Auteur Topic: Belangrijke personen bij een inzet  (gelezen 6310 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jordi1994

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Gepost op: 15 juni 2011, 12:25:05
ik had een paar vragen.
Wat heb je aan een:

- Bedrijfsdeskundige
- AGS/Rogs
- politie
 
Alvast bedankt


Shaddy

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 919
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2011, 12:52:14
Bedrijfsdeskundige
Een bedrijfsdeskundige kan je meestal alles vertellen over de ruimtes, personen en stoffen die in het pand aanwezig zijn en waar ze voor gebruikt worden. Heb jij bijvoorbeeld een inzet in een labaratorium is dat verdomde handig voordat je je mannen naar binnen stuurt.

AGS
Een advsieur gevaarlijke stoffen lijkt me eigenlijk wel voor de hand liggend. Maar om het kort samen te vatten, heb je een situatie met een vreemde lucht of lekkage van een onbekende vloeistof of een juist bekende vloeistof geeft de AGS advies in wat te doen.

Politie
Deze lijkt me helemaal logisch. De politie zorgt voor het creëren van een veilige werk omgeving. Kan sleutelhouders en pand eigenaren na trekken en contacteren en zorgt voor de verdere afloop na het incident waar het voor de brandweer ophoudt.
Groeten,
Shaddy
Shaddyf[at]telfort.nl!


Tomyboy

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.230
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Jeugdbrandweer
Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2011, 13:45:52
AGS roep ik persoonlijk nooit op. Gewoon een OvD ter plaatse roepen, zeggen dat er gevaarlijke stoffen zijn en vragen of hij het kan afhandelen. Doorgeven dat je zelf verdergaat met blussing en hem succes wensen. Dat is meestal mijn tactiek.

Bedrijfsdeskundige / Sleutelhouder (SH) is meestal handig voor de sleutel, tekening, en inderdaad personen en stoffen. Ook afhandeling van het incident gebruik ik hem voor. Kan wel aan de politie doorgeven wat ik heb gedaan, dit doe ik liever met de SH zodat informatie beter overkomt (directere lijn dan via politie) en om te zeggen dat Salvage ter plaatse komt.



Bram

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.808
  • Geslacht: Man
    • BD Media
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Jeugdbrandweer
Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2011, 13:47:54
AGS roep ik persoonlijk nooit op. Gewoon een OvD ter plaatse roepen, zeggen dat er gevaarlijke stoffen zijn en hem succes ermee wensen. Dat is meestal mijn tactiek.

Bedrijfsdeskundige / Sleutelhouder (SH) is meestal handig voor de sleutel, tekening, en inderdaad personen en stoffen. Ook afhandeling van het incident gebruik ik hem voor. Kan wel aan de politie doorgeven wat ik heb gedaan, dit doe ik liever met de SH zodat informatie beter overkomt (directere lijn dan via politie) en om te zeggen dat Salvage ter plaatse komt.
Je kan ook gewoon ipv de AGS ter plaatse te vragen aan de MKB vragen "kunnen jullie even contact opnemen met de AGS hoe en wat het zit met dit pand". Laat op een wedstrijd wel zien dat je de link kan leggen tussen GS en de AGS.
Ik lust en eet alles, maar van water ga ik dood....


Rickjahh

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.076
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap A
Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2011, 15:42:22
Vergeet ook de nutsbedrijven niet, voor het afsluiten van voorzieningen (gas, elektra, water).