Auteur Topic: 14-01-2018 Zeer grote brand + GRIP 1 De Schouw, Bleyenhoevelaan Velsen-Noord  (gelezen 10899 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Citaat
U geeft geen antwoordt op mijn vraag wat het probleem is om de bedrijfsbrandweer in te zetten. Terwijl het ook nog eens een voormalig pand van Tata steel is geweest. Kunnen we wel allerlei  berichten gaan plaatsen, maar beantwoordt dan de vragen die er worden gesteld. Zeker als je er bij bedenkt dat er wellicht vooraf overleg is geweest over de inzet van de bedrijfsbrandweer. Of zelfs misschien een afspraak ligt tussen Tata en de regio. Dus wat is het probleem?

Wat heeft het er mee te maken dat het pand van Tata is geweest, de overheid heeft bij wet vastgelegd dat het een uniek aan de overheid toebedeelde taak is, de brandweerzorg, met die verstande, ook bij wet genoemd een aangewezen brandweer zoals bij Tata, gelet op de gevaarzetting, bijzonderheid van het bedrijf.

Overleg of niet, zonder gaat zelfs niet, wordt de bedrijfsbrandweer onttrokken en gaat het werk van de overheid doen, als u dat goed vindt geweldig maar laat mij dat onwettig, naast onverstandig vinden.

Tot slot, er kan wel een afspraak liggen, net bijvoorbeeld als met Schiphol maar dan zijn er ook gevolgen voor de wettelijke aanwezigheid! Ondanks dat dat ook weer gemeengoed wordt, niemand controleert immers meer dus kansberekening, wanneer komt het voor. Een ander zou schrijven beter een goede buur dan een verre vriend. Mocht de overheidsbrandweer straks niet meer nodig zijn dan ook niet klagen hé!



kevin94

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Aspirant manschap A
Bijstand aan de regio door de bedrijfsbrandweer is iets wat gewoon afgesproken is tussen de partijen. De exacte inhoud van afspraken is mij ook niet bekend. Er zal in zo een geval een rest dekking paraat blijven voor incidenten bij het bedrijf zelf.
Tevens zijn er ook oefeningen op het tata-terrein samen met de regio.
Qua materieel zijn het "normale" TS's met een dakmonitor en een grotere SVM tank.

( al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel)

Sent from my SM-G903F using Tapatalk



berg

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.367
  • Bezoek: Brandweer
Bijstand aan de regio door de bedrijfsbrandweer is iets wat gewoon afgesproken is tussen de partijen. De exacte inhoud van afspraken is mij ook niet bekend. Er zal in zo een geval een rest dekking paraat blijven voor incidenten bij het bedrijf zelf.
Tevens zijn er ook oefeningen op het tata-terrein samen met de regio.
Qua materieel zijn het "normale" TS's met een dakmonitor en een grotere SVM tank.

( al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel)

Sent from my SM-G903F using Tapatalk

Slechts de uitspraak op persoonlijke titel is juist!