Nieuwe BRUL aanbesteding ter vervanging / standardisatie van HV voertuigen in de regio, of gemeentelijke aanschaf of bij tijdige vorming van de BRUL, een volledige regionale aanschaf. Wie weet welke korpsen het betreft?
AFDELING I: AANBESTEDENDE DIENST
I.1) NAAM, ADRESSEN EN CONTACTPUNT(EN)
Veiligheidsregio Utrecht (VRU), Postbus 3154, 3502 GD Utrecht (NL). Contactpunt(en): Veiligheidsregio Utrecht (VRU), t.a.v.: Dhr. H. van Dijk. Tel.: 030-2404457. Fax.: 030-2404475. E-mail: h.van.dijk@vru.nl.
Internetadres(sen):
Adres van de aanbestedende dienst:
http://www.vru.nl Nadere inlichtingen zijn te verkrijgen op het volgende adres:
Zelfde adres als voor het/de hierboven vermelde contactpunt(en)
Bestek en aanvullende documenten (zoals documenten voor een concurrentiegerichte dialoog en een dynamisch aankoopsysteem) zijn verkrijgbaar op:
Zelfde adres als voor het/de hierboven vermelde contactpunt(en)
Inschrijvingen of aanvragen tot deelneming moeten worden gericht aan:
Zelfde adres als voor het/de hierboven vermelde contactpunt(en)
I.2) TYPE AANBESTEDENDE DIENST EN HOOFDACTIVITEIT OF -ACTIVITEITEN:
Regionale of lokale instantie.
Openbare orde en veiligheid,
De aanbestedende dienst koopt aan namens andere aanbestedende diensten: neen.
AFDELING II: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1) BESCHRIJVING:
II.1.1) Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Hulpverleningsvoertuigen. Kenmerk 06 BRUL 06.
II.1.2) Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Leveringen.
Belangrijkste plaats van de levering: Op diverse locaties binnen de Veiligheids Regio Utrecht..
NUTS code: NL310
II.1.3) De aankondiging betreft:
De opstelling van een raamovereenkomst.
II.1.4) Inlichtingen over een raamovereenkomst:
Raamovereenkomst met één onderneming.
Looptijd van de raamovereenkomst: Jaar/jaren: 2 jaar, met optionele verlengingsmogelijkheid van 2 x 1 jaar.
Geraamde totale waarde van de aankopen voor de gehele duur van de raamovereenkomst:
II.1.5) Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het doel van deze aanbesteding is het afsluiten van een mantelovereenkomst met één leverancier per perceel, voor de levering van hulpverleningsvoertuigen. In het bestek wordt voor het hulpverleningsvoertuig de voorkeur uitgesproken voor het aanbesteden per perceel van één chassis met opbouw bij één hoofdaannemer.
De aanvraag bestaat uit twee percelen.
Perceel 1: Hulpverleningsvoertuig 4X4.
Perceel 2: Hulpverleningsvoertuig 4X2.
II.1.6) CPV-classificatie (Gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
34144213
II.1.7) Opdracht valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA):
Neen.
II.1.
Verdeling in percelen:
Ja.
Moeten inschrijvingen worden ingediend voor: Een of meerdere percelen.
II.1.9) Varianten worden geaccepteerd:
Neen.
II.2) HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1) Totale hoeveelheid of omvang:
Het betreft een regionale raamovereenkomst binnen de VeiligheidsRegio Utrecht. Het uiteindelijke bestellen door middel van een nadere overeenkomst zal door de afzonderlijke brandweerorganisaties binnen de VeiligheidsRegio Utrecht geschieden. Als het dekkingsplan en voorgestelde organisatiestructuur van de Veiligheidsregio Utrecht wordt vastgesteld tijdens deze aanbesteding, gaan de Hulpverleningsvoertuigen allemaal over naar de Veiligheidsregio Utrecht. De Veiligheidsregio Utrecht zal dan de hulpverleningsvoertuigen bestellen. De facturering zal dan ook via de Veiligheidsregio Utrecht gaan.
II.2.2) Opties:
Ja.
Voorlopig tijdschema voor de uitoefening van deze opties:
Aantal mogelijke verlengingen:2
In geval van verlengbare opdrachten voor leveringen of diensten, geraamd tijdsbestek voor verdere opdrachten: in maanden: 12
II.3) LOOPTIJD OF UITVOERINGSTERMIJN VAN DE OPDRACHT:
Periode in maanden: 24 (vanaf de gunning van de opdracht).
