Auteur Topic: Nog geen duidelijkheid over de toekomst van Ziegler  (gelezen 14776 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Gepost op: 15 februari 2017, 18:50:56
Nog geen duidelijkheid over de toekomst van Ziegler


Het is nog niet duidelijk hoe de toekomst van Ziegler Brandweertechniek eruit ziet. Het personeel van het Winschoter bedrijf is dinsdagmiddag bijgepraat over de voorgenomen reorganisatie.

'Er zijn verschillende scenario's doorgenomen', zegt FNV-vakbondsbestuurder Bart Plaatje


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2017, 18:52:38
'
Banen op de tocht bij Ziegler Brandweertechniek

De directie van Ziegler Brandweertechniek in Winschoten is bezig met het voorbereiden van een reorganisatie.

De directie heeft een voorstel neergelegd bij de Ondernemingsraad. Zolang die niet reageert, wil de directie geen toelichting geven.


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 33.104
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2017, 19:26:38
mmm. best apart.

2 grote orders binnen gesleept en toch een reorganisatie ?   

Willen ze meer werk met minder mensen?


Gijsbert

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Oud-instructeur, 4 jr MK ervaring.
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: EX Hoofdbrandmeester
Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2017, 19:48:15
Oeps, 75 man in dienst in eerste scenario 17 man er uit d.w.z terug naar 58 in welke lijn van het bedrijf vallen de klappen?
 In het tweede scenario totale productie naar Kroatië. Wat dan met de medewerkers tekenkamer en ontwerp, en andere afdelingen?
Welk scenario volgt het eerste op, welke garantie kan er worden gegeven?
Hoe gaan we om met de goed gevulde portefeuille?

En zitten de Regio'Utrecht en Brabant te wachten op géén service?  Of hele dure service?
HBM!1


leon1e

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 372
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2017, 16:30:23
mmm. best apart.

2 grote orders binnen gesleept en toch een reorganisatie ?   

Willen ze meer werk met minder mensen?

Heel mooi die aanbestedingen met de "beste prijs-kwaliteit verhouding" uiteindelijk blijft er geen concurrentie meer over. Ik ben benieuwd hoe veel invloed de "foutjes" van de afgelopen tijd hebben (4x4's vnog en nog wat voertuigen met gewicht problemen.




tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 33.104
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2017, 22:56:54
Kunnen hun in alle gevallen wat doen aan de foutjes? 

of zijn hun soms ook afhankelijk van hun leveranciers die een foutief iets doorgeven ?

Word er met een te goed vertrouwen op de leverancier gewerkt en gebouwd?


Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2017, 11:59:55
Kunnen hun in alle gevallen wat doen aan de foutjes? 
De wijze waarop  met foutjes omgegaan wordt is minstens zo belangrijk


brandpreventje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.140
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Schipper, Instructeur, Brandpreventist
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2017, 12:19:17
Die foutjes hebben niet zo veel invloed hoor. Zoals in de artikelen staat geschreven is het grootste probleem de problemen bij het moederbedrijf in Duitsland. Wegens overtredingen heeft het moederbedrijf enkele jaren geleden een megaboete gekregen en daardoor in zwaar weer gekomen. Uiteindelijk niet failliet gegaan maar door een Chinees bedrijf over genomen en die zal nu wel het mes in het bedrijf zetten.

En zal de (slechte) kwaliteit, foutjes en de decentrale locatie in Nederland ook niet veel positieve invloed hebben.....

Heel mooi die aanbestedingen met de "beste prijs-kwaliteit verhouding" uiteindelijk blijft er geen concurrentie meer over. Ik ben benieuwd hoe veel invloed de "foutjes" van de afgelopen tijd hebben (4x4's vnog en nog wat voertuigen met gewicht problemen.
Brandmeester, bevelvoerder en brandpreventist.


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2017, 16:00:00
Ik ben het met Brandpreventje eens dat de nederlandse vestiging van Ziegler nu niet echt handig gevestigd is in het hoge noorden. Moet er een voertuig heen is die een halve dag onderweg, centraler in Nederland zou al beter zijn.


Gijsbert

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Oud-instructeur, 4 jr MK ervaring.
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: EX Hoofdbrandmeester
Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2017, 16:46:34
Peter, Brandpreventje, ik ben het niet helemaal met jullie eens want in Breda, bij Bluekens Trucks en Busis een service steunpunt van Ziegler aanwezig,
Maar wat gebeurt er als Ziegler-Nederland inderdaad verdwijnt, met de toeleveringsbedrijven en andere bedrijven die onder deze noemer vallen als Visser Leeuwarden.
Allemaal weg en dan? Allemaal naar Numansdorp? net als met Rosenbauer en meerdere

HBM!1




Mossie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 251
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2017, 16:54:53
Als ik het goed heb zijn de nieuwe autospuiten van Hollands Midden opgebouwd door DRV in Hoogeveen. Weliswaar iets dichterbij dan Winschoten, maar niet veel...


Peter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 39.524
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #11 Gepost op: 17 februari 2017, 19:54:42
Peter, Brandpreventje, ik ben het niet helemaal met jullie eens want in Breda, bij Bluekens Trucks en Busis een service steunpunt van Ziegler aanwezig,
Maar wat gebeurt er als Ziegler-Nederland inderdaad verdwijnt, met de toeleveringsbedrijven en andere bedrijven die onder deze noemer vallen als Visser Leeuwarden.
Allemaal weg en dan? Allemaal naar Numansdorp? net als met Rosenbauer en meerdere


Dat wist ik niet dat er in Breda een servicepunt zit van Ziegler. ;D

Maar ik zie een servicepunt toch anders dan een volwaardige fabriek waar ze voertuigen kunnen opbouwen, zoals dat ook in Winschoten gebeurd. Als Ziegler echt omvalt gaat dat grote gevolgen krijgen. Als eerste voor de regio,s die daar hebben aanbesteed, maar ook zeker de toeleveringsbedrijven krijgen het zwaar zoniet gaan mee ten onder. Dat is de ellende van dit soort bedrijven, die nemen vaak andere mee in hun val.


112 dev

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2017, 23:00:32
Welke voertuigen hebben nog meer problemen dan als ik vragen mag is er verder een rede waarom de ziegler site niet geupdate word ?


tygerpower

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 33.104
  • Geslacht: Man
    • Brandbase
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2017, 13:47:14
Welke voertuigen hebben nog meer problemen dan als ik vragen mag is er verder een rede waarom de ziegler site niet geupdate word ?

de 2 HV's voor Almelo en Hengelo zijn nog niet geleverd.

Exacte reden onbekend


herbie1971

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 489
  • Geslacht: Man
Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2017, 20:47:41
Ik ben het met Brandpreventje eens dat de nederlandse vestiging van Ziegler nu niet echt handig gevestigd is in het hoge noorden. Moet er een voertuig heen is die een halve dag onderweg, centraler in Nederland zou al beter zijn.

Waarom centraal in Nederland?? Als we allemaal in het utrechtse gaan zitten verschuif je alleen maar de lasten.Daarnaast zit er in het zuiden inderdaad al een steunpunt.