Auteur Topic: Nieuwe voertuigen in de regio Noord en Oost-Gelderland  (gelezen 182988 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Tomyboy

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.230
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: Jeugdbrandweer
Reactie #240 Gepost op: 28 april 2010, 17:12:29
Als je hem hebt, waarom zou je hem dan niet gebruiken?


jurjen

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.968
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #241 Gepost op: 28 april 2010, 17:24:09
Hier komt het nieuwe voertuig voorbij met prio 1, wat ik me alleen afvraag, waarom komt die bus bij een simpele gaslek, als we hier een gaslek hebben komt dit voertuig ook niet. Dus voor de motivatie gebruikt? ::)

Hij is ook niet gealarmeerd :

14:40:35   28-04-10      GROUP-2   PRIO 1 Onderzoek naar Gaslucht : LICHTENVOORDSEWEG  49 GROE 40673
         0803163   BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Bevelvoerder)
         0803165   BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Lichtkrant)
         0803172   BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Alle Blusploegen)
         0803190   BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Monitorcode)
         0806378   BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (MDT - TS/HV 673)

Dus blijkbaar voor motivatie, maar dat gebeurd zoveel en om daar weer een discussie over te beginnen of het goed of fout is heeft ook geen nut want dat is hier al vaak genoeg aanbod geweest. ;) 


Johan

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.481
  • Geslacht: Man
  • Specialisatie: chauffeur-pompbediende
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #242 Gepost op: 28 april 2010, 20:11:21
Een gaslek is hoe je het wendt of keert een Ongeval Gevaarlijke Stoffen waarschijnlijk nieuwe procedure.

Andere korpsen redden zich ook bij een simpele gaslek met 1 TS. En het is ook een regio voertuig, niet van de gemeente zelf.


spuit11

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.254
  • Geslacht: Man
    • www.brandweer-elburg.nl
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #243 Gepost op: 28 april 2010, 22:43:54
Zit ook alleen maar een chaffeur in..






jurjen

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.968
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende


spuit11

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.254
  • Geslacht: Man
    • www.brandweer-elburg.nl
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #246 Gepost op: 05 mei 2010, 23:34:12
Dus Elburg krijgt ook een nieuwe HV-1

Dit wordt een HV-2 met een Ziegler opbouw. Merk: DAF 65CF. Medio mei 2011 moet het voertuig gereed zijn.
Overigens is de bepakking wel volgens een HV-1.


leon1e

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 372
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #247 Gepost op: 05 mei 2010, 23:45:21
De nieuwe slangenwagen/pm voor Vorden is ook in opbouw bij HDS, ze zijn bezig met de opbouw maar helaas nog geen foto's ;). De 3 Ts-bt's worden ook 1 dezer weken voorlopig gegund..


Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #248 Gepost op: 06 mei 2010, 10:48:32
Dit wordt een HV-2 met een Ziegler opbouw. Merk: DAF 65CF. Medio mei 2011 moet het voertuig gereed zijn.
Overigens is de bepakking wel volgens een HV-1.

Dus gewoon een HV-2 want er zijn geen bepakkingsverschillen tussen HV-1 en HV-2

Het basisniveau van de bepakking van een hulpverleningsvoertuig type 1 en een
hulpverleningsvoertuig type 2 is gelijk. Een hulpverleningsvoertuig type 1 heeft dezelfde
bepakking als een hulpverleningsvoertuig type 2
, aangevuld met extra bepakking voor
het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het
optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen
een hulpverleningsvoertuig type 1 en hulpverleningsvoertuig type 2 wordt tevens
bepaald door de extra voorzieningen van een hulpverleningsvoertuig type 1. Er is
uitsluitend sprake van een hulpverleningsvoertuig type 1 als deze voorzien is van in
ieder geval de combinatie: 4-wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator;

bron: http://www.lfr.nl/contents/pages/81424/2008-12-17v1.0branchevoorschriftstandaardbepakkingtsenhv.pdf


spuit11

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.254
  • Geslacht: Man
    • www.brandweer-elburg.nl
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #249 Gepost op: 07 mei 2010, 17:11:45
Dus gewoon een HV-2 want er zijn geen bepakkingsverschillen tussen HV-1 en HV-2

