hier op de A2 (nieuwe indeling, volgens mij nog geen streetview) ook meedere doorgangen om van de lokale snelweg naar de regionale deel te gaan, maar dan moet er wel iemand MIDDEN op de snelweg uitstappen om dat ding open te doen, is dat niet beetje erg gevaarlijk? Of word alles dan afgekruisd?
Bij ons is Eindhoven
De randweg rond eindhoven bestaat uit in totaal 12 (rij)stroken. De banen van de N2 en de A2 tellen elk 3 (rij)stroken. De buitenste strook van de A2 is hierbij vluchtstrook, en de binnenste strook van de N2 is permanent afgekruisd. Deze stroken liggen dus tegen elkaar aan, gescheiden door een vangrail of geluidswal.
Oftewel, aan weerszijden van de CADO's is een strook beschikbaar voor de hulpdiensten. Daarnaast zijn er ter hoogte van de CADO's nog eens extra uit- en invoegstrookjes gemaakt van ca 150 meter.
Echter zijn er wel al problemen gesignaleerd die voor sommige CADO's geldt. Sommige CADO's liggen zo kort na een oprit, waardoor de hulpdiensten over heel korte afstand van de buitenste strook naar de binnenste moeten, tussen verkeer dat nog rijdt. Dit in combinatie met de relatief korte in-/uitvoegstrookjes rond de CADO's. Dit zou dus voor mogelijk gevaarlijke situaties kunnen zorgen.
Zoieso wordt er nog nagedacht over de toekomstige inzetvoorstellen voor de baanvakken.