Ik kan me commercieel voorstellen dat je dan niet meedingt, daar ligt dan (net als in het buitenland) een rol voor de overheid als aanbestedende dienst. In mijn beleving, gaat het hier om standaard voertuigen, die ook in de commerciele markt, worden toegepast. Kan we weinig voorstellen wat 'brandweer specifiek is als brandweer eisen'.
Voorbeeld : voorwielaandrijving een redelijk standaard eis in de bedrijfswagenbranche ,hetzij traditioneel hetzij hydraulisch, DAF kan het af fabriek niet leveren.
DAF heeft jaren geleden besloten dat voorwielaandrijving een te kleine markt is terwijl in deze aanbesteding het een eis was dat er een van de 2 vormen van voorwielaandrijving mogelijk is.
Een deel van de voertuigen gaat geleverd worden met hydraulische voorwielaandrijving
En ja DAF kan dat af fabriek niet leveren, of moet de overheid dan zeggen aangezien DAF het niet kan leveren mag de eis voorwielaandrijving niet in de aanbesteding staan terwijl een deel van de te vervangen voertuigen wel DAF 65 met 4x4 aandrijving zijn!
Mercedes,MAN en Volvo kunnen beide vormen van aandrijving wel leveren, waarom kan DAF beide vormen niet leveren omdat DAF het commercieel niet aantrekkelijk vind om te kunnen leveren.
En gezien de winstcijfers t.o.v. de verliescijfers toen ze 4x4 wel konden leveren hebben ze volkomen gelijk !