Facebook Brandweerforum Twitter Brandweerforum

Auteur Topic: taakverdeling  (gelezen 1561 keer)

alexvanv

• Gast
taakverdeling
« Gepost op: 15 maart 2010, 11:53:51 »
hoi ik ben alex nieuw hier op het forum.
zoals ik al vertelde in het voorstellen topic, heb ik heel wat vragen hoe het werkt bij de brandweer. de vraag wat ik nu wil stellen is het volgende.
Hoe is de taakverdeling bij beroeps?(snap dat bij vrijwillig meetelt wie er komt) daar bedoel ik mee, staat het vast wie 1 , 2 ,3 en vier is.of wordt  dat verdeeld in de wagen of op locatie of al bij begin dienst.verder wat houden de nummers precies in voor zowel bij brand als bij een ongeval(of hulpverlening).dus wat doet 1 en wat doet 2 en zo verder.

alvast bedankt
met vriendelijke groet alex

Offline Damm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Re: taakverdeling
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2010, 12:02:58 »
Bij ons (beroeps) vrij simpel, aan het einde van een dag wordt een dienstlijst gemaakt voor de volgende dag. Daar staat op welk nummer je hebt en dat gaat via een eerlijkheidslijst.
Mocht de dag aanbreken en er zijn wijzigingen door ziekte of verlof, dan kunnen de nummers nog wijzigen. Zoniet dan hou je de hele dag dat nummer, tenzij er bepaalde voor bepaalde oefeningen wijzigingen nodig zijn.

Bij ons (vrijwillig) korps is het vrije instroom, wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Uiteraard kan de B in de auto de nummers wijzigen, indien gewenst.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Offline Shaddy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Re: taakverdeling
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2010, 22:42:35 »
verder wat houden de nummers precies in voor zowel bij brand als bij een ongeval(of hulpverlening).dus wat doet 1 en wat doet 2 en zo verder.

Dit is heel erg uitgebreid, hoofdtaken zijn in principe zoals ik ze wel geleerd heb:

Brand:
1 & 2 : Aanvalsploeg (gaan direct naar binnen)
3 & 4 : Waterploeg (zorgen dat er water op de pomp komt te staan

Technische Hulpverlening:
1 & 2 : Technisch team (knipwerk)
3 & 4 : Veiligheidsman & Gewondenverzorger

;)
Groeten,
Shaddy
Shaddyf[at]telfort.nl!