Auteur Topic: 18-12-2011 Voertuig te water Daarleseweg, Den Ham  (gelezen 2641 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #15 Gepost op: 19 december 2011, 17:40:56
Nee, al die extra kosten van het oproepen van extra eenheden heeft veel nut..

Waar doel je op?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


Frankieboy001

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.273
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #16 Gepost op: 19 december 2011, 21:30:32
Waar doel je op?

Nou ik bedoel. Je werkt hier met vrijwillige korpsen.

Als er moet worden opgeschaald naar Middel HV betekend dat, dat de gehele blusgroep van Vroomshoop (2e TS) moet worden opgeroepen. Eveneens wordt ook de Persvoorlichter in de meeste gevallen mee opgeroepen. Doordat we in deze korpsen zonder meerdere blusgroepen werken, en de blusgroep van Den Ham al was opgeroepen, is dit in dit geval onzinnige inzet van extra personeel, die anders gewoon bij hun baas werkt, dat personeel wat extra wordt opgeroepen kan die tijd niet bij hun baas werken.

De brandweer kon het in dit geval makkelijk af met de ter plaatse staande voertuigen, maar hadden liever wat extra personeel ter plaatse. Waarom zou je die toch al gealarmeerde brandweer mensen dan niet gewoon ter plaatse laten komen met een op de kazerne staand dienstvoertuig?

Als ik nu de plank volledig mis sla, hoor ik dit graag.


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #17 Gepost op: 19 december 2011, 21:33:39
Er is toch niet opgeschaald naar middel HV, lijkt me ook niet van toepassing op dit incident?

Mocht je wel opschalen dan heb je wss een tweede TS nodig in geval van middel HV, in geval van middel WO een tweede WO, ik zie dus niet wat een busje met opschaling te maken heeft?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


Frankieboy001

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.273
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #18 Gepost op: 19 december 2011, 21:36:20
Er is toch niet opgeschaald naar middel HV, lijkt me ook niet van toepassing op dit incident?

Mocht je wel opschalen dan heb je wss een tweede TS nodig in geval van middel HV, in geval van middel WO een tweede WO, ik zie dus niet wat een busje met opschaling te maken heeft?

Nee, jullie zeiden: Als je meer personen nodig hebt, moet je opschalen. Dat extra materiaal was niet nodig, maar blijkbaar op een of andere manier wel extra personeel.
Er is in dit geval niet opgeschaald, maar ik heb even het ding toegepast op dit incident.


Damm

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 4.501
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #19 Gepost op: 19 december 2011, 23:55:33
Er was dus niks nodig dus is er niet opgeschaald, dus is er geen personeel nodig, dus ook geen bus. Je moet het natuurlijk niet om gaan draaien.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.