ik zeg ook niet dat elke oudere TS ongeschikt is voor brandweerwerk. Absoluut niet. In tegendeel zelfs. Ik had het over het tekort aan 4x4 voertuigen. De laatste keer dat ik het controleerde was jullie 2de uitruk TS nog geen 4x4 voertuig uit het natuurbrandbestrijdingspeloton. Het is echter wel opvallend dat er op dit moment een compleet peloton aan bosbrandvoertuigen uit de running is vanwege ernstige technische mankementen. En dan praten we nog niet over de Amersfoortse Hoogwerker, of de 0331 van Baarn, de hoogwerker van Woerden, etc.


Voertuigen worden ook niet altijd vervangen door reservevoertuigen. Zeker niet bij 4x4 voertuigen, want er is maar 1 4x4 reservevoertuig.
Er zijn 2 reserve 4x4 voertuigen
Hoogwerker Amersfoort heeft een midlife update gehad
de 09-0331 van Baarn is niet door zijn keuring heen gekomen, anders had hij nog op de uitruk gestaan.
Hoogwerker van Woerden begon ook te oud te worden, en begon wat vervelende mankementen te vertonen.

Op dit moment worden de nieuwe CCFM,s en nieuwe TSen in een redelijk hoog tempo geleverd, over een paar jaar staat het gehele wagenpark er spik en span bij.


WV-V Fotografie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 359
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Er zijn 2 reserve 4x4 voertuigen


Ok. Daar was ik niet van op de hoogte. Ik ken alleen de ex Leusden DAF.


Hoogwerker Amersfoort heeft een midlife update gehad


Dat is alweer een half jaar terug. Inmiddels staat het voertuig alweer weken ongebruikt in de brandweerstal, en lijkt het erop dat het voertuig nooit meer in dienst gaat komen.


de 09-0331 van Baarn is niet door zijn keuring heen gekomen, anders had hij nog op de uitruk gestaan.


Klopt. Hetzelfde is gebeurd bij het voertuig van Driebergen. En nu is het voertuig van Leersum ook stuk.


Hoogwerker van Woerden begon ook te oud te worden, en begon wat vervelende mankementen te vertonen.


Klopt. Ook dat voertuig kon helaas niet meer veel verder.


Op dit moment worden de nieuwe CCFM,s en nieuwe TSen in een redelijk hoog tempo geleverd, over een paar jaar staat het gehele wagenpark er spik en span bij.


Laten we daar vanuit gaan. Uiteindelijk komt het vast goed.  :)


Waterkanon

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 27
Leve het Europese aanbesteden. Krijg je tenminste troep voor veel geld !




Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B