Auteur Topic: CASUS: Scheepsbrand  (gelezen 53629 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RS

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 11 oktober 2006, 19:07:28
15 mensen vermist op een groot schip en brand uitslaand. Opschalen van middelbrand naar zeer grote brand.
+2xTS, +HV2, + 2e HW, VC2, COH, ABH, DPH, SBH en extra OvD 1x wal, 1x schip.
Voeding TS'en zo mogelijk vanaf 1e blusboot.

GRIP2, want
Ambulances laten komen, aantal en opschaling is zaak van 1e ambu en OvdG.
Ivm de drukte op de kade en op aan- en afvoerwegen voldoende politie. Kade laten leegmaken.
COPI voet Erasmusbrug.
Overleg met HOvD over verdere opschaling, (1e + 2e + 3e TS redding + 1xTS opbouwen waterwinning is wellicht krap bemeten).
Eerste meting laten verrichten, eventueel meetplan is zaak van AGS. Geen lading ivm dopen.

3 personen te water. Verder geen info. Alarmeren voor duikinzet, 2xWO, 1xTS en 1x HW.


Fire Duif

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 11 oktober 2006, 19:10:39
15 mensen vermist op een groot schip en brand uitslaand. Opschalen naar zeer grote brand.
+2xTS, +HV2, + 2e HW, VC2, COH, ABH, DPH, SBH en extra OvD 1x wal, 1x schip.
Voeding TS'en zo mogelijk vanaf 1e blusboot.

GRIP2, want
Ambulances laten komen, aantal en opschaling is zaak van 1e ambu en OvdG.
Ivm de drukte op de kade en op aan- en afvoerwegen voldoende politie. Kade laten leegmaken.
COPI voet Erasmusbrug.
Overleg met HOvD over verdere opschaling, (2xTS redding, 2xTS opbouwen waterwinning is wellicht krap bemeten).
Eerste meting laten verrichten, eventueel meetplan is zaak van AGS. Geen lading want schip moet nog gedoopt worden.

3 personen te water. Verder geen info. Alarmeren voor duikinzet, 2xWO, 1xTS en 1x HW.


RS,

Het schip is wel geladen, met zijnvolle capiciteit aan containers. Hij zou na zijn doping vertrekken voor zijn eerste klus.  ;)


goud3634

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.468
  • Geslacht: Man
    • 112krimpen.nl
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: brandwacht
Reactie #32 Gepost op: 11 oktober 2006, 19:15:16
Wil trouwens ook een MD laten komen met Koffie, thee en limonade vanwege het warme weer  ;)


RS

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 11 oktober 2006, 19:17:59

RS,

Het schip is wel geladen, met zijnvolle capiciteit aan containers. Hij zou na zijn doping vertrekken voor zijn eerste klus.  ;)
Dat verandert de zaak.

Lading achterhalen bij havenautoriteit. Op voorhand is een breed scala aan rommel te verwachten, nadrukkelijk rekening houden met gevaarlijke stoffen. Het is noodzakelijk zsm te achterhalen wat en waar het brand.

Rekening houden met langdurige inzet en weersomstandigheden -> werk voor de SO90.1

Peloton op voorhand naar UGS bij COPI.

Ik ben zelf de eerste OvD. Ik coördineer zelf het werk op het schip, stuur de redding en op zoek naar info over brandhaard.


pascal

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 108
  • Geslacht: Man
Reactie #34 Gepost op: 15 oktober 2006, 18:34:54
8:20:15 prio1 Binnenbrand (Soortbrand: schip) Wilhelminakade (Grotebrand:ja)

1x extra WO er bij zodat we 2 WO's hebben
en een extra AL of HW.

Dan kunnen we die gebruiken om te blussen de AL of de HW
is er al bekend wat het schipvervoert??




