Welk naampje er men ook aan hangt. Het is en blijft allemaal hetzelfde.
Ja, klopt. Alleen de projectleider SI-2 wilde er niets van weten.
Bij onze regio is namelijk wel duidelijk dat de SIV niet werkt, maar de logica is "Als het project een andere naam heeft werkt het wel".
SI of een SIV. Het is en blijft een 2 persoons voertuig.
ik weet niet of het een meerwaarde heeft dit soort voertuigen en of dit voertuig ook daadwerkelijk bij een woningbrand gaat rijden of dat er dan direct een TS6 rijdt.
De SI-2 rijd in de pilot standaard voor een TS-4 (kantoortijden) of TS-6 (buiten kantoortijden en in het weekend) uit. De bedoeling is dat de pilot een jaar gaat duren. Daarna zal de SI-2 zelfstandig gaat rijden op meldingen van zijn capaciteit, als het groter is zal er een TS achteraan gestuurd worden.
Wij zien nu, een halve maand later, al een stijging in het aantal afmeldingen TS, dit gebeurt vooral op OMS en buitenbrandjes.
Gek genoeg is die SI-2 wel een motivatie voor vrijwilligers, de laatste meldingen was de TS sneller dan voorheen uitgerukt.
Over meerwaarde: Als vrijwilligheid zien wij wel in dat een TS-4 of TS-6 soms gewoon niet nodig is. (Denk aan o.a. OMS'jes.) In die gevallen is een SI(V) handig als eerste verkenningsvoertuig. Persoonlijk denk ik wel dat je de SI niet als "meer" moet gaan zien, ze kunnen veel maar toch net niets.