Auteur Topic: "C2000 Hapert in hele land"  (gelezen 21616 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amazonous

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: -
Reactie #30 Gepost op: 24 augustus 2011, 15:43:09
Naar mijn weten zijn C2000 en P2000 inderdaad 2 volledig losstaande systemen.
Dat mensen via P2000 opgeroepen zijn om de kazerne te bemannen bewijst volgens mij dat p2000 het deed. Het systeem heeft inderdaad geen terugkoppeling, maar het lijkt me sterk dat de ze in de meldkamer geen informatie hebben over de staat van P2000 masten. (aan of uit?)

P- en C2000 staan inderdaad volledig los van elkaar, kan me ook niet herinneren dat ik die twee aan elkaar heb gekoppeld in bovenstaande bericht ;-) Ik zou mij alleen zo voor kunnen stellen dat je geen risico wilt lopen en uit voorzorg daarom het een en ander naar kazerne laat komen. Ik vraag het mij wel af of ze op de AC kunnen zien of P2000-masten online zijn. Uiteindelijk zijn het enkel repeatertjes. Denk eerder dat de beheerder (vtsPN) zoiets ziet.

Sterker nog, P2000 is het meest degelijke systeem van dat hele C2000 spul.

Haha, hier moet ik je volledig gelijk in geven ;-) Het is wel zo dat C2000 vaak verward wordt met P2000, en soms spreken mensen ook nog weer over T2000. Het zou goed kunnen dat het om een P2000 uitval ging, maar dan zou je toch via SMS kunnen alarmeren? Ja, of misschien ook niet, als het hier onweert dan is het met de GSM-ontvangst meteen afgelopen... Of het is gewoon een heel vaag verhaal wat we nooit zullen snappen  :-X


Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #31 Gepost op: 24 augustus 2011, 16:11:26
... Of het is gewoon een heel vaag verhaal wat we nooit zullen snappen  :-X
;D


112Limburg-noord

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.024
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #32 Gepost op: 25 augustus 2011, 06:22:24
C2000 niet uitgevallen (mediabericht Veiligheidsregio) 
Datum: 24-08-2011 
Tijd bericht: 15:54 
Plaats: Venlo 
Tekst: In publicaties in media is gisteren en vandaag de indruk gewerkt dat de veiligheidsdiensten (politie, brandweer, ambulancezorg) in het werkgebied van de Veiligheidsregio Limburg-Noord maandagnacht een tijdlang niet bereikbaar zouden zijn geweest ten gevolge van blikseminslag bij de meldkamer.
Als reactie op deze berichten wil de directie van de Veiligheidsregio Limburg-Noord benadrukken dat C2000 op geen enkel moment is uitgevallen en er dus ook voor burgers op geen enkel moment sprake is geweest van onbereikbaarheid van de meldkamer. Ook de communicatie tussen de hulpdiensten onderling is geen moment onderbroken geweest.
Na de blikseminslag is voor het C2000-systeem onmiddellijk het backup-systeem in werking gesteld en dat systeem heeft perfect gefunctioneerd. Dat systeem is onderdeel van C2000.

Directie Veiligheidsregio Limburg-Noord

Gepubliciteerd op: Politie.nl/Limburg-Noord 24.08.11.


 
112Limburg-noord heeft geen enkele binding met de voormalige gelijknamige site, de inmiddels ook voormalige site, regio 23 en fotograven. Ik distansieer mij van al hun activiteiten!


Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #33 Gepost op: 25 augustus 2011, 08:57:48
... Of het is gewoon een heel vaag verhaal wat we nooit zullen snappen  :-X
Geld nu zeker oor mij, daar waar we vermoedden dat de onwetende pers P2000 en C2000 zoals ze wel vaker doen door elkaar gehaald hadden  blijkt er iets anders aan de hand....


C2000 niet uitgevallen (mediabericht Veiligheidsregio) 
Datum: 24-08-2011 
Tijd bericht: 15:54 
Plaats: Venlo 
Tekst: In publicaties in media is gisteren en vandaag de indruk gewerkt dat de veiligheidsdiensten (politie, brandweer, ambulancezorg) in het werkgebied van de Veiligheidsregio Limburg-Noord maandagnacht een tijdlang niet bereikbaar zouden zijn geweest ten gevolge van blikseminslag bij de meldkamer.
Als reactie op deze berichten wil de directie van de Veiligheidsregio Limburg-Noord benadrukken dat C2000 op geen enkel moment is uitgevallen en er dus ook voor burgers op geen enkel moment sprake is geweest van onbereikbaarheid van de meldkamer. Ook de communicatie tussen de hulpdiensten onderling is geen moment onderbroken geweest.
Na de blikseminslag is voor het C2000-systeem onmiddellijk het backup-systeem in werking gesteld en dat systeem heeft perfect gefunctioneerd. Dat systeem is onderdeel van C2000.

