Auteur Topic: De brandweer in model nr.5 : Crashtenders  (gelezen 62237 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #30 Gepost op: 06 juni 2008, 16:45:35
visitors can't see pics , please register or login


Model              : Oshkosh met Rosenbauer "Viper" opbouw
Soort voertuig   : Crashtender
Brandweerkorps : Noord-Amerika
Fabrikant          : Conrad
Schaal             : 1/50
Beschikbaarheid : Niet meer leverbaar, alleen nog via beurzen
Bijzonderheden  : Zgn. Kniksturing chassis, aandrijfmotor en cabine voorwagen en
                        pomp/motor met blusstoffentanks in achterwagen.


louis

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.903
  • Geslacht: Man
Reactie #31 Gepost op: 11 juni 2008, 21:43:30
visitors can't see pics , please register or login


Model              : Landrover 86
Soort voertuig   : RIV (Reddingswagen)
Brandweerkorps : Royal Navy (Engeland)
Fabrikant          : Matchbox MOY
Schaal             : 1/48
Beschikbaarheid : Niet meer leverbaar, alleen nog via beurzen
Bijzonderheden  : Deze blauwe eenheden deden niet alleen dienst op de verschillende vliegbasissen van
                        de Engelse Marine, maar ook op de vliegdekschepen van de Engelse Marine.


MiKo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.432
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #32 Gepost op: 08 juli 2008, 15:07:57
visitors can't see pics , please register or login


Model              : Rosenbauer (Flughafen Dresden Duitsland)
Soort voertuig   : Crashtender
Fabrikant          : Siku
Schaal             : 1:50
Beschikbaarheid : In Duitse model- en speelgoedzaken
Bijzonderheden  : De lichtmast dient tevens voor besturing van de twee voorste assen.


verzameldirk

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 220
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #33 Gepost op: 12 juli 2008, 00:17:30
Model :            Rosenbauer Panther 6x6
soort voertuig : Crashtender
Fabrikant :       Wiking
Schaal :           1:87 en 1:43
De 1:43 is metaal     = alleen als Berliner Flughafen te verkrijgen
De 1:87 in kunststof = in twee versies/bedrukkingen tot nu toe

De bestelnummers zijn niet bekent daar mijn modellen in een Rosenbauer verpakking zitten.

Vrij algemeen te verkrijgen, de eerste versie van de 1:87 wordt al wat moeilijker

Dirk Bolt


visitors can't see pics , please register or login


visitors can't see pics , please register or login
Gek op alles wat wielen of rupsen heeft, maar vooral Treinen en Brandweer "gek".
Verzamel o.a. schaalmodellen van Treinen en Auto's in de ruimste zin des woords.


MiKo

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.432
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #34 Gepost op: 15 augustus 2008, 10:52:40
visitors can't see pics , please register or login


Model              : Rosenbauer (Dubai international airport)
Soort voertuig   : Crashtender
Fabrikant          : Siku
Schaal             : 1:50
Beschikbaarheid : In modelzaken
Bijzonderheden  : De lichtmast dient tevens voor besturing van de twee voorste assen.




verzameldirk

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 220
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #35 Gepost op: 17 oktober 2008, 17:51:14
visitors can't see pics , please register or login


visitors can't see pics , please register or login



Model              : Oshkosh TI3000 CFR (Chrash Fire Rescue Unit)
Soort voertuig   : Crashtender
Fabrikant          : Code 3
Schaal             : 1:64
Beschikbaarheid : In modelzaken Wild Toys is code 3 dealer
Bijzonderheden  : Er komen twee verschillende bedrukkingen van deze chrashtender die dienst doen in de USA marine havens

Gek op alles wat wielen of rupsen heeft, maar vooral Treinen en Brandweer "gek".
Verzamel o.a. schaalmodellen van Treinen en Auto's in de ruimste zin des woords.


verzameldirk

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 220
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #36 Gepost op: 17 oktober 2008, 17:58:44
Wie oh wie kan mij zeggen wat voor motoren ze toepassen bij Oshkosh, merk en pk's en hoeveel motoren in bovenvermelde truck zitten.

Ik heb Code 3 ook al verweten   ;D  dat ze mooie verhalen kunnen vertellen over de marinehavens maar dat ik ook wel wat technische informatie wens.

In de net uitgekomen Auto In Miniatuur van de NAMAC staat een pracht van een verhaal over Oshkosh
maar daar wordt ook bijna niet ingegaan op technische zaken.

Dirk Bolt
Gek op alles wat wielen of rupsen heeft, maar vooral Treinen en Brandweer "gek".
Verzamel o.a. schaalmodellen van Treinen en Auto's in de ruimste zin des woords.


erres

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.798
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #37 Gepost op: 26 oktober 2008, 23:12:24
Wie oh wie kan mij zeggen wat voor motoren ze toepassen bij Oshkosh, merk en pk's en hoeveel motoren in bovenvermelde truck zitten.