Het basisniveau van de bepakking van een hulpverleningsvoertuig type 1 en een
hulpverleningsvoertuig type 2 is gelijk. Een hulpverleningsvoertuig type 1 heeft dezelfde
bepakking als een hulpverleningsvoertuig type 2
, aangevuld met extra bepakking voor
het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het
optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen
een hulpverleningsvoertuig type 1 en hulpverleningsvoertuig type 2 wordt tevens
bepaald door de extra voorzieningen van een hulpverleningsvoertuig type 1. Er is
uitsluitend sprake van een hulpverleningsvoertuig type 1 als deze voorzien is van in
ieder geval de combinatie: 4-wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator;

bron: http://www.lfr.nl/contents/pages/81424/2008-12-17v1.0branchevoorschriftstandaardbepakkingtsenhv.pdf

Er komt dus bepakking op voor incidenten met gevaarlijke stoffen, en tevens de 50kN lier en een 20kVA generator. Zit dus wel degelijk verschil in. Alleen geen 4X4 of kraan, dus geen HV-1.




Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #250 Gepost op: 07 mei 2010, 19:01:58
Dus gewoon een HV-2 want er zijn geen bepakkingsverschillen tussen HV-1 en HV-2

Het basisniveau van de bepakking van een hulpverleningsvoertuig type 1 en een
hulpverleningsvoertuig type 2 is gelijk. Een hulpverleningsvoertuig type 1 heeft dezelfde
bepakking als een hulpverleningsvoertuig type 2
, aangevuld met extra bepakking voor
het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het
optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald
. Het verschil tussen
een hulpverleningsvoertuig type 1 en hulpverleningsvoertuig type 2 wordt tevens
bepaald door de extra voorzieningen van een hulpverleningsvoertuig type 1. Er is
uitsluitend sprake van een hulpverleningsvoertuig type 1 als deze voorzien is van in
ieder geval de combinatie: 4-wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator;

bron: http://www.lfr.nl/contents/pages/81424/2008-12-17v1.0branchevoorschriftstandaardbepakkingtsenhv.pdf
Er komt dus bepakking op voor incidenten met gevaarlijke stoffen, en tevens de 50kN lier en een 20kVA generator. Zit dus wel degelijk verschil in. Alleen geen 4X4 of kraan, dus geen HV-1.

Standaard zit op een HV-2 ook bepakking voor ongevallen met gevaarlijke stoffen alleen een HV-1 heeft extra materialen aan boord,alleen is deze nog niet bepaald,dus bepakking is op dit moment gelijk.
50kN lier en 20kVA aggregaat maken deel uit van de uitrusting(= vast ingebouwd in het voertuig) van het voertuig, dus bepakking(= losse gereedschappen) van een HV-2 is op dit moment nog gelijk aan die van een HV-1.


StefanV

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 23
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #251 Gepost op: 17 mei 2010, 19:41:10
Een vraagje wat betreft de (42)260 en (42)261 van Oldebroek en Hattemerbroek; deze zijn beide (als ik het goed heb) van bouwjaar 1993, wat inhoudt dat ze al redelijk aan de 'oude' kant zijn. Zijn er plannen om deze voertuigen te vervangen binnen enkele jaren?


jurjen

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 6.968
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #252 Gepost op: 17 mei 2010, 19:48:53
Brandweer Oldebroek krijgt een nieuwe TS-BT Volvo 4x4 met opbouw van Ziegler


spuit11

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.254
  • Geslacht: Man
    • www.brandweer-elburg.nl
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #253 Gepost op: 17 mei 2010, 19:52:03
Een vraagje wat betreft de (42)260 en (42)261 van Oldebroek en Hattemerbroek; deze zijn beide (als ik het goed heb) van bouwjaar 1993, wat inhoudt dat ze al redelijk aan de 'oude' kant zijn. Zijn er plannen om deze voertuigen te vervangen binnen enkele jaren?

Ja  ;)


StefanV

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 23
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #254 Gepost op: 17 mei 2010, 20:10:39
Brandweer Oldebroek krijgt een nieuwe TS-BT Volvo 4x4 met opbouw van Ziegler
Wellicht moet je even lezen om welke voertuigen ik heb ;) De TS (42)200 wordt vervangen, maar de uit bouwjaar 1993 afkomstige (42)260 en (42)261 zijn ook al vrij oud.