Directie Veiligheidsregio Limburg-Noord

Gepubliciteerd op: Politie.nl/Limburg-Noord 24.08.11.

Het kopje  "C2000 niet uitgevallen" doet vermoeden dat het om het communicatienetwerk gaat.  Maar de media zouden volgens de VR gezegd hebben dat de meldkamer niet bereikbaar was. Dat zit dan ergens tuse het telefoontoestel van de beller en het telefoontoestel van de meldkamer, ik zie dat  niet als C2000 onderdeel. Tocj is het  juist de reactie van de veiligheidregio die de argeloze lezer/journalist zou kunnen doen geloven dat het wel zo is..
maar dan ... ach ik hou op, na de  bovenstaande verklaring van de VR is het voor mij helemaal
Citaat
...  gewoon een heel vaag verhaal wat we nooit zullen snappen  :-X


112Limburg-noord

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.024
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #34 Gepost op: 25 augustus 2011, 10:32:53
Geld nu zeker oor mij, daar waar we vermoedden dat de onwetende pers P2000 en C2000 zoals ze wel vaker doen door elkaar gehaald hadden  blijkt er iets anders aan de hand....


Het kopje  "C2000 niet uitgevallen" doet vermoeden dat het om het communicatienetwerk gaat.  Maar de media zouden volgens de VR gezegd hebben dat de meldkamer niet bereikbaar was. Dat zit dan ergens tuse het telefoontoestel van de beller en het telefoontoestel van de meldkamer, ik zie dat  niet als C2000 onderdeel. Tocj is het  juist de reactie van de veiligheidregio die de argeloze lezer/journalist zou kunnen doen geloven dat het wel zo is..
maar dan ... ach ik hou op, na de  bovenstaande verklaring van de VR is het voor mij helemaal

Er staan genoeg berichten hier uit de media dat C2000 uitgevallen was. In die berichten staat ook dat volgens woordvoerders van de politie, dat een storing op C2000 was. Ook de alarmering via P2000 was dat er een C2000 storing was.

Ook raar vind ik dat er van de brandweerkant geen bericht is geweest op de site van Limburg-Noord.
112Limburg-noord heeft geen enkele binding met de voormalige gelijknamige site, de inmiddels ook voormalige site, regio 23 en fotograven. Ik distansieer mij van al hun activiteiten!




Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #35 Gepost op: 25 augustus 2011, 10:42:22
Ook raar vind ik dat er van de brandweerkant geen bericht is geweest op de site van Limburg-Noord.
Niet zo heel vreemd. Het systeem is  immers van de hele veiligheidsregio en die moeten dat communiceren,  als politie, brandweer en dergelijk ook nog es gaan communiceren hierover krijg je helemaal een warboel aan verklaringen.


112Limburg-noord

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.024
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #36 Gepost op: 25 augustus 2011, 12:22:12
Niet zo heel vreemd. Het systeem is  immers van de hele veiligheidsregio en die moeten dat communiceren,  als politie, brandweer en dergelijk ook nog es gaan communiceren hierover krijg je helemaal een warboel aan verklaringen.

Dan vraag ik mij af waar voor de officiele site van Brandweer Limburg-Noord is.  http://83.137.17.70/~bln/
 Daar worden altijd de mededelingen gedaan betreffende brandweerzaken/nieuws. Juist nu de politie daar een mededeling over doet maakt het verwarrender. Het was toch een bericht via P2000 wat aangaf voor de brandweer dat er een storing was.

Naar mijn ogen krijg je nu juist de verwarring en tegenspraak omdat er in berichtgevingen juist sprake was dat de storing de brandweer alleen betrof.
112Limburg-noord heeft geen enkele binding met de voormalige gelijknamige site, de inmiddels ook voormalige site, regio 23 en fotograven. Ik distansieer mij van al hun activiteiten!


Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #37 Gepost op: 25 augustus 2011, 17:19:48
Dan vraag ik mij af waar voor de officiele site van Brandweer Limburg-Noord is.  http://83.137.17.70/~bln/
 Daar worden altijd de mededelingen gedaan betreffende brandweerzaken/nieuws. Juist nu de politie daar een mededeling over doet maakt het verwarrender. Het was toch een bericht via P2000 wat aangaf voor de brandweer dat er een storing was.

Naar mijn ogen krijg je nu juist de verwarring en tegenspraak omdat er in berichtgevingen juist sprake was dat de storing de brandweer alleen betrof.

C2000 is niet van de brandweer maar is Veiligheidsregiobreed.  Dat is de aangwezen instantie omtrent berichtgeving over C2000.


Teun

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 245
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #38 Gepost op: 25 augustus 2011, 20:05:53
Ik vraag het mij wel af of ze op de AC kunnen zien of P2000-masten online zijn. Uiteindelijk zijn het enkel repeatertjes. Denk eerder dat de beheerder (vtsPN) zoiets ziet.

