Hoewel ik geen vrachtwagenexpert ben denk ik dat een 4x4 of 6x6 zeker wel voordelen heeft tov een voor af achter aangedreven voertuig. Je hebt immers druk op alle wielen. Dus als er 1 dreigt te gaan slippen heb je altijd nog 5 andere die wel kans hebben op grip. Daarnaast hebben we op 6x6 tereinbanden die normaliter geschikt zijn voor bijna alle terrein (zand, bos, modder etc.) en volgens mij heb je daar wel meer grip mee dan met normale banden.
Ik zou zeggen,vraag het eens aan de chauffeurs welke met de 6x6 een antisliptraining hebben gehad,zij hebben waarschijnlijk te horen gekregen:doe rustig aan met een uitruk,met name in bochten,bij een uitruk met gladheid.
Een 6x6 met 2 starre assen heeft namelijk de onhebbelijke gewoonte,door de starre as constructie,om bij elke bocht zoveel mogelijk rechtdoor te willen gaan,dit is ook de reden dat b.v.GINAF en Terberg een meesturende asconstructie hebben ontwikkeld.
Deze raad kregen de brandweer mensen in Harskamp al bij de vorige IVECO.