Auteur Topic: 21-12-2008 Zeer grote brand + Grip 2 Aalsmeerderweg, Aalsmeer  (gelezen 10273 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jurjen

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.968
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #15 Gepost op: 21 december 2008, 15:14:41
15:13:37 21-12-08 AMBU GRIP 2 : D.D. FUNCTIONARISSEN CONTACT MKA
                  0120999 RAVAA Amsterdam ( Lichtkrant )
                  0120099 GHOR Amsterdam ( Chauffeurs VC )
                  0120098 GHOR Amsterdam ( CGV )
                  0120089 GHOR Amsterdam ( HS-GHOR )
                  0120088 GHOR Amsterdam ( OvDG Zuid )
                  0120087 GHOR Amsterdam ( OvDG Noord )
                  0120086 GHOR Amsterdam ( Leiding Meldkamer )
                  0120022 RAVAA Amsterdam ( Netwerkbeheerder )
                  0120010 RAVAA Amsterdam ( Logistiek Piket Ghor )


Johan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.481
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: chauffeur-pompbediende
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #16 Gepost op: 21 december 2008, 15:15:27
14:54:09 21-12-08 BRAN BR 1 BINNENBRAND INDUSTRIE (+Inc.net: 1+) (NB Brand: zeer grote brand) AALSMEERDERWEG 93 AALSMEER (ASM) [ 621 591 ] 
                  0102998 BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
                  0102319 BRW Amsterdam-Amstelland/Kazerne Uithoorn ( Lichtkrant )
                  0102315 BRW Amsterdam-Amstelland/Kazerne Uithoorn ( TS-621 )
                  0102302 BRW Amsterdam-Amstelland/Kazerne Uithoorn ( Groep 2 Spoed )
                  0102300 BRW Amsterdam-Amstelland/Kazerne Uithoorn ( Groep 1 Spoed )
                  0101204 BRW Amsterdam-Amstelland ( OvD Amsterdam Spoed )
                  0101056 BRW Amsterdam-Amstelland ( WvD Spoed )


Ik zie de 621 van Uithoorn nu al voor de 3e keer gealarmeerd worden, om 14.40 2x en om 14.54, komen ze niet opdagen daar ???


JohanV

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 21 december 2008, 15:16:15
Als Brandweer Schiphol met 2 x TS uitrukt naar Aalsmeer, dan hebben ze zelf toch niet genoeg personeel over om de CT's te bemensen welke nodig zijn om de veiligheid te garanderen op de start- en landingsbanen?

Wie zegt of waar staat dat ze ook daadwerkelijk uitgerukt zijn naar Aalsmeer?? Ik lees dat men dacht dat er brand was op het terrein van Schiphol, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Bij de verdere opschalingen staat steeds 'nieuw' materieel van Amsterdam, als Schiphol daadwerkelijk was ingezet dan hadden ze in eerste instantie geen TS bij hoeven te piepen ivm grote brand.

JohanV


Johan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.481
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: chauffeur-pompbediende
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #18 Gepost op: 21 december 2008, 15:17:45
15:15:50 21-12-08 03/122 GROUP-1 BR 1 BINNENBRAND INDUSTRIE OPSTELLEN HOGEDIJK VOOR GROOT WATERTRANSPORT (+Inc.net: 1+) (NB Brand: grootschalig water) AALSMEERDERWEG 93 ASM [ 545 ]
   0100400 BRW Amsterdam - Driemond (Blusploeg)
   0100419 BRW Amsterdam - Driemond (Kazernealarm)
   0102998 BRW Amsterdam - Amstelland (Monitorcode)


Wouter-H

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.459
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #19 Gepost op: 21 december 2008, 15:18:13
waarom denk jij dat hun dachten dat het op schiphol terrein is dan/was ?

Als je vanaf bijv. een afstand kijkt vanaf schiphol kan het lijken alsof er iets in brand staat op schiphol, gezien dat er goede rookontwikkeling moet zijn.
Maargoed dat is nu ff slechts gissen.

Hoofddorp en Rijsenhout waren ook geallarmeerd voor een industriebrand in die omgeving en Hoofddorp is nu weer naar een container.
Tel de puzzelstukjes bij elkaar op.

Ook wat JohanV zegt.




JohanV

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 21 december 2008, 15:19:53
Ik zie de 621 van Uithoorn nu al voor de 3e keer gealarmeerd worden, om 14.40 2x en om 14.54, komen ze niet opdagen daar ??

2x om 14:40 ? Daar zie ik hem maar 1x. Maar misschien is Schiphol WEL ingezet. Grote brand = 3x TS dus als Schiphol toch is ingezet dan mocht Uithoorn wellicht binnen blijven waarna ze vervolgens alsnog gealarmeerd konden worden als 4e TS voor zeer grote brand. Een andere verklaring kan er volgens mij niet zijn, een TS kan nooit 2x voorkomen bij zowel groot als zeer groot, hij moet de eerste keer dus ontkoppeld zijn.

JohanV


jurjen

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.968
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #21 Gepost op: 21 december 2008, 15:21:07
15:19:52 21-12-08 AMBU GRIP 2 : D.D. FUNCTIONARISSEN CONTACT MKA
                  0120999 RAVAA Amsterdam ( Lichtkrant )
                  0120088 GHOR Amsterdam ( OvDG Zuid )


Wouter-H

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.459
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #22 Gepost op: 21 december 2008, 15:24:20
2x om 14:40 ? Daar zie ik hem maar 1x. Maar misschien is Schiphol WEL ingezet. Grote brand = 3x TS dus als Schiphol toch is ingezet dan mocht Uithoorn wellicht binnen blijven waarna ze vervolgens alsnog gealarmeerd konden worden als 4e TS voor zeer grote brand. Een andere verklaring kan er volgens mij niet zijn, een TS kan nooit 2x voorkomen bij zowel groot als zeer groot, hij moet de eerste keer dus ontkoppeld zijn.

