Facebook Brandweerforum Twitter Brandweerforum



Integrale brandveiligheid & bedrijfshulpverlening


Brandweer

Advetorial



Auteur Topic: Redding, hulpverlening en berging.  (gelezen 2095 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #30 Gepost op: 08 augustus 2017, 11:05:35 »
Cyber Threats Prompt Return of Radio for Ship Navigation

By Jonathan Saul LONDON, Aug 7 (Reuters) – The risk of cyber attacks targeting ships’ satellite navigation is pushing nations to delve back through history and develop back-up systems with roots in World War Two radio technology. Ships use GPS (Global Positioning System) and other similar devices that rely on sending and receiving satellite signals, which […]

http://gcaptain.com/cyber-threats-prompt-return-of-radio-for-ship-navigation/

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #31 Gepost op: 08 augustus 2017, 19:45:12 »
USS Fitzgerald to Be Hauled Back to U.S. for Repairs

The U.S. Navy plans to hire a commercial heavy lift ship to carry the destroyer. In the tender for the contract it has said that the furthest possible journey could be as far as to naval dockyards in Maine on the U.S. east coast.

http://gcaptain.com/uss-fitzgerald-to-be-hauled-back-to-us-for-repairs/

Een interessante operatie voor de zeetransporteurs. De vroegere ervaringen met Amerikaanse oorlogsschepen die vanuit de Golf naar Amerika moesten worden vervoerd heeft geleerd dat er gelet op de constructie/sterkte van dit type schepen het nodige rekenwerk etc. vwb de ondersteuning aan te pas moet komen.

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #32 Gepost op: 12 augustus 2017, 15:12:53 »
Gigantic Pipes Beach in England After Breaking Free from Tow

Salvors from Dutch Marine BV have been hired to remove the pipes.

http://gcaptain.com/gigantic-pipes-wash-ashore-in-england-after-breaking-free-during-tow/

Dutch Marine BV is an true independent Company active in the Maritime Industry. Dutch Marine`s mission is to provide clients with professional support in the field of Towage & Salvage, Wreck Removal, Heavy Lift, Projects and Technical Ship Management.
 Being active in the Marine Industry since 1978 we have gained an wealth of knowledge and experience having worked for major Salvage and Shipping Companies. These vary from day to day Business to more extraordinary activities such as Emergency Response, Pollution Defence, Salvage, Wreck Removal Projects, Dry-dockings, Special Survey`s and Conversions.
 By having Dutch Marine involved you will be ensured of professional management support for those activities you considers to be necessary. In case of an incident or casualty Dutch Marine is able to provide management support for the adequate essential (emergency) response to safeguard your interest and limit your exposure. Dutch Marine will act as a true catalyst, liaise with parties involved but keep you in charge.
 Amongst Dutch Marine Clients are statutory bodies, ship owners, shipyards and many others. Client satisfaction is vital and we are extremely proud to serve same Clients at more than one occasion.
 Paul Verschure
 Director Dutch Marine B.V.

http://www.dutchmarinebv.com/

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #33 Gepost op: 13 augustus 2017, 21:03:41 »
Denemarken in de ban van mysterieuze verdwijning journaliste

Waar is de Zweedse journaliste Kim Wall? De vrouw voer afgelopen donderdag met een Deense privé-onderzeeër mee, toen deze naar de bodem zonk. Bij een doorzoeking van de boot is haar lichaam niet aangetroffen.

Moller zegt verder dat het erop lijkt dat de boot bewust tot zinken is gebracht. Peter Madsen blijft nog zeker de komende 24 dagen vastzitten op verdenking van moord.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/denemarken-in-de-ban-van-mysterieuze-verdwijning-journaliste

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #35 Gepost op: 14 augustus 2017, 12:21:06 »
Enorm containerschip vastgelopen op Westerschelde

Het containerschip was onderweg van Antwerpen naar Hamburg. Het schip, dat vaart onder de vlag van Hongkong, is 366 meter lang, 51 meter breed en heeft een laadvermogen van ruim 155.000 ton.
Diepgang
Het schip heeft volgens Marinetraffic een diepgang van 13,7 meter. Rijkswaterstaat meldt dat de 113 kilometer lange Westerschelde op sommige plaatsen slechts 13,44 meter diep is.

bron AD

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #36 Gepost op: 15 augustus 2017, 09:13:32 »
Containerschip op Westerschelde is losgetrokken

