Auteur Topic: 112  (gelezen 6976 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

squad61

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2007, 16:36:30
Tot nu toe is het nog steeds zo dat mobiele bellers altijd binnen komen bij de 112 centrale in Driebergen. Het trucje met eerst het kengetal, bijv. 070 er voor toetsen, werkt volgens mij, en de laatse info die ik hierover heb gekregen niet.
Wel kan de Meldkamer Driebergen zien waar vandaan gebeld wordt maar dat is dan de locatie op een kaart. Dit omdat veel mobiele bellers niet weten waar ze zich bevinden als ze een melding doen.(rijden alllemaal met TOM TOM ;D). Maar ook bijvoorbeeld wandelaars op de Veluwe etc kunnen zo makkelijk gepeild worden.
Er was wel sprake van dat de steunzenders die de mobiele bellers bereiken automatisch doorschakelen naar de bijbehorende medlkamer van die regio, maar de gebieden van de steunzenders en regio's lopen niet gelijk, zodat een beller in Moerkappele toch weer in Haaglanden terecht kan komen en niet in Hollands Midden.
En als laatste, de 112 centrale Driebergen is niet meer als een doorgeefluik, dus hou het kort, zeg dat je in Rotterdam, of Den Haag of welke gemeente dan ook loopt, en een ambulance nodig hebt. Verder uitleggen is niet nodig, zij moeten je gewoon doorverbinden naar de meldkamer in RR, en die zal je verder uithoren.


beun

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 449
  • Geslacht: Man
Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2007, 16:48:55
ik belde wel eens 112 toen vroegen ze wie ik wilde spreken, toen ik de brandweer aan de lijn kreeg zei de beste man daarro
Brandweer...... ik zei hallo me huis staat in de brand.... centralist .. hang je al aan de dakgoot... toen zei ik nee want ik stond al buiten toen zei die man  bel over 10 min maar terug


JohanV

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2007, 17:36:11
Volgens mij is het zelfs met dat 0900-nummer zo dat het regio-gebonden is.

Niet via mobiel. Meerdere malen gebeld, steevast krijg ik het landelijke keuze menu te horen, nog nooit meteen bij de juiste meldkamer terecht gekomen.

JohanV


Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2007, 19:43:53
Niet via mobiel. Meerdere malen gebeld, steevast krijg ik het landelijke keuze menu te horen, nog nooit meteen bij de juiste meldkamer terecht gekomen.

JohanV


Ik heb dus ook al een aantal keer via mijn mobiel dat 0900-8844 gebeld en heb nog nooit een keuzemenu gehad... Ik kreeg gelijk een medewerker aan de telefoon en nog van de goeie MK ook... Laten we het er dan maar op houden dat we allebei andere ervaringen met dat 0900-nummer hebben  ;)


joost B

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.531
  • Geslacht: Man
    • Restauratie Commer T255 Superpoise
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #19 Gepost op: 20 augustus 2007, 22:00:30
Ik heb ook een keer 0900-8844 gebeld, en ik werd helemaal niet doorverbonden of wat dan ook. Khad gelijk de juiste politiebureau aan de telefoon, van me woonplaats. Al was dat dan niet mobiel gebeld.
ManschapA / coördinator aspiranten /  Jeugdleider




smitfire

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 21 augustus 2007, 00:09:20
ik belde wel eens 112 toen vroegen ze wie ik wilde spreken, toen ik de brandweer aan de lijn kreeg zei de beste man daarro
Brandweer...... ik zei hallo me huis staat in de brand.... centralist .. hang je al aan de dakgoot... toen zei ik nee want ik stond al buiten toen zei die man  bel over 10 min maar terug


Had je een gesprek met jezelf  ??? ;D


Erwin

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 21 augustus 2007, 21:29:57
Na vandaag weet ik helemaal hoe het in zn werk gaat wanneer je 112 belt.

Vanochtend reed ik over de A-7 richting Groningen op weg naar mijn werk. Het was mistig, dus het zicht was slecht. Net toen ik een auto in had gehaald en weer naar rechts wou, zag ik iets op de weg liggen. Een gele streep, nee een stuk hout, Bats ik reed er vol tegenaan. Gelukkig niet in de slip geraakt, maar de schrik was erg groot. Achter mij waren al verschillende auto's die naar de vluchtstrook reden en daar stopten. Ik twijfelde, wat zal ik doen. Direct 112 maar gebeld en naar het tankstation toegereden om daar mijn schade te bekijken.

De telefoniste vroeg, nadat de telefoon wel een stuk of 6 keer was overgegaan, wie ik wilde spreken. Ik zei politie en ze vroeg wat er aan de hand was.

Ik werd doorverbonden met de politie en deed mijn verhaal. Vermeldde hectometerpaaltje en locatie. De beste man vertelde dat er meerdere meldingen al binnen waren gekomen en dat de politie onderweg was.

Ik mis alleen een (dure) michelin wieldop. Gelukkig was dit het enige. Ik neem nog contact op met de politie om te kijken of ze de veroorzaker hebben gevonden.

Misschien gedeeltelijk offtopic, maar grote kans dat ik vragen kreeg waarom, dus direct maar het verhaal uitgelegd

Groeten Erwin


Janneman82

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.718
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap A
Reactie #22 Gepost op: 21 augustus 2007, 21:31:19
Zo dat had allemaal heel anders af kunnen lopen, maar gelukig is het goed afgelopen.