Fire Duif

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 15 oktober 2006, 20:26:22
is men aan het uitzoeken.


morgen updatje!


goud3634

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.468
  • Geslacht: Man
    • 112krimpen.nl
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: brandwacht
Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2006, 17:05:00
Schip onderhand al gezonken  :-\  ;)


brandweerman83

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.654
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
Reactie #37 Gepost op: 16 oktober 2006, 18:11:20
geen idee zou best kunnen brand al een paar dagen nu


Fire Duif

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 16 oktober 2006, 18:52:40
rrustig aan jongens... die dagen reken je maar in een 24 uur he  ;D ;D


Fire Duif

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 16 oktober 2006, 19:20:50
Goed updatje maar


overigens Martijn en Jeroen we zijn nog steeds op de zelfde avond hoor.

Het is inmiddels 10 uur en gillende sirenes rijden door de stad onderweg naar de scheepsbrand.

De voertuigen die voor de personen te water gaan rijden naar de Veerhaven toe om daar op te stappen op een politie boot en dan naar de plaats van het incident te varen.

Het schip vervoert verschillende dingen.. en ook gevaarlijke stoffen waarvan de containers in de brand staan.
De rook is nu dikker en laat zien dat er dus veel mis is.
IN het WPC gaan de brandmelders af.. toen de arco afgezet zou gaan worden was dit al te laat....
Enkele mensen in het gebouw hebben lopen te hoesten.. en nu is er ook bedreiging bij de meldkamer. Waar het alarm blijft af gaan.

Over de personen in het water. 1 vermist.. de rest is gevonden.
Personen aanboord van het schip nog geen contact mee

Wat wordt jullie voglende handelingen?
Wat doen jullie met de GMK (BRW, CPA En POL) die bedreigd wordt?




RS

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 16 oktober 2006, 19:57:28
Goed updatje maar


overigens Martijn en Jeroen we zijn nog steeds op de zelfde avond hoor.

Het schip vervoert verschillende dingen.. en ook gevaarlijke stoffen waarvan de containers in de brand staan.
De rook is nu dikker en laat zien dat er dus veel mis is.
IN het WPC gaan de brandmelders af.. toen de arco afgezet zou gaan worden was dit al te laat....
Enkele mensen in het gebouw hebben lopen te hoesten.. en nu is er ook bedreiging bij de meldkamer. Waar het alarm blijft af gaan.

Personen aanboord van het schip nog geen contact mee

Wat wordt jullie voglende handelingen?
Wat doen jullie met de GMK (BRW, CPA En POL) die bedreigd wordt?
Aangezien ik de eerste OvD ben doe ik met het laatste niets, dat is voor het COPI en het ROT. Ik ben op het schip, heb hier 2xTS ingezet om uitbreiding te voorkomen vanuit dekking. De bemanning van 2 andere TS'en zijn op zoek naar slachtoffers, maar dat vordert dus niet echt. Het is smal, glad, donker en rokerig binnen. Ik maak me druk over de gevaarlijke stoffen aan boord die branden. IK heb heel snel info nodig over de juiste aard van deze stoffen en de gevaren voor mijn mannen, anders wordt terugtrekking overwogen. Snel meer info van de AGS is dus gewenst.


brandweerman83

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.654
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: WVD
Reactie #41 Gepost op: 16 oktober 2006, 22:29:42
de meldkamer laat ik verplaatsen naar de nevenlokatie ivm de rook en eventuele gevaarlijke stoffen daarin

ik laat de AGS het regionaal meetplan opstarten om metingen in de omgeving te verichten en de stoffen in de rookwolk te meten zodat we een indicatie hebben wat er allemaal in de brand staat en waar de rook naartoe trekt en of we daar rekening mee moeten houden

verder trek ik mijn mensen terug naar een veilige lokatie angezienik nog niet weet wat er in het schip brand....

hoeveel mensen zijn er nog vermist op het schip??



pascal

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 108
  • Geslacht: Man
Reactie #42 Gepost op: 16 oktober 2006, 22:39:43
10:05:15 GRIP 1 OGS (Soortbrand: schip) Wilhelminakade (Zeer Grotebrand:ja)

