visitors can't see pics , please
register or
loginBij een ander onderwerp over opstelplaatsen voor redvoertuigen gesproken. Bij de tragische brand in Zaandijk zag ik deze foto. Niet dat het enig verschil zou maken voor de slachtoffers, maar je kunt zien dat de autoladder niet de beste opstelplaats heeft gekregen. Ik vermoed zelf dat de autoladder bijna aan het maximum van de vlucht zit. En ik denk ook dat er niet meer als één persoon in de korf kan.
visitors can't see pics , please
register or
loginBij deze foto zie je dat de hoogwerker met de achterzijde naar het object is gezet. Voordeel is dat de motor en chassis als contra gewicht dienen en zo zorgen dat de hoogwerker verder kan komen. ( of de schoorsteen nu wel kan halen)
visitors can't see pics , please
register or
loginEn hier nog één waar de TS voor het pand staat en zo de hoogwerker dwingt om aan het eind van zijn vlucht te werken. En dan kan je nog maar weinig doen.
Een kleine oogst van een aantal dagen foto's op dit forum.
Mijn bedoeling is om aan te geven dat het niet alleen gaat om de TS, maar dat je ook rekening moet houden met andere voertuigen. Dus ik wil niet zeggen dat er fouten zijn gemaakt maar dat het bestrijden van brand een complexe situatie is waar het personeel aan veel zaken te gelijk moet denken. En dat een simpele zaak als waar zet ik de TS neer grote gevolgen kan hebben.
Foto's van District 8 en NHD.