JohanV


Uithoorn heeft ook nog de 622 staan, mischien dat ze die gepakt hebben bij het 1e alarm voor hun.


jurjen

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.968
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #23 Gepost op: 21 december 2008, 15:24:42
Grote brand Aalsmeerderweg

Op dit moment woedt er grote brand op een bedrijventerrein aan de Aalsmeerderweg. De rookwolken zijn in de hele omgeving en vanuit de binnenstad goed te zien.
Meerdere mensen belden naar AT5 omdat zij dachten dat er brand op Schiphol was, dat is dus niet het geval

AT5.nl


bjorn

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 21 december 2008, 15:34:31
voertuiglijstje:

612   TS AALSMEER
680   HV AALSMEER
690   OVD AMSTELVEEN
611   TS AALSMEER
622   TS UITHOORN
954   DPU AALSMEER
925   SC AMSTELVEEN
992   VC-2 ALARMCENTRALE
994   COH AMSTELVEEN
652   RV AMSTELVEEN/ANTON
564   SBC PIETER
567   BBC PIETER
553   RV OSDORP
583   A-WAGEN WILLEM
988   LOGISTIEK PIER-AFRIKA
997   PIKET AC
043   OIO
594   AGS
593   HOVD
056   VOORLICHTING
621   TS UITHOORN
591   C-WAGEN 1 ( OVD AMSTERDAM )
983   LMPO
545   TS DRIEMOND

EN EVT BIJSTAND KENNEMERLAND :

349   TS RIJSENHOUT
 
 
 




1300001-MR

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.474
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #25 Gepost op: 21 december 2008, 15:41:25
voertuiglijstje:
925   SC AMSTELVEEN
564   SBC PIETER
567   BBC PIETER
043   OIO
983   LMPO

EN EVT BIJSTAND KENNEMERLAND :

349   TS RIJSENHOUT
Kan je even uitleggen wat dit allemaal voor materiaal is? Ik dacht namelijk:
925 SLH       564 SBH     567 GMH-SVm


Hbt

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.137
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: ex Waarschuwings en verkennings dienst (WvD)
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Was HBT per 1 januari 2011 gestopt ivm prive
Reactie #26 Gepost op: 21 december 2008, 15:42:01
2x om 14:40 ? Daar zie ik hem maar 1x. Maar misschien is Schiphol WEL ingezet. Grote brand = 3x TS dus als Schiphol toch is ingezet dan mocht Uithoorn wellicht binnen blijven waarna ze vervolgens alsnog gealarmeerd konden worden als 4e TS voor zeer grote brand. Een andere verklaring kan er volgens mij niet zijn, een TS kan nooit 2x voorkomen bij zowel groot als zeer groot, hij moet de eerste keer dus ontkoppeld zijn.

JohanV


Ga morgen eens kijken of ik er achter kan komen waarom schiphol is gealarmeerd!!
http://www.feuerwache.net/profil_info_bild/HBT72

G4S Fire en Safety / ex Vrijw. Brandweer Bunschoten - Hoofdbrandwacht


Wouter-H

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.459
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #27 Gepost op: 21 december 2008, 15:49:32
Kan je even uitleggen wat dit allemaal voor materiaal is? Ik dacht namelijk:
925 SLH       564 SBH     567 GMH-SVm

Klopt ook, alleen staan ze in brwspotters bericht met een iets andere afkorting.
SC = Slangencontainer
SBC = Schuimbluscontainer
BBC = Bijzondere blusmiddelencontainer

(Zo ken ik ze ook nog van mijn stage, SBCP, BBCP enz enz)


Ouwe

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 10
  • Specialisatie: RAC
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #28 Gepost op: 21 december 2008, 16:16:23
Denk eerder dat dit een ander incident is...

5  0108382  14:39:42 21-12-2008  PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL BINNENBRAND INDUSTRIE [ 597 341 340 377 351 ]   BRW Schiphol ( Lichtkrant Post Rijk )
5  0108381  14:39:42 21-12-2008  PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL BINNENBRAND INDUSTRIE [ 597 341 340 377 351 ]   BRW Schiphol ( Lichtkrant Post Sloten )
5  0108321  14:39:42 21-12-2008  PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL BINNENBRAND INDUSTRIE [ 597 341 340 377 351 ]   BRW Schiphol ( Blusploeg TS-340 Post Rijk )
5  0108311  14:39:42 21-12-2008  PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL BINNENBRAND INDUSTRIE [ 597 341 340 377 351 ]   BRW Schiphol ( Blusploeg TS-341 Post Sloten )
5  0108212  14:39:42 21-12-2008  PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL BINNENBRAND INDUSTRIE [ 597 341 340 377 351 ]   BRW Hoofddorp ( Bemanning HW-351 )
5  0106520  14:39:42 21-12-2008  PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL BINNENBRAND INDUSTRIE [ 597 341 340 377 351 ]   BRW Kennemerland ( OvD Zuid )

Het gaat hier om het zelfde incident. Er wordt hier een brandbestrijdings peleton geformeerd. UGS staat voor UITGANGSTELLING. De gealarmeerde voertuigen begeven zich naar de UGS en gaan vandaar, o.l.v. een peletons commandant, naar de plaats van de brand.
Aan iedere brand zit een luchtje ... :-)


112actueel

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #29 Gepost op: 21 december 2008, 16:20:18
meer foto's op:
www.112actueel.nl

visitors can't see pics , please register or login