P en C2000 zijn landelijke netwerken. Regio's hebben geen eigen zenders, in veel gevallen staan de op de grens van 2 regio's dus "van" wie is zo'n zender dan?
Alleen de netwerkbeheerder (vtsPN) kan de status van de zenders zien, regio's hebben daar niets mee van doen.

Teun.


Amazonous

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: -
Reactie #39 Gepost op: 26 augustus 2011, 03:22:48
P en C2000 zijn landelijke netwerken. Regio's hebben geen eigen zenders, in veel gevallen staan de op de grens van 2 regio's dus "van" wie is zo'n zender dan?
Alleen de netwerkbeheerder (vtsPN) kan de status van de zenders zien, regio's hebben daar niets mee van doen.

Teun.
Daarom inderdaad mijn twijfels bij de eerder gegeven reactie dat ze op de meldkamer vast wel zouden kunnen zien wat de status is. Maar dat is dus inderdaad enkel vtsPN.

Ik zei toch, we gaan het nooit snappen  :P Woordvoerder politie vertelt het een, de media vatten het anders op, hebben geen verstand van zaken, een andere woordvoerder zegt weer wat anders. Ik heb het idee dat er niets uitgevallen is, maar dat uit voorzorg de backup ingeschakeld is?? Maar waarom zou iedereen dan naar de kazerne moeten komen.... Vaaaaaaaag.




Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #40 Gepost op: 26 augustus 2011, 09:12:23
Ik zei toch, we gaan het nooit snappen  :P Woordvoerder politie vertelt het een, de media vatten het anders op, hebben geen verstand van zaken
Dat klinkt Moerdijks....
. Ik heb het idee dat er niets uitgevallen is, maar dat uit voorzorg de backup ingeschakeld is?? Maar waarom zou iedereen dan naar de kazerne moeten komen.... Vaaaaaaaag.
Als ik dat alles zo lees denk ik dat het weer  ook heeft meegespeeld, ik ben bang dat er iemand,  mede gelet op de te verwashten massale brandweerinzet, gewoon  op de paniek-knop gedrukt heeft.
 Misschien ook uit voorzorg,  "oei oei oei het gaan heel veel erger worden,  dadelijk gaat de back  up ook, kunnen we ze maar vast beter op de kazerne hebben zitten:


Amazonous

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: -
Reactie #41 Gepost op: 27 augustus 2011, 03:14:19
Dat klinkt Moerdijks....Als ik dat alles zo lees denk ik dat het weer  ook heeft meegespeeld, ik ben bang dat er iemand,  mede gelet op de te verwashten massale brandweerinzet, gewoon  op de paniek-knop gedrukt heeft.
 Misschien ook uit voorzorg,  "oei oei oei het gaan heel veel erger worden,  dadelijk gaat de back  up ook, kunnen we ze maar vast beter op de kazerne hebben zitten:
Een nieuweling op de AC  ;D Mee nee, inderdaad, dit lijkt wel de meest logische verklaring. En misschien was er ook wel echt een vermoeden dat C2000 wat problemen had, maar trekken de media het weer eens op (die houden soms - voor mijn gevoel - van lekker C2000-zeuren), en heeft een woordvoerder politie ook niet helemaal begrepen hoe de procedure's en technieken werken.


Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #42 Gepost op: 27 augustus 2011, 11:46:36
Een nieuweling op de AC  ;D Mee nee, inderdaad, dit lijkt wel de meest logische verklaring. En misschien was er ook wel echt een vermoeden dat C2000 wat problemen had, maar trekken de media het weer eens op (die houden soms - voor mijn gevoel - van lekker C2000-zeuren),

alleen C2000???
Citaat
en heeft een woordvoerder politie ook niet helemaal begrepen hoe de procedure's en technieken werken.
Ik besluit even niks te zeggen  :D


Amazonous

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: -
Reactie #43 Gepost op: 28 augustus 2011, 17:21:21

alleen C2000???

Nee, helaas niet alleen C2000.

Ik besluit even niks te zeggen  :D
Ik wel, want het is om gek van te worden. Met alle respect voor die mensen, maar ze moeten geen technische antwoorden proberen te geven. Nooit niet, nergens, want het mislukt meestal.  :-X


jeroen21

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 505
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: manschap a
Reactie #44 Gepost op: 15 oktober 2011, 15:12:26
15:08:02 15-10-11 02/000 GROUP-1 Door een storing C2000 is het op dit moment niet mogelijk de meldkamer te bereiken via porto of mobilofoon. Tot nader bericht telefonisch contact opnemen met de meldkamer. Onderling contact is beperkt mogelijk

friesland op dit moment niet bereikbaar via 112 en c2000 ;)
vrijwilliger nieuwegein-noord.