INLICHTINGEN OVER PERCELEN
PERCEEL NR. 1. TITEL: Hulpverleningsvoertuig 4x4.
1) KORTE BESCHRIJVING:
Het hulpverleningsvoertuig is een gemotoriseerd voertuig, bestaande uit een chassis en een opbouw, waarmee 3 personen, inclusief de wagenbestuurder, vervoerd kunnen worden. De opbouw bestaat uit een ruimte die ingericht wordt voor het vervoeren van hulpverleningsuitrusting.
Perceel 1: Hulpverleningsvoertuig 4X4.
2) CPV-CLASSIFICATIE (GEMEENSCHAPPELIJKE WOORDENLIJST OVERHEIDSOPDRACHTEN):
34144213
3) HOEVEELHEID OF OMVANG:
Het betreft een regionale raamovereenkomst binnen de VeiligheidsRegio Utrecht. Het uiteindelijke bestellen door middel van een nadere overeenkomst zal door de afzonderlijke brandweerorganisaties binnen de VeiligheidsRegio Utrecht geschieden. Als het dekkingsplan en voorgestelde organisatiestructuur wordt vastgesteld tijdens dit proces, gaan de Hulpverleningsvoertuigen allemaal over naar de Veiligheidsregio Utrecht en zal deze bestellen. De facturering zal dan ook via de Veiligheidsregio Utrecht gaan.
4) AFWIJKENDE DATUM VOOR DE DUUR VAN DE OPDRACHT OF DE AANVANG/VOLTOOIING:
5) AANVULLENDE INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
De opdrachtgever is voornemens om met één leverancier per perceel een mantelovereenkomst af te sluiten. Naar aanleiding van de beoordeling kan het zijn dat een leverancier op de beide percelen de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. In dat geval zal de leverancier beide percelen toegewezen krijgen.
PERCEEL NR. 2. TITEL: Hulpverleningsvoertuig 4x2.
1) KORTE BESCHRIJVING:
Het hulpverleningsvoertuig is een gemotoriseerd voertuig, bestaande uit een chassis en een opbouw, waarmee 3 personen, inclusief de wagenbestuurder, vervoerd kunnen worden.
De opbouw bestaat uit een ruimte die ingericht wordt voor het vervoeren van hulpverleningsuitrusting.
Perceel 2: Hulpverleningsvoertuig 4X2.
2) CPV-CLASSIFICATIE (GEMEENSCHAPPELIJKE WOORDENLIJST OVERHEIDSOPDRACHTEN):
34144213
3) HOEVEELHEID OF OMVANG:
Het betreft een regionale raamovereenkomst binnen de VeiligheidsRegio Utrecht. Het uiteindelijke bestellen door middel van een nadere overeenkomst zal door de afzonderlijke brandweerorganisaties binnen de VeiligheidsRegio Utrecht geschieden. Als het dekkingsplan en voorgestelde organisatiestructuur wordt vastgesteld tijdens dit proces, gaan de Hulpverleningsvoertuigen allemaal over naar de Veiligheidsregio Utrecht en zal deze bestellen. De facturering zal dan ook via de Veiligheidsregio Utrecht gaan.
4) AFWIJKENDE DATUM VOOR DE DUUR VAN DE OPDRACHT OF DE AANVANG/VOLTOOIING:
5) AANVULLENDE INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
De opdrachtgever is voornemens om met één leverancier per perceel een mantelovereenkomst af te sluiten. Naar aanleiding van de beoordeling kan het zijn dat een leverancier op de beide percelen de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. In dat geval zal de leverancier beide percelen toegewezen krijgen.
AFDELING III: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1) VOORWAARDEN MET BETREKKING TOT DE OPDRACHT
III.1.1) Verlangde borgsommen en waarborgen:
Niet van toepassing.
III.1.2) Belangrijkste financierings- en betalingsvoorwaarden en/of verwijzing naar de voorschriften dienaangaande:
Niet van toepassing.
III.1.3) De vereiste rechtsvorm van de combinatie van ondernemers waaraan de opdracht wordt gegund:
Er worden geen eisen gesteld aan de rechtsvorm van de combinatie of het consortium van leveranciers waaraan de opdracht wordt gegund. Indien echter een inschrijving wordt ingezonden door een combinatie van leveranciers dient ieder lid van de combinatie een verklaring te ondertekening ingevolge welke alle tot die combinatie behorende ondernemingen gezamelijke en hoofdelijke aansprakelijkheid aanvaarden voor de uitvoering van de opdracht. Tevens dient aangegeven te worden welke leverancier als hoofdaannemer / penvoerder op zal treden.