Ik heb Code 3 ook al verweten   ;D  dat ze mooie verhalen kunnen vertellen over de marinehavens maar dat ik ook wel wat technische informatie wens.

In de net uitgekomen Auto In Miniatuur van de NAMAC staat een pracht van een verhaal over Oshkosh
maar daar wordt ook bijna niet ingegaan op technische zaken.

Dirk Bolt

Het enige wat ik kan zeggen met grote zekerheid is, dat men Detroit diesels gebruikt.
Of er 1 of 2 in het model TI3000 gebruikt worden weet ik niet. ???
Er zijn op internet geen technische gegevens te vinden over Oshkosh CFR's. :-\ :-\

Rob


erres

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.798
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #38 Gepost op: 02 november 2008, 22:51:17
Ik heb toch iets gevonden over de TI3000:

OSHKOSH T-3000
The Oshkosh T-3000 is a diesel- powered, six-wheeled-drive truck with an automatic transmission. The operator controls consist  of power-assisted steering, air or mechanical brakes, transmission range selector, and in-cab controls for operating the fire-fighting system. The water  storage tank has a capacity of 3,000 gallons(11340ltr); the AFFF concentrate tank holds 420 gallons (1587ltr). The roof turret has a discharge rate of 600 to1,200 gpm (2268- 4536ltr/m)  and an infinitely variable pattern from straight stream to fully dispersed. The bumper turret is  electric joystick controlled with auto-oscillation. The discharge rate is 300 gpm (1134ltr/m) and it is also variable pattern. Two 15-foot, 1 3/4-inch preconnected handlines are provided, one per side.  The handlines have a discharge rate of 95 gpm(359 ltr/m) and have a pistol grip with variable pattern.


de 1986 versie had een Detroit 8V/92 Turbo Diesel 430HP @ 2100RPM en een HT740 Allison Automatische versnellingsbak.
Ik weet niet of deze gegevens ook gelden voor het Code 3 model, maar dit is wat ik heb kunnen traceren.

Rob


verzameldirk

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 220
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #39 Gepost op: 02 november 2008, 23:12:17
Het code 3 model is gebaseerd op de uitvoering van 2007

Dirk Bolt
Gek op alles wat wielen of rupsen heeft, maar vooral Treinen en Brandweer "gek".
Verzamel o.a. schaalmodellen van Treinen en Auto's in de ruimste zin des woords.




verzameldirk

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 220
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #40 Gepost op: 15 november 2008, 01:18:23
De Oshkosh is nu een week binnen en ik moet zeggen een juweeltje.

Dit is de eerste code 3 die aan nieuw gestelde eisen moest voldoen en waarvoor (gedeeltelijk ?) nieuwe mallen zijn gemaakt.
Ik heb de door mij afgebeelde Norfolk Naval Base "gewonnen" op Ebay in Duitsland met een aardig prijskaartje incl. de 9,00 euro porto waadoor ik nu goedkoper uit ben als dat ik hem in de states had gekocht.

Dirk Bolt
Gek op alles wat wielen of rupsen heeft, maar vooral Treinen en Brandweer "gek".
Verzamel o.a. schaalmodellen van Treinen en Auto's in de ruimste zin des woords.






robje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 485
  • Geslacht: Man
Reactie #43 Gepost op: 28 december 2008, 22:02:35
Ik vond deze op Ebay......

http://cgi.ebay.nl/fire-brigade-engine-netherlands-brandweer-airport-1-60_W0QQitemZ150317896362QQcmdZViewItemQQptZUK_ToysGames_DiecastVehicles_DiecastVehicles_JN?hash=item150317896362&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Tja, wat moet je van deze handel denken ?
Of heb ik ze gemist in den lande ? :)

striping staat verkeerde kant op, daarnaast is het volgens mij geen model maar meer speelgoed aangezien ik niet denk dat deze wagen in deze staat bestaat
leeft en leert in regio haaglanden


mstrBassie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 481
  • Geslacht: Man
Reactie #44 Gepost op: 28 december 2008, 22:15:18
striping staat verkeerde kant op, daarnaast is het volgens mij geen model maar meer speelgoed aangezien ik niet denk dat deze wagen in deze staat bestaat

Tja,helaas moet ik 1 van jullie teleur stellen en de ander misschien blij maken.

Dit model is wel degelijk in de handel verkrijgbaar in deze vorm hoor...
Alleen dan wel bij een aantal speelgoedzaken e.d denkend aan de blokker en of intertoys en in verschillende varianten inmiddels al is het al weer een wat ouder model
Wie met beide benen op de grond staat...... komt geen stap verder!!!!!