Auteur Topic: (nieuw)materieel met veel problemen  (gelezen 14279 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bussum 635

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.409
Gepost op: 06 december 2009, 13:53:01
Wat mij opgevallen is is dat het steeds vaker voor komt dat (nieuw) materieel langduren en hardnekkig veel poroblemen heeft.

Voorbeeld

HW's van Hilton in het Gooi vaak langdurig terug naar Maastricht voor onderhoud of reperatie's

HW's die voor zeer lange tijd niet inzetbaar zijn zoals Zeist en die van Brunssum welk merk dat is weet ik niet.

SB voertuigen die al lang af zijn zoals Amsterdam en Rotterdam maar steeds niet in dienst komen ivm problemen.

De SBH van G&V die meer bij de fabriek staat dan in de kazerne in Laren

De SBH van Flevo die na 1 inzet meteen terug naar de fabriek gegaan is en daar al weer een paar maandjes verblijft.

Is mijn vraag hoe bestaat dit !?


Francois

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.225
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Chauffeur/voertuigbediener
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Bevelvoerder
Reactie #1 Gepost op: 06 december 2009, 14:07:12
of net als de TS 5630 van terneuzen of de CAFS 5661 ??
Met vriendelijke groet,
Francois Jansen van Rosendaal


snaaio

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 818
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap
Reactie #2 Gepost op: 06 december 2009, 14:09:20
en de HW van Soest die atm weer in deutschland staan voor reparatie


Fire Duif

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 06 december 2009, 15:40:55
De nieuwe TS'sen van Rotterdam waar veel problemen mee zijn. betreft: Daf LF met somati opbouw.


Wouter-H

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.459
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #4 Gepost op: 06 december 2009, 16:27:47
De HW 652 van Amstelveen die inmiddels compleet uit dienst is en verkocht.




Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.096
Reactie #5 Gepost op: 06 december 2009, 16:58:29
HW MB Econic van Groningen & Zutphen vervroegd vervangen. Ik denk dat het vaak te maken heeft met het onderschatten van het integreren van alle componenten en met name de sensoren, afstellingen en gevoeligheden. Alles digitaal heeft zo zijn risico's .........., maar die willen we nou net vermijden  ;D


Pas01

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.962
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #6 Gepost op: 07 december 2009, 20:26:27
De Haaglandse HW's met hun kuren  ::)


bussum 635

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.409
Reactie #7 Gepost op: 09 december 2009, 18:36:56
Hoe is het toch mogelijk dat brandweer Nederland dit toe laat dat er zelfs wagens eerder vervangen worden omdat ze gewoon weg niet werken


shire

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Chauffeur, Gaspakkendrager, Centralist, WVD'er.
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: HBT
Reactie #8 Gepost op: 09 december 2009, 19:24:48
Citaat
Hoe is het toch mogelijk dat brandweer Nederland dit toe laat dat er zelfs wagens eerder vervangen worden omdat ze gewoon weg niet werken
Volgens mij heeft dit allemaal te maken met het verplicht aanbesteden.
Voordat we last kregen van het verplicht aanbesteden werd er voor een goede prijs een kwaliteits voertuig geleverd;
alle componenten werden al jaren gebruikt, waren geheel uitgetest; het kostte wat meer maar je had nooit geen problemen.
Tegenwoordig worden er voertuigen voor een lagere prijs geleverd, we moeten immers aanbesteden en de laagste prijsleverancier krijgt de order.
Die laagste prijs uit zich in de problemen die we nu hebben; goedkope onderdelen welke nog nooit eerder zijn gebruikt in brandweervoeruigen.

Verder werder er voorheen veel meer voertuigen geleverd door merken die het bestelde voertuig geheel zelf bouwde; bewezen kwaliteit.
DAF doet dat nu niet meer; werd te duur in het aanbestedingsverhaal.
Mercedes doet dit nog steeds omdat zij in Duitsland bijna de gehele brandweermarkt bedient; dat is een onbetwiste kwaliteitsmerk.


tjuagut

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.499
  • Geslacht: Man
Reactie #9 Gepost op: 09 december 2009, 21:09:47
HW MB Econic van Groningen & Zutphen vervroegd vervangen.

Mercedes doet dit nog steeds omdat zij in Duitsland bijna de gehele brandweermarkt bedient; dat is een onbetwiste kwaliteitsmerk.

Twee tegengestelde uitspraken over Mercedes.
In praktijk versneld vervangen, als gevoel een goed merk.  ??? ???





leon1e

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 372
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #10 Gepost op: 10 december 2009, 12:46:14

Twee tegengestelde uitspraken over Mercedes.
In praktijk versneld vervangen, als gevoel een goed merk.  ??? ???

Voor zover ik weet is in Zutphen de opbouw het probleem, dit kun je dus niet op het chassis afschuiven.


tjuagut

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.499
  • Geslacht: Man
Reactie #11 Gepost op: 10 december 2009, 13:08:09
Voor zover ik weet is in Zutphen de opbouw het probleem, dit kun je dus niet op het chassis afschuiven.

Ik reageerde op shire die verteld dat MB de totale HW zelf bouwd.

Verder werder er voorheen veel meer voertuigen geleverd door merken die het bestelde voertuig geheel zelf bouwde; bewezen kwaliteit.
....
Mercedes doet dit nog steeds omdat zij in Duitsland bijna de gehele brandweermarkt bedient; dat is een onbetwiste kwaliteitsmerk.


shire

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 159
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Chauffeur, Gaspakkendrager, Centralist, WVD'er.
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: HBT
Reactie #12 Gepost op: 10 december 2009, 19:31:40
Citaat
Ik reageerde op shire die verteld dat MB de totale HW zelf bouwd
Nee, dat heb ik niet geschreven; ik bedoel dat de door MB geheel zelf gebouwde brandweervoertuigen geen problemen opleveren.

Je ziet nu wel MB-voertuigen met problemen maar deze zijn niet GEHEEL door MB gebouwd; zij hebben alleen het chassis geleverd.
Vervolgens worden er allerlei "MB-vreemde" componenten opgebouwd, goedkoop omdat we moeten aanbesteden, en dan gaat het fout.


Titus

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.282
  • Geslacht: Man
    • Fire and Rescue Services
  • Specialisatie: BRW chauffeur lichte voertuigen
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Brandwacht 1ste klas
Reactie #13 Gepost op: 11 december 2009, 09:20:01
en de HW van Soest die atm weer in deutschland staan voor reparatie

De HW van Soest was voor een normale onderhoudsbeurt (jaarlijkse) naar Duitsland toe. De enige reparatie die ooit aan het voertuig heeft plaats gevonden was het rechterachterpaneel. Dit kwam door een te hoge drempel en het paneel het wegdek raakte. Inmiddels is dat opgelost door de luchtvering dusdanig aan te passen dat het voertuig hoger op de banden staan.


snaaio

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 818
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Manschap
Reactie #14 Gepost op: 11 december 2009, 10:45:46
Maar hoe zat het dan met het bakje op de HW ergens tegenaan knalde? Dat kwam toch ook door een storing?