III.1.4) Andere bijzondere voorwaarden voor de uitvoering van de opdracht:
Neen.
III.2) VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1) Persoonlijke situatie van ondernemers, waaronder vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan: U overlegt een bewijs van inschrijving van de onderneming in het nationale beroeps-/ handelsregister. Dit bewijsstuk is niet ouder dan drie maanden vanaf de datum van publicatie van de aankondiging en dient de actuele gegevens te bevatten. U vult dit bewijs eventueel met documentatie aan waaruit blijkt de rechtsgeldigheid van de handtekening van de inschrijver blijkt (volmacht(en)).
III.2.2) Economische en financiële draagkracht:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
Eventueel vereiste minimumeisen:De totale omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren. De totale omzet moet minimaal € 1.000.000,00 per jaar excl. BTW bedragen.
Uw omzet specifiek voor het gebruiksklaar leveren van hulpverleningsvoertuigen over de laatste drie boekjaren. De specifieke omzet moet minimaal € 400.000,00 excl. BTW per jaar bedragen.
Uw omzet specifiek voor het onderhoud van de hulpverleningsvoertuigen over de laatste drie boekjaren. De specifieke omzet moet minimaal € 25.000,00 excl. BTW per jaar bedragen.
Voor overige criteria zie offerteaanvraag.
III.2.3) Vakbekwaamheid:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
Eventueel vereiste minimumeisen: U overlegt een beschrijving van 2 referentieprojecten welke minimaal voldoen aan de hieronder gegeven beschrijving van een referentieproject en die de onderneming gedurende de afgelopen drie jaar heeft uitgevoerd en opgeleverd.
Hierbij vermeld u:
- de publieke- of privaatrechtelijke instantie(s) waarvoor het project bestemd was en de contactpersoon;
- Het bedrag alsmede bedrag eventuele opties
- de data van opdrachtvertrekking en aflevering;
- onderhoud overeenkomst ja / nee met looptijd v/d overeenkomst bij ja;
- de naam en adres van eventuele samenwerkingspartner(s);
- een uitgebreide beschrijving van het hulpverleningsvoertuig de inhoud en omvang van de uitgevoerde werkzaamheden inclusief de inhoud en de omvang van de in onderaanneming uitgevoerde werkzaamheden (chassis / opbouw);
- beschrijving van de extra geleverde opties;
- beschrijving waarborging kwaliteit tijdens het bouw proces;
- beschrijving onderhoud werkzaamheden en voertuig onderhouds intervallen.
Als definitie van een referentieproject geldt:
Een project waarbij vergelijkbare HV voertuigen t.b.v. soortgelijke toepassing als bij de brandweer zijn geleverd en na acceptatie in gebruik zijn genomen.
III.2.4) Voorbehouden opdrachten:
Neen.
III.3) VOORWAARDEN BETREFFENDE EEN OPDRACHT VOOR DIENSTVERLENING
III.3.1) Het verrichten van de dienst is aan een bepaalde beroepsgroep voorbehouden:
III.3.2) Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast:
AFDELING IV: PROCEDURE
IV.1) TYPE PROCEDURE
IV.1.1) Type procedure:
Openbaar.
IV.2) GUNNINGSCRITERIA
IV.2.1) Gunningscriteria:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling vermelde criteria.
IV.2.2) Er wordt gebruik gemaakt van een elektronische veiling:
Neen.
IV.3) ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.1) Referentienummer van het dossier bij de aanbestedende dienst:
Hulpverleningsvoertuigen, kenmerk 06 BRUL 06
IV.3.2) Eerdere aankondigingen betreffende dezelfde opdracht:
Neen.
IV.3.3) Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 10/09/2008 - 14:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4) Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
10/09/2008 - 14:00.
IV.3.5) Datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden:
IV.3.6) Taal of talen die mogen worden gebruikt bij inschrijvingen of verzoeken tot deelneming:
Nederlands.
IV.3.7) Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen:
Periode in dagen: 90 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijvingen)
IV.3.
Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
10/09/2008 - 14:00.
Plaats: Veiligheidsregio Utrecht, Kobaltweg 59 - 61, 3542 CE Utrecht.
Personen die de opening van de inschrijvingen mogen bijwonen: neen.