Toeschouwers moesten de dijk verlaten, omdat de trossen van de sleepboten tijdens het trekken onder hoge druk kwamen te staan en mogelijk los konden schieten tijdens hun poging om het schip los te trekken. De trossen zouden dan zo'n twee- tot driehonderd meter ver kunnen schieten.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/100217/Containerschip-op-Westerschelde-is-losgetrokken

Hoe bedenk je het. De sleepdraden van de sleepboten die vast stonden op het achterschip van de containerboot waren hoogstens 100 meter,ver van de toeschouwers op de dijk, en konden echt geen twee-tot driehonderd meter ver weg schieten,
De operatie werd uitgevoerd door sleepboten van Multraship (Terneuzen) en URS/SMiT (Antwerpen/Terneuzen), daar heeft de veiligheidsregio en geen verstand van en daarbij geen zinvolle inbreng.

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #37 Gepost op: 15 augustus 2017, 09:59:58 »
Large Containership Runs Aground on Scheldt River Near Antwerp – UPDATE

Volgens AIS:

6.52 uur snelheid 12,5 kn
In de tussentijd snelheid 0
8.45 uur aan de grond.

http://gcaptain.com/containership-cscl-jupiter-hard-aground-scheldt/

Waarom geen sleepboot assistentie gevraagd of de ankers laten vallen

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #38 Gepost op: 15 augustus 2017, 19:18:22 »

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #39 Gepost op: 16 augustus 2017, 20:00:09 »

Offline kuifje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 148
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #40 Gepost op: Gisteren om 17:54:16 »
Een filmpje van de operatie Bath.

https://youtu.be/A19fbBXSKn4

https://youtu.be/_1QikQH4ToM

Voor dit incident geeft de VRZ  grip 2 af ::). Overigens wel logisch gezien er geen kennis is op het gebied van scheepvaart. Dit is werk voor bergingsbedrijven die weten waar ze mee bezig zijn en de risico’s kunnen inschatten.

Offline tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17.970
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #41 Gepost op: Gisteren om 22:31:17 »

Offline Thor

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 665
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #42 Gepost op: Vandaag om 10:28:23 »
Het is natuurlijk verre van verstandig om in de buurt van het schip op de modder te gaan lopen, zeker niet onder de hangende ankers, dat de mensen daar zijn weggestuurd is logisch en begrijpelijk.
Het eerdere verhaal dat de mensen op de dijk gevaar zouden lopen door brekende trossen die 300 meter weg zouden kunnen slaan ,bij de achter sleepboten die op minder dan 100 meter lengte vast stonden, is wel vreemd.

Offline kuifje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 148
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #43 Gepost op: Vandaag om 12:00:17 »
De VRZ heeft een speciaal team COT-W (Coördinatieteam Water) deze zijn ook aan boord gegaan. Was er brand? was er iemand gewond? een informatiemanager heeft deze ook verstand van bergingswerk?  Het bergingsbedrijf en Rijkswaterstaat kunnen volgens mij prima zelf aangeven bij de politie hoe groot de veiligheidszone moet zijn voor omstanders.

Offline Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.232
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Re: Redding, hulpverlening en berging.
« Reactie #44 Gepost op: Vandaag om 14:07:00 »
De VRZ heeft een speciaal team COT-W (Coördinatieteam Water) deze zijn ook aan boord gegaan. Was er brand? was er iemand gewond? een informatiemanager heeft deze ook verstand van bergingswerk?  Het bergingsbedrijf en Rijkswaterstaat kunnen volgens mij prima zelf aangeven bij de politie hoe groot de veiligheidszone moet zijn voor omstanders.
Lees de link naar de medewerker van Rijkswaterstaat, die zat dus als deskundige in het COT-W. Politie zat er ook in, en ik ga er even voorzichtig van uit dat de politiepersoon al wat langer in Zeeland mee draait.  Bergers waren ook aan boord. Kortste overleg tussen VR, COT-W en de Bergers  lijkt me dus aan boord...

Veiligheidszones? Ze wilden gewoon niemand in de buurt hebben. Als wij als brandweer ergens ons ding doen hebben we ook het liefst dat mensen  vrij ver weg staan, in ieder geval verder  dan nodig.

En wat betreft de rondzwiepende tros, ik heb bij het vellen van bomen wel eens een kabelbreuk gezien en het zwiepende deel raakte een losliggende baksteen die nog een behoorlijk deel (in twee stukken, dat wel) door de lucht gereisd  heeft. Los daarvan kan de leidinggevende van de politie op de wal een andere inschatting gemaakt hebben dan  de mensen aan boord op basis van het gedrag van enkele  toeschouwers.




 

Over het Brandweerforum

Stichting Fire & Safetyfora

Social Media