Auteur Topic: 01-06-2010 Hulpverlening + GRIP 1 Parkweg, Schiedam  (gelezen 3500 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goud3634

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.468
  • Geslacht: Man
    • 112krimpen.nl
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: brandwacht
Gepost op: 01 juni 2010, 14:15:01
13:46:46 01-06-10  GROUP-1 PRIO 1 TS141 HV131 TS131 OD101 AG901 Ns Schiedam Nieuwland Bijdorpplein Schiedam HV Trein Vak: 6061805
   1400100 BRW Waterweg (OvD - OD 10.1)
   1400136 BRW Waterweg (Vlaardingen) (Kazernealarm)
   1400141 BRW Waterweg (Schiedam) (Kazernealarm)
   1400852 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AC Havenbedrijf)
   1400902 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1 - Adviseur Gevaarlijke stoffen)

14:02:42 01-06-10  GROUP-1 PRIO 3 Kazerne (Sdm) Schiedam Herbezetting Vak: 6069999
   1400141 BRW Waterweg (Schiedam) (Kazernealarm)
   1400142 BRW Waterweg (Schiedam) (Blusploeg A)
   1400143 BRW Waterweg (Schiedam) (Blusploeg B)
   1400145 BRW Waterweg (Schiedam) (Blusploeg D)

14:04:07 01-06-10  GROUP-1 contact ac aub HO901 SO901 Parkweg/km punt 1,0 op het spoor Schiedam HV Trein Vak: 6061908
   1400104 BRW Waterweg (DC)
   1400148 BRW Waterweg (Schiedam) (Hoofd kazerne)
   1400874 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Voorlichter van Dienst)
   1400919 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.1 Alarmcode)
   1400926 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SO 90.1 Alarmcode)
   1400987 BRW Waterweg (Schiedam) (Ambtenaar Rampenbestrijding)

14:08:07 01-06-10  GROUP-1 PRIO 1 OD201 VC901 CP901 VD901 IM901 Parkweg/km punt 1,0 op het spoor Schiedam HV Trein (grip: 1) Vak: 6061908
  GRIP 1    1400200 BRW Rijnmond Noord (OvD - OD 20.1)
  GRIP 1    1400201 BRW Rijnmond Noord (OvD - OD 20.1)
  GRIP 1    1400405 BRW Rijnmond Zuid (VC 40.1 Bemanning)
  GRIP 1    1400406 BRW Rijnmond Zuid (VC 40.1 Ondersteunend Piket)
  GRIP 1    1400455 BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (VC 90.1)
  GRIP 1    1400456 BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (CP 90.1)
  GRIP 1    1400853 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OD Havenbedrijf)
  GRIP 1    1400866 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (RPA ?)
  GRIP 1    1400874 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Voorlichter van Dienst)
  GRIP 1    1400890 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IM 90.1 Alarmeringscode)
  GRIP 1    1400991 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VD 90.1 Verbindingsdienst)
  GRIP 1    1430030 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer)


mstrBassie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 481
  • Geslacht: Man
Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2010, 14:19:27
Gelet op de locatie, zou ik denken (weer) een  T.S danwel een E.S.
Gezien de alarmering.... wederom een brandje.
en update;
Op deze pagina:storing: Rotterdam C-Hoek v H Strand
 
Dinsdag 1 Juni 14:04


--------------------------------------------------------------------------------
Rotterdam C-Hoek v H Strand
Dinsdag 1 Juni 14:04
Oorzaak
Tussen Nieuwland en Schiedam C rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.
Reisadvies
Plan uw reis.
Bron NS.nl
Wie met beide benen op de grond staat...... komt geen stap verder!!!!!


L@sse

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 84
    • 112 Krimpen - Het laatste nieuws uit Krimpen aan den IJssel
Reactie #2 Gepost op: 01 juni 2010, 14:21:24
Tweetphoto wyzphoto
"Grip1 Schiedam, persoon onder de trein. Trein wordt leeggehaald."
Bericht aangepast
Team Brandweerforum

visitors can't see pics , please register or login
Freelance journalist & Beheerder 112 Krimpen.nl


jurjen

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.968
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #3 Gepost op: 01 juni 2010, 15:01:22
Persoon overleden na aanrijding met trein

Dinsdagmiddag is er een persoon door een nog onbekende oorzaak voor de trein beland. Dit gebeurde op het spoor ter hoogte van de Parkweg in Schiedam. Het slachtoffer overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

De hulpdiensten rukten massaal uit om eerste hulp te verlenen, maar dit mocht niet meer baten. Politie zette het gebied ruim af voor toeschouwers. De brandweer schaalde op naar GRIP 1. De gehele trein is geëvacueerd. Naar de oorzaak van het ongeval wordt nog onderzoek gedaan.

