Auteur Topic: adapter voor pager programmer  (gelezen 3838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cappie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Gepost op: 19 september 2006, 23:16:12
Goedenavond een ieder. Even een vraag, ben van plan een nieuwe pager aan te schaffen met een bijbehorende programmer. Nu zit daar een zgm oude printer aansluiting op, Kan ik dan zonder probleem hier een koppelstuk op zetten voor mijn laptop welke geen serieele poort aansluiting heeft. Of gaat er dan iets heel er fouts gebeuren met de pager of laptop?. heeft  misschien iemand hier ervaring mee?. laat even wat weten AUB. Alvast mijn dank, met vriendelijke groet Henk


Peen van Dienst

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 september 2006, 14:25:32
Dat gaat niet werken, want... :

Nu zit daar een zgm oude printer aansluiting op, Kan ik dan zonder probleem hier een koppelstuk op zetten voor mijn laptop welke geen serieele poort aansluiting heeft.

Printer aansluiting is parallel; en je hebt het over een serieel koppelstuk (waarbij ik dan aanneem dat je het over een USB-naar-9pins-serieel converter hebt). Dat zijn sowieso dus al twee verschillende aansluitingen....

Er zit niets anders op dan een PC zoeken met een 'echte' parallel (printer) poort. Als dat niet lukt zijn er wel insteekkaartjes te koop voor desktop PC's (dus PCI), maar die kunnen dus niet in de laptop geprikt worden.

Peen


ralfw

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 20 september 2006, 14:50:12
met dat probleem zit ik ook...

ik heb een converter via picco.nl besteld .. maar dat werkt ook niet!!


Wopper

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 september 2006, 15:11:26
Hallo,

je moet echt op zoek naar een oude pc welke de poorten nog wel ondersteund. Want de converters werken met software matige "virtuele poorten" maar de software is zo gemaakt dat hij tegen "hardware matige poorten wil kletsen"

Het zal dus nooit (helaas) met een converter naar parallel-> usb gaan werken. Evenals serieel->usb voor PDW ook niet gaat werken.


ralfw

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 20 september 2006, 16:14:23
neej inderdaad... hopen dat ze een keer met usb poorten komen




cappie

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #5 Gepost op: 20 september 2006, 21:22:58
Heren mijn dank. Het is me duidelijk dat het helaas niet gaat werken op mijn laptop, doch vriendelijk bedankt voor julie reacties.  :) ennuh hopelijk komt er ooit nog eens een programmer met een usb aansluiting, met vriendelijke groeten , Henk