Facebook Brandweerforum Twitter Brandweerforum

Brandweersurvival

Brandweer

Advetorial

Auteur Topic: Voertuignieuws Gelderland-Midden  (gelezen 76853 keer)

Offline ton

• Forumlid
Re: Voertuignieuws Gelderland-Midden
« Reactie #1110 Gepost op: 01 februari 2018, 14:41:09 »
Ja en volgens mij een beetje onzin antwoord, voor het uit het water trekken van een boot zijn de KW eigenlijk totaal niet van belang, het koppel en de vertaging welke de versnellingsbak kan leveren, bepalen wat de mogelijkheden van voor wat betreft het uit het water kunnen trekken van een boot.
Wamt hoe deden korpsen het vroeger dan met minder als de helft van de KW als deze sprinter en een boot achter de duikwagen ?
Begrijpend lezen is kennelijk wat lastig.
Ik heb (zonder daaraan een conclusie te verbinden!) niet meer vermeld dan dat er relatief fors verschil zit in de motorvermogens van de Sprinters en de Amaroks. Dit op basis van een al eerder op dit forum geplaatste reactie dat de keuze  voor een Amarok was ingegeven omdat die daardoor beter geschikt zou zijn voor het trekken van de boottrailer. (Het uit het water trekken van een boot geschiedt trouwens via een lier op de trailer maar dat terzijde).
Overigens zit er tussen beiden ook qua koppel een bepaald niet gering verschil. Het nominale koppel van de sterkste Sprinter (519CDi) is 360 Nm, terwijl dat van de Amarok met 3 liter motor maar liefst 550 Nm is.   
Verder maakt het natuurlijk ook uit hoe zwaar een boot met boottrailer is. Een eenassige boottrailer met een Pioner Multi met een 20 pk bb-motortje oid is onvergelijkbaar met een tandemas kanteltrailer met een Stormer Rescue 65 met een 130 pk motor.

Offline rsc

• Forumlid.
  • Bezoek: Brandweer
« Reactie #1111 Gepost op: 13 februari 2018, 17:44:14 »
Zijn er al foto’s van de nieuwe MIB voertuigen?

Offline Firefighter1970

• Forumlid
« Reactie #1112 Gepost op: 14 februari 2018, 18:23:05 »
Vandaag kwam ik weer eens langs de kazerne Ede-Centrum en zag daar volgens mij 2 MIB voertuigen op VW Amarok staan bij het voertuigonderhoudscentrum.
Ik kon vanaf de straat geen kentekens en roepnummerszien

Offline williamharthoorn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
    • ambulancenederland
« Reactie #1113 Gepost op: 16 februari 2018, 10:07:26 »
Vandaag kwam ik weer eens langs de kazerne Ede-Centrum en zag daar volgens mij 2 MIB voertuigen op VW Amarok staan bij het voertuigonderhoudscentrum.
Ik kon vanaf de straat geen kentekens en roepnummerszien

Betreft de 07-2180 Harskamp en de 07-2380 Otterlo met kenteken V-212-KP

Offline Firefighter1970

• Forumlid
« Reactie #1114 Gepost op: 16 februari 2018, 22:34:40 »
Betreft de 07-2180 Harskamp en de 07-2380 Otterlo met kenteken V-212-KP
Vreemd dat bedrijfswagenkenteken dit zou betekenen dat het voertuig geen achterbank heeft, tenzij het een Amarok XL versie betreft welke een 30 cm verlengde wielbasis heeft en een daarbij behorende langere laadruimte.

Offline williamharthoorn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
    • ambulancenederland
« Reactie #1115 Gepost op: 18 februari 2018, 07:58:17 »
Vreemd dat bedrijfswagenkenteken dit zou betekenen dat het voertuig geen achterbank heeft, tenzij het een Amarok XL versie betreft welke een 30 cm verlengde wielbasis heeft en een daarbij behorende langere laadruimte.

Gezien de foto's van de buitenkant een PM5 met laadbak.

Offline Firefighter1970

• Forumlid
« Reactie #1116 Gepost op: 18 februari 2018, 16:20:17 »
Gezien de foto's van de buitenkant een PM5 met laadbak.
Het enige verschil aan de buitenkant is de 30 cm langere laadbak aan de binnenkant is het verschil waar je normaal de achterbank zou verwachten is dan een interne laadruimte zonder zitplaatsen.
Dus een PM2 met laadbak.

Offline ton

• Forumlid
« Reactie #1117 Gepost op: 18 februari 2018, 20:20:44 »
RdW geeft op 5 zitplaatsen  (dus de zgn. aannemersversie)

Over het Brandweerforum

Stichting Fire & Safetyfora

Social Media