Foto's

Tekst: Actueel-fotograaf.nl


Bulletje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 5.533
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: HBT
Reactie #4 Gepost op: 01 juni 2010, 15:25:43
14:11:32 01-06-2010 ! Grip 1 ! PRIO 1 HO901 Parkweg/km punt 1,0 op het spoor Schiedam HV Trein (grip: 1) Vak: 6061908
  Adres: Schiedam

1400919  Rotterdam-Rijnmond VRR Alarmeringscode 1e Hoofdofficier
1400999  Rotterdam-Rijnmond VRR - GMK Lichtkrant MKB




Bulletje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 5.533
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: HBT
Reactie #5 Gepost op: 01 juni 2010, 15:27:51
13:48:53 01-06-2010 Prio 1 A1 AMBU LFL02 Ns Schiedam Nieuwland Bijdorpplein Schiedam sdm bon 42981
  Adres: Bijdorpplein, Schiedam

1420059  Rotterdam-Rijnmond VRR - AZRR Traumaheli LifeLiner 2 - MMT 90.1


goud3634

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.468
  • Geslacht: Man
    • 112krimpen.nl
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: brandwacht
Reactie #6 Gepost op: 01 juni 2010, 15:28:57
15:28:12 01-06-10  GROUP-1 EINDE GRIP!!PRIO 1 OD101 AG901 Parkweg/km punt 1,0 op het spoor Schiedam HV Trein (grip: einde) Vak: 6061908
   1400100 BRW Waterweg (OvD - OD 10.1)
   1400854 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO Havenbedrijf)
   1400855 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (CD Havenbedrijf)
   1400874 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Voorlichter van Dienst)
   1400902 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1 - Adviseur Gevaarlijke stoffen)
   1400987 BRW Waterweg (Schiedam) (Ambtenaar Rampenbestrijding)
   1430030 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer)


Bulletje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 5.533
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: HBT
Reactie #7 Gepost op: 01 juni 2010, 15:30:07
15:28:11 01-06-2010   EINDE GRIP!!PRIO 1 OD101 AG901 Parkweg/km punt 1,0 op het spoor Schiedam HV Trein (grip: einde) Vak: 6061908
 
1420500  Rotterdam-Rijnmond Onbekende code


mikemike413

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 114
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #8 Gepost op: 01 juni 2010, 16:57:09
Eerste foto van mij..

Meer info en foto's @ http://michaeloosterwaal.nl/item.php?id=180

visitors can't see pics , please register or login




Brandjee

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 495
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #9 Gepost op: 01 juni 2010, 17:01:44
hoezo zo'n flinke opschaling dan ?

En is dat de voor of ander kant van de trein waar de passagiers voorbij lopen ???
Gewoon laten zitten die mensen , hier in brabant laten ze die mensen gewoon 2 tot 3 uur in de trein zitten als ze er niet uit hoeven , als het TE warm is buiten ofzo dan laten ze die wel overstappen maar mochten die mensen geconfronteerd raken met het slachtoffer dan heb je er weer een probleem bij.




Alex97

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 654
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Management
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #10 Gepost op: 01 juni 2010, 17:07:55
Zal wel vanwege de evacutatie zijn.


L@sse

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 84
    • 112 Krimpen - Het laatste nieuws uit Krimpen aan den IJssel
Reactie #11 Gepost op: 01 juni 2010, 17:10:15
Door de lange remweg van de trein staat deze ver voorbij het slachtoffer. Je ziet op de foto's dat de passagiers langs de voorzijde van de trein worden geëvacueerd en dat hulpverleners aan de achterzijde bezig zijn. Mogelijk dat voor de coördinatie van de evacuatie (mogelijke opvang getuigen) gekozen is voor GRIP 1.
Freelance journalist & Beheerder 112 Krimpen.nl


Firefighter

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10.869
  • Geslacht: Man
    • Brandweer Forum
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap B
Reactie #12 Gepost op: 01 juni 2010, 17:12:48
Omdat men misschien niet werkt met het Trein Incident Scenario, kan er ook gekozen zijn voor een GRIP (en i.d.d. eventueel voor evacuatie)


jos

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 142
  • Geslacht: Man
Reactie #13 Gepost op: 01 juni 2010, 22:14:17
Door de lange remweg van de trein staat deze ver voorbij het slachtoffer. Je ziet op de foto's dat de passagiers langs de voorzijde van de trein worden geëvacueerd en dat hulpverleners aan de achterzijde bezig zijn. Mogelijk dat voor de coördinatie van de evacuatie (mogelijke opvang getuigen) gekozen is voor GRIP 1.

volgens mij is de remweg van deze trein redelijk kort want de persoon nog een beetje voor in het gedeeltje van de trein en de pasagiers stapten aan de achterkant uit dus ze konden van de persoon niets zien.


gignnl

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 163
Reactie #14 Gepost op: 02 juni 2010, 06:52:25
blijf het toch nog steeds raar vinden zo n massa inzet voor zo iets.waar zijn de tijden gebleven 1 a 2 surveillancewagens,de opper van dienst en de lijkschouwer.tr erbij voor wat fototjes en berging waarna evt nog 1 ts je voor reiniging.nu een multidisciplinaire krachtinspanning.