Auteur Topic: Vragen / opmerkingen voertuigen Twente  (gelezen 62229 keer)

herbie1971

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Reactie #736 Gepost op: 28 juli 2015, 13:26:04
De Veiligheidsregio Twente is in Juli twee aanbestedingen voor voertuigen gestart.Een voor het leveren van 2 HV's en een voor het leveren van 2 Waterongevallenvoertuigen.De laatste zal waarschijnlijk de vervanging voor de voertuigen in Almelo en Hengelo betreffen.De eerste weet ik ook nog niet wat betreft welke korpsen.

112hv

• Forumlid
    • EMG Fotografie
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #737 Gepost op: 30 juli 2015, 22:10:43
De Veiligheidsregio Twente is in Juli twee aanbestedingen voor voertuigen gestart.Een voor het leveren van 2 HV's en een voor het leveren van 2 Waterongevallenvoertuigen.De laatste zal waarschijnlijk de vervanging voor de voertuigen in Almelo en Hengelo betreffen.De eerste weet ik ook nog niet wat betreft welke korpsen.

De Hv voertuigen verwacht ik Almelo en Enschede. In de wandelganger heb ik gehoord dat Almelo aan vervangen toe is. Hoe zit het met de HV van Hengelo, officieel is dit een HV 2. Want een HV 1 zou een 4x4 voertuig moeten zijn.

ton

• Forumlid
Reactie #738 Gepost op: 30 juli 2015, 23:40:29
De aanduidingen HV-1 en HV-2 zijn vervangen door een aantal nieuwe benamingen/afkortingen:
HV    = HV brancheconform bepakt (kan dus 4x2 als 4x4 zijn, echter zonder kraan)
HV K = idem met kraan (4x2)
HV G = idem terreinvaardig met kraan (4x4)
HV SI = HV snel inzetbaar

herbie1971

• Forumlid
Reactie #739 Gepost op: 11 augustus 2015, 20:54:05
Mij viel zojuist op dat de oude HV-2 van Eibergen en Haaksbergen te koop staat op marktplaats.FF 17000 euro neertelle en je hebt hem:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m955218607-unimog-unimog-416-met-snelle-assen-125pk-origineel-nederlan.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

tygerpower

• Forumlid
Reactie #740 Gepost op: 11 augustus 2015, 21:19:36
zag vandaag een nieuw roepnummer in de regio  05-9033  dit blijkt het nieuwe nummer te zijn voor de Reserve TS 4031

tygerpower

• Forumlid
Reactie #741 Gepost op: 05 november 2015, 19:53:53
Er gaat binnen de regio twente een hoop veranderen.  vele 2e Tankautospuiten van diverse posten gaan eruit. en verreweg de meesten posten houden 1 TS over. 

Er is sprake dat enkele korpsen zogenaamde Backbone kazernes worden met een 2e TS die in dienst gaat bij Grote incidenten zogenoemde Slagkrachttankautospuiten (Rotterdams concept), iemand enig idee welke kazernes dit gaan worden ?

tygerpower

• Forumlid
Reactie #742 Gepost op: 18 maart 2016, 16:06:16
Feb 2016 is er een aanbesteding gedaan voor 2x HW.  Iemand enig idee?

herbie1971

• Forumlid
Reactie #743 Gepost op: 11 april 2016, 23:33:19
Feb 2016 is er een aanbesteding gedaan voor 2x HW.  Iemand enig idee?

Ik denk wel dat ik een idee heb.Ik denk namelijk dat de 05-1151 van Hengelo en de 05-3151 van Almelo worden vervangen.
Verder weet ik vanuit het verleden dat Post Nijverdal een backbone kazerne zal worden waarbij het WTS-1000 ingeruild zal worden voor het WTS-2500,als een soort pleister op de wonde voor het vetrek van een TS,een HV en (in 2018) het vetrek van de hoogwerker naar Rijssen.

tygerpower

• Forumlid
Reactie #744 Gepost op: 12 april 2016, 12:46:33
Een pleister op de wond.

