Ik ben het in grote lijnen niet eens met het rapport Mans, maar het initiatief van Emmen vind ik wel interessant, want je merkt op sommige plekken wel dat de waterleiding bedrijven ermee bezig zijn.
Wat Hans zegt snijdt hout, alleen vraag ik me wel af hoe groot die TW is en hoe denkt men dit in stedelijke gebieden te gaan gebruiken?
De straatjes zijn voor een TS nu al bijna te nauw, laat staan s'avonds of s'nachts met al die geparkeerde auto's.
Daarbij komt natuurlijk ook dat je hierdoor wel weer 1 of 2 personen deze TW moet laten bemannen, reken hier even het aantal benodigde manschappen bij (beroeps roosterfactor, vrijwilligers in aantal) en je gaat idd zoals DB zegt weer meer kosten genereren. En dan neem ik het voertuig en het onderhoud niet mee.
De kosten voor brandkranen betaald men nu nog niet, het waterleiding bedrijft dreigt ermee, dus oplopende kosten zijn er sowieso voor de brandweer in de vorm van TW of brandkraan.