Auteur Topic: 21-08-2017 Grip 2 Zeer grote brand Esso raffinaderij Botlek Rotterdam  (gelezen 11169 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heynsbergen

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.605
  • Specialisatie: strategische leiding
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #45 Gepost op: 27 augustus 2017, 10:40:56
@Thor: klok, klepel of niet. We maken allebei geluid..... Het betreffende stelsel was inderdaad simpel, maar allerminst betrouwbaar..... Voor menig molenaar of machinist was er veel reden om 'door het peil heen' te malen. De ingelanden (lees: boeren) in de bemaalde polder hadden wel verstand van boeren, maar niet van de waterhuishouding en stonden soms letterlijk met de hooivork voor de deur om te eisen dat doorgemalen zou worden. Als het bovendien echt slecht weer was, dan viel het met die zichtafstand ook wel tegen.
Van een toepassing zoals u die veronderstelt, was slechts sprake bij een kleine categorie ingewijden. Het gemiddeld publiek kende de functie van het seinstelsel helemaal niet.
Bij mijn weten staat er nog 1 authentieke seinmast nabij Spijkerboor in de Starnmeer.
Geest uit het verleden, verdwaald in de virtuele wereld van de hedendaagse brandweer


Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #46 Gepost op: 27 augustus 2017, 10:55:10

Bij mijn weten staat er nog 1 authentieke seinmast nabij Spijkerboor in de Starnmeer.

Er staat er o.a. een bij het Stinkevuil Monnikendam.


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #47 Gepost op: 27 augustus 2017, 14:32:54
Als WVDer zou je, naast het aflezen van het juiste buisje, op zijn minst moeten weten dat de zorg voor het effectgebied nooit een zaak van de OVD en de AGS is of kan zijn.......

Wedstrijdje ver plassen over het aantal GRIP's of hoe zwaar de VRR GRIP's wel niet zijn lijkt me niet relevant. Ook niet ineens moeten uitleggen waarom er zoveel auto's (al dan niet groen) op moeten komen en waar ze allemaal voor bedoelt zijn betekent niet dat ze nodig zijn, we kunnen voor elk doel wel een extra poppetje verzinnen denk ik, maar daar gaat de brand niet mee uit.
Bezuinigen in het verleden op de werkvloer los je niet op door dee top op te toppen.

Laten we vooral het probleem neerleggen bij de verantwoordelijke en dat zijn de bedrijven, Shell, Esso of Odfjell noem maar op, zij zijn verantwoordelijk en dienen hun zaakjes tot in de puntje te verzorgen en als het fout gaat, dan dienen zij ervoor te zorgen dat ze het probleem in de hand houden, ga maar eens in het buitenland kijken.
ESSO en Shell reageren niet voor niet met nederige excuses in andere landen worden ze gewoon het land uit geflikkerd als ze hun zaken niet op orde hebben en zijn ze zelfs verplicht problemen en storingen te melden, dus hier ligt een schone taak voor de regio Rotterdam lijkt mij.

En natuurlijk komt men nu met economisch belang, maar betekent dit dat je alle maar moet pikken?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.