Wil een OGS pelaton  (omdat we met OGS te maken hebben en geen idee  wat voor stoffen het zijn)

Meldkamer en gebouwen die in de rook liggen ontruimen (meldkamerverplaatsen naar een andere locatie.
Meet ploegen ter plaatsen en die gaan meten wat voor stoffen het zijn en wat de concentraties daar van zijn

en zorgen dat de hulpverleners niet in de rook staan en terug trekken zo ver nodig en toch proberen te zorgen dat het vuur zich niet veder uitbereid.
 
Inderdaat goede vraag van brandweerman83 Hoeveel mensen op het schip zijn er nog vermist ??

enig idee waar die zich in het begin van de brand bevonden??
Gaat de rook richting een woonwijk of openveld ?


goud3634

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 8.468
  • Geslacht: Man
    • 112krimpen.nl
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: brandwacht
Reactie #43 Gepost op: 16 oktober 2006, 23:57:53
Goed updatje maar


overigens Martijn en Jeroen we zijn nog steeds op de zelfde avond hoor.

Het is inmiddels 10 uur en gillende sirenes rijden door de stad onderweg naar de scheepsbrand.

De voertuigen die voor de personen te water gaan rijden naar de Veerhaven toe om daar op te stappen op een politie boot en dan naar de plaats van het incident te varen.

Het schip vervoert verschillende dingen.. en ook gevaarlijke stoffen waarvan de containers in de brand staan.
De rook is nu dikker en laat zien dat er dus veel mis is.
IN het WPC gaan de brandmelders af.. toen de arco afgezet zou gaan worden was dit al te laat....
Enkele mensen in het gebouw hebben lopen te hoesten.. en nu is er ook bedreiging bij de meldkamer. Waar het alarm blijft af gaan.

Over de personen in het water. 1 vermist.. de rest is gevonden.
Personen aanboord van het schip nog geen contact mee

Wat wordt jullie voglende handelingen?
Wat doen jullie met de GMK (BRW, CPA En POL) die bedreigd wordt?

Neem aan nog 10 uur in de ochtend  ;)

Het Wpc, kunnen de mensen veilig wegkomen via het achterkant van het gebouw, Hotel New York (pand ernaast) advies ramen en deuren dicht.

Mochten de mensen op de GMK veilig kunnen weggaan deze naar de nevenlocatie laten vervoeren.
GMK in aangrenzende regio Zuid-Holland zuid mag tijdelijk de taak overnemen tot de GMK weer op de nevenlocatie weer bruikbaar zijn.

Alvast in de wijken Katendrecht, tarwewijk, carnisse en charlois geluidswagens van de politie ramen en deuren dicht, en teletekst pagina 112 op tv rijnmond en radio rijnmond aanzetten FM 93.4

Wil graag 1 rpa boot erbij die een deel van de rook kan neerslaan in de monding van de Rijnhaven.

AB alarmeren.

Snel zekerheid van wat er in het schip aanwezig kan zijn kwa gevaarlijke stoffen, dit kan ook een tijd duren, zitten toch ook in het WPC ?

Hoofdwegen in de bovengenoemde wijken ruim afzetten door de politie.

Ik ga opschalen naar Grip-2

Duikers laten doorzoeken naar vermiste persoon, mist het veilig is.

Peleton oplaten komen voor aflos, warme weer.


Voskamp

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.939
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: Bevelvoerder, Operationele Voorbereiding
  • Bezoek: Brandweer
  • Rang: Hoofdbrandmeester
Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2006, 00:24:08
Met z'n alle lekker terugtrekken naar minimaal 100 meter. Eerst maar eens uitmaken wat er in brand staat. Meetplan opstarten kan geen kwaad. Meldkamer ontruimen en laten overnemen door andere meldkamer..
|| Before the emergency, nobody cares; During the emergency, nobody knows; After the emergency, everyone is an expert ||