Het heeft te maken met de nieuwe GMS versie. Deze legt een link tussen de gealarmeerde ploeg en het voertuig. Dit was voorheen niet en toen kon er gewoon opnieuw gealarmeerd worden.
Nu worden dus de ploeg en het voertuig aan elkaar verbonden.
Is het voertuig ingezet als FRB met een FRB ploeg, is hij, als hij op de terugweg is, (nog) niet inzetbaar als TS met een blusploeg.
En omgekeerd, als hij als TS is ingezet en hij is op de terugweg, is hij niet inzetbaar als FRB voertuig met een FRB ploeg. GMS ziet dan dat er een bepaalde ploeg in die auto zit (bijvoorbeeld blusploeg) en heeft voor een FRB inzet een FRB ploeg nodig. Die combinatie vindt die op dat moment niet in die auto, en zoekt dan volgens KVT de volgende.
Dit is het complete technische verhaal, waarom de de FRB codes er af zijn gehaald, en alles nu blusploeg is geworden. Nu ziet GMS dat er altijd een blusploeg aan boord zit, en die kan nu zowel ingezet worden voor FRB als voor een TS inzet.
Hopelijk kan een ieder dit verhaal een beetje volgen.
Groeten William.