Het is buiten gewoon jammer dat er zo extreem veel weg gaat. En die wagens staan nu allemaal op een plek als reserve.

Dat de 5451 weg zou gaan was bekend ook zeer jammer

TAS-716

• Forumlid
Reactie #745 Gepost op: 16 juni 2016, 17:12:59
En inmiddels is bekend wat voor voertuigen het precies worden, namelijk 3 stuks Volvo FH 6x2 met een X-track aandrijving (hydraulisch aangedreven vooras). Worden eind 2016 geleverd volgens de Duitstalige nieuwsbrief van Ziegler.

Bron: http://ziegler.de/mediathek/news/newsletter/160509-mail-ziegler-news-doppelseiten-deutsch-exte.pdf (Even scrollen naar pagina 14).
Als je de kat uit de boom kunt kijken, waarom zou je dan de brandweer bellen?

tygerpower

• Forumlid
Reactie #746 Gepost op: 16 juni 2016, 17:44:53
ik ben heel erg benieuwd.  tot op heden staan ze nog niet op de projectenpagina van Ziegler.

De nieuwe Waterongevallen wagens worden rond de bouwvak geleverd.

dit zijn mercedes benz sprinters 4x4 opbouw door Visser Leeuwarden. die van Almelo stond ook op de open dag.

zie http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?page=1965

Firefighter1970

• Forumlid
Reactie #747 Gepost op: 16 juni 2016, 18:25:11
ik ben heel erg benieuwd.  tot op heden staan ze nog niet op de projectenpagina van Ziegler.

De nieuwe Waterongevallen wagens worden rond de bouwvak geleverd.

dit zijn mercedes benz sprinters 4x4 opbouw door Visser Leeuwarden. die van Almelo stond ook op de open dag.

zie http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?page=1965

Voertuigen komen bij Ziegler pas op de projectpagina op het moment dat het chassis geleverd is, en bij Ziegler in opbouw gaat.
In de PDF staat wel een tekening van het voertuig.
We zullen eind dit jaar zien hoe het een en ander er in werkelijkheid uitziet.

herbie1971

• Forumlid
Reactie #748 Gepost op: 25 juni 2016, 23:56:16
Een pleister op de wond.

Het is buiten gewoon jammer dat er zo extreem veel weg gaat. En die wagens staan nu allemaal op een plek als reserve.

Dat de 5451 weg zou gaan was bekend ook zeer jammer
in veel kazerne

Aan de ene kant is het jammer dat er veel weg gaat.Aan de andere kant:vaak bleef de 2e TS in veel kazernes werkloos aan de kant staan.En ook hebben we volgens mij de afgelopen maanden gezien dat er sneller een korps van buitenaf mee werd geallarmeerd waardoor bijvoorbeeld sneller het ene korps het andere helpt.Pro saldo zal dus wellicht het aantal uitrukken per persoon niet zoveel verschillen.Ook rukte in het verleden veelal een HV-2 eigenlijk voor nop uit omdat het gereedschap van de reeds aanwezige TS werd gebruikt. En nog een voordeel is dat kazernes niet meer of minder snel uitgebreid behoeven te worden omdat er een of meerdere ("onnodige") voertuigen zijn verdwenen. En kijk eens naar wat deze auto's de gemeenschap kosten.....

tygerpower

• Forumlid
Reactie #749 Gepost op: 26 juni 2016, 08:53:50
Over de kosten voor de gemeenschap.

wat denk je dat het de gemeenschap kost dat al deze voertuigen nu nutteloos en werkloos in een opslagloods staan op Troned en daar een enkele keer worden gebruikt voor een oefening.

Voertuigen zijn niet verkocht maar nog steeds in dienst bij de VR en kost dus nog steeds geld in onderhoud e.d.