Auteur Topic: Agressie tegen de hulpverleners  (gelezen 259178 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #675 Gepost op: 16 december 2016, 22:46:41
Maar wel een bizar verhaal maar helaas niet compleet. Waar komt de agressie tegen de politie vandaan en wat is nu werkelijk de aanleiding geweest om dit te doen. Als deze er echt niet zijn wordt het hoog tijd voor de psychiater gevolgd door een zeer zware straf.

Het zou om een dronkemansweddenschap gaan, zo van "dat durf jij niet" "ohnee?", etc. Ik heb inmiddels het bijbehorende papieren krantenartikel gelezen waarin staat dat getuigen waaronder vrienden van dit stel zeiden dat ze elkaar flink aan het  opfokken waren. Andere bronnen uit de stad lijken dat te bevestigen.


kuifje

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #676 Gepost op: 17 december 2016, 08:37:06

Het zou om een dronkemansweddenschap gaan, zo van "dat durf jij niet" "ohnee?", etc. Ik heb inmiddels het bijbehorende papieren krantenartikel gelezen waarin staat dat getuigen waaronder vrienden van dit stel zeiden dat ze elkaar flink aan het  opfokken waren. Andere bronnen uit de stad lijken dat te bevestigen.

Als je daar 25 en 28 jaar voor bent geworden en dan nog zo beïnvloedbaar bent is dat toch wel triest. Ik hoop maar dat hij bij de brandweer minder beïnvloedbaar is.


Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #677 Gepost op: 17 december 2016, 09:42:27
Ik hoop maar dat hij bij de brandweer minder beïnvloedbaar is.
Ik denk dat dat niet mee van belang is.


Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #678 Gepost op: 20 december 2016, 12:03:39
Bruut uitgaansgeweld tegen agenten online gezet door politie (VIDEO)
BREDA - De politie heeft een filmpje online gezet waarop te zien is hoe twee agenten in Breda worden mishandeld. Voor het geweld zijn de twee daders, een 25-jarige man uit Zevenbergen en een 28-jarige man uit Moerdijk, vorige week veroordeeld. De politie wil desondanks de beelden laten zien, omdat ze het geweld tegen agenten helemaal beu is.

Bruut uitgaansgeweld tegen agenten online gezet door politie (VIDEO)


Johan de C

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.379
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #679 Gepost op: 31 augustus 2017, 12:54:31
http://www.gelderlander.nl/nijmegen-e-o/agenten-werken-79-jarige-tegen-de-grond-na-onenigheid-over-brandje~aa2ef7ae/

Citaat
Agenten werken 79-jarige tegen de grond na onenigheid over brandje

GROESBEEK - Hij is bijna 80, maar nog zo sterk als een os. Afgelopen vrijdag waren er drie agenten nodig om hem tegen de grond te werken en in de boeien te slaan. Oud-veehandelaar Thé Coenen uit Groesbeek is daarover niet te spreken. Sterker nog: hij wil een klacht indienen omdat hij vindt dat de politie buitensporig geweld gebruikte.

[...]



Nu is Thé zelf niet geheel zonder zonde. Wat was er aan de hand? Hij was vrijdagmiddag oud hout aan het opstoken in een grote houtkachel die aan het eind van het erf van het veebedrijf staat. De kachel was, aldus Thé, net uitgeleend geweest voor een buurtfeestje.

,,De kachel is teruggezet, maar dichter bij een stapeltje houten palen dan voorheen. Door de hitte zijn die palen gaan smeulen en het schuurtje waartegen ze lagen ook.’’ Vooral de bitumen dakbedekking zorgde voor flink wat rook.

Thé was op dat moment weer binnen en werd gewaarschuwd door buren: 'Het rookt bij jullie achter'. Thé ging het vuur zelf blussen en het was bijna uit, zo zegt hij, toen de politie op het erf verscheen.


Brandweerman natgespoten

Coenen: ,,Die hadden de rook gezien. Ze belden de brandweer. Die kwam met vier man. Ze begonnen slangen uit te rollen. Dat wilde ik niet. Het vuur was nagenoeg uit. Ik heb een paar keer gezegd dat ze ermee moesten ophouden, maar dat deden ze niet.’’ Coenen raakte geïrriteerd; spoot een brandweerman nat en maakte een slaande beweging naar een van de brandweerlieden; toen waren de rapen gaar.   
Volgens een woordvoerder heeft de brandweer in principe 'toegangsrecht': hoeft geen toestemming van een eigenaar te hebben om bluswerkzaamheden uit te voeren. ,,Maar we gaan niet zomaar een weiland in om een stapel hout te blussen. Dat gebeurt dan altijd in overleg met de eigenaar.’’
Nuchter

Overigens zijn de spuitgasten zelf tamelijk nuchter over het voorval. ,,Er is eigenlijk niks gebeurd; een brandweerman is een beetje nat gespoten. Als er geslagen was, dan hadden we aangifte gedaan. Maar dat is niet gebeurd.’’