Auteur Topic: 15-07-2009 Grip 1 Scheur in tank Oude Maasweg Botlek, Rotterdam  (gelezen 3705 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikvl

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Man
Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2009, 15:11:18
vergelijk deze vaartuigen met een tankautospuit van de brandweer. Enige wat de vaartuigen niet hebben is hydrolisch gereedschap  ;)

Voor beter duidelijkheid (want helaas is er over onze afdeling weinig bekend naar de burgers)
http://mediatv.nl/reportage/0/reportage.php
Duidelijk, dank je wel voor de uitleg.

Mooi reportage trouwens. Zo zie je maar er schuilt veel meer achter dan het oog laat zien.
Zou wel eens een kijkje aan boord willen nemen trouwens.
Zijn ze ook toegankelijk op de havendagen?
Met vriendelijke groet,
Erik
--- Hebben brandweermannen en -vrouwen ook recht op een rookvrije werkplek? ---


Fire Duif

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2009, 15:30:33
Duidelijk, dank je wel voor de uitleg.

Mooi reportage trouwens. Zo zie je maar er schuilt veel meer achter dan het oog laat zien.
Zou wel eens een kijkje aan boord willen nemen trouwens.
Zijn ze ook toegankelijk op de havendagen?

Inderdaad ze worden gezien als sleepboten maar zijn het totaal niet.

Ik weet niet hoe het dit jaar zit omdat er een vaartuig omgebouwd wordt moeten er twee grote IBV in de europoort zijn ivm de slagkracht.
Maar normaal lig het zeegaande vaartuig als openschip bij de havendagen. .


SBB

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2009, 09:54:36
De tank is inderdaad leeggepompt.

Einde grip tevens.

ja en om 4.30uur pas thuis vanmorgen !!!!

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


tijgernest

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.173
  • Geslacht: Vrouw
Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2009, 11:14:37
Hierbij na lang zoeken nog een bericht over de Odfjell-tank. Dit incident is verder goed buiten het nieuws gebleven! Helaas dus geen foto's ? (wie maakt me blij)

Politie onderzoekt gescheurde tank Odfjell in Botlekgebied
15 juli 2009

De politie onderzoekt hoe een scheur kon ontstaan in een tank bij Odfjell in het Rotterdamse Botlekgebied. Dat gebeurde woensdagochtend. In de opslagtank zat benzine.
Bij het overpompen van benzine vanuit een tanker ontstond overdruk. Daardoor ontstond in het dak van de tank een scheur van een meter of twee. Op dat moment was het benzine-niveau in de opslagtank gestegen tot zeven meter onder het dak. Er is geen brandstof weggelekt en ook was er geen stankoverlast.
Opslagtanks zijn bovenin uitgevoerd met een speciale lasnaad om te voorkomen dat een tank explodeert als er overdruk ontstaat. Net als woensdag ontstaat er dan een scheur waardoor de overtollige druk kan ontsnappen. http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fjuli%2FTank%20gescheurd%20bij%20Odfjell%20in%20Botlekgebied
(links op de link-pagina staat nog een audioverslag)


smitfire

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2009, 11:31:38
Wij vragen meestal aan die meetbuisjes waar de term "Voor paal staan" vandaan komt
en dan is meestal het antwoord.... ik zou het niet weten.
Nou simpel...
kijk bij een volgend incident maar eens goed bij wie wij de NHCL(zoutoplossing/infuuszak) in de handjes stoppen


Zouden ze daarom (vroeger) altijd tegen een verdachte geroepen hebben: Handen omhoog !!!
Zodat ze die zak weer konden weggeven ......  ;D




mstrBassie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 481
  • Geslacht: Man
Reactie #20 Gepost op: 16 juli 2009, 13:33:17
hahahaha,
Nu moet ik een beetje uitkijken met wat ik zeg,dus ik doe het ook maarrrrrrrrr.....ach what ever,het blijft leuk

Knap eigenlijk dat de tak van dienst die de lakens uitdeeld (alhoewel dat doen wij nog altijd!!!!).....
Ik wou eigenlijk zeggen ,zich altijd maar zo gemakkelijk laat sturen maar heeee
Need I say more....ik maak geloof ik net al een statement!! ;D
(heb ik niet te veel gezegd ,.....en toch raak geschoten!!!!)
 dat doen wij dan weer niet en zei dan soms weer wel, maar dan hebben ze toch ons weer nodig om dat weer op te lossen.
 sorry boys en girls van de handhaving,intern geintje  :D ;)
Wie met beide benen op de grond staat...... komt geen stap verder!!!!!


Fire Duif

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 16 juli 2009, 16:01:25
ja en om 4.30uur pas thuis vanmorgen !!!!

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

lekker bezig geweest  ;D
Hierbij na lang zoeken nog een bericht over de Odfjell-tank. Dit incident is verder goed buiten het nieuws gebleven! Helaas dus geen foto's ? (wie maakt me blij)


Meer dan Rijnmond heeft het niet gehaald. Gewoon weg dat er geen gewonden of iets dergelijks zijn. IS het voor landelijk nieuws niet intressant.

Ben er wel geweest de voorlichter was bezig om ons op het terrein te laten dit lukte aardig. Alleen na overleg of er uberhaupt wat te zien is besloten om het lekker te laten gaan. Verder dan een COPI plek en een gekrult tankdak was er niet.