Auteur Topic: Voertuignieuws regio Flevoland  (gelezen 79485 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wouter-H

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.459
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #255 Gepost op: 01 maart 2011, 17:35:36
244 stond van het weekend weer in lelystad

Je bedoelt de 344?


Studebakerveendam

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 808
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #256 Gepost op: 02 maart 2011, 11:59:30
Ik begreep dat er voor de Noord Oost Polder naar een combi-voertuig wordt gekeken zoals deze al wordt aangeschaft door Rotterdam & Dordrecht. En terecht gelet op de extreme aanrijtijden van een RV in die hoek van de regio. Ik begreep dat de AL van Lelystad in dusdanige staat verkeert dat je die niet wil doorschuiven, maar wellicht is een goede tweede hands een optie (er komen binnenkort weer wat RV's beschikbaar van diverse beroepskorpsen)

Nu het eerste combivoertuig officieel is overgedragen ben ik wel benieuwd hoe het staat met het onderzoek naar de aanschaf van een combivoertuig voor de brandweer Noord Oost Polder (Emmeloord) ???
vuur is onze vriend, brand de vijand.


albertkramer

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 104
  • Geslacht: Man
    • BrandopUrk.nl
  • Specialisatie: Brandweer duiker
  • Bezoek: Brandweer
Reactie #257 Gepost op: 03 maart 2011, 21:44:39
ik las ergens op brandweerflevoland.nl dat er een werkgroep in het leven geroepen is om de mogelijkheden voor een combivoertuig te onderzoeken.
ik kan nu alleen het stukje hierover zo snel niet weer terug vinden.



Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.091
Reactie #258 Gepost op: 03 maart 2011, 22:04:49
Excursie tochtje naar Dordrecht en eens aan de tand voelen op het opledingscentrum aldaar  ;D


Rem112Almere

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Reactie #259 Gepost op: 05 maart 2011, 16:23:49
Weet iemand hoe het er voorstaat met de 642 en 643 van Almere Stad?. Zouden 2010/2011 vervangen gaan worden.




ReneeB

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
  • Rang: geen
Reactie #260 Gepost op: 17 maart 2011, 10:55:17
De 352 hoogwerker lelystad is de afgelopen dagen ingezet in Almere, is de wagen van almere (652) kaduuk of in onderhoud.


Wouter-H

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.459
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #261 Gepost op: 18 maart 2011, 09:39:10
De 352 hoogwerker lelystad is de afgelopen dagen ingezet in Almere, is de wagen van almere (652) kaduuk of in onderhoud.

De 652 staat inderdaad weer buitendienst.


bussum 635

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.409
Reactie #262 Gepost op: 18 maart 2011, 13:10:07
Is het dan niet handiger om de HW van huizen of Weesp naar almere te sturen als het nodig moest zijn ipv lelystad ?


Rem112Almere

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Reactie #263 Gepost op: 21 maart 2011, 10:59:37
Er moet dan weer contact gemaakt worden met de AC in het gooi. Echter zal de 352 gewoon voor almere blijven rijden tenzij deze al is ingezet. Vanmorgen kwam die om 7:57 tp alleen voor de overdruk ventilator.


Wouter-H

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 1.459
  • Geslacht: Man
  • Bezoek: Belangstellende
Reactie #264 Gepost op: 22 maart 2011, 14:05:53
ik las ergens op brandweerflevoland.nl dat er een werkgroep in het leven geroepen is om de mogelijkheden voor een combivoertuig te onderzoeken.
ik kan nu alleen het stukje hierover zo snel niet weer terug vinden.

"Jeffrey Kater presenteerde 14 februari in Lelystad het plan van aanpak voor het haalbaarheidsonderzoek combivoertuig. Project Charlie Victor moet leiden tot een advies aan het MT van Brandweer Flevoland over het wel of niet aanschaffen van een combivoertuig hoogwerker (HW) / hulpverleningsvoertuig (HV).

In het kader van zijn Leergang Operationeel Manager is Jeffrey Kater gestart met het haalbaarheidsonderzoek. In een goed gevuld leslokaal presenteerde Jeffrey het plan van aanpak aan de werk-groep. Jeffrey gaf de werkgroepleden een vervolgopdracht mee. Ze moeten nadenken over een aantal haalbaarheidsvragen.
Wat zijn de pluspunten van dit combivoertuig? Wat zijn de beperkingen? Hoeveel voertuigen moeten er worden aangeschaft en waar komen deze dan te staan?
Het unieke aan de combinatie HW/ HV is dat dit voertuig nog niet in Nederland rondrijdt. Alleen in het Belgische plaatsje Dendermonde is er één aanwezig. Wie weet heeft Flevoland straks een primeur. Houd intranet en Flevoland Nieuws in de gaten voor de voortgang van dit haalbaarheidsonderzoek!"

;)




112Gooi

  • Gast
Reactie #265 Gepost op: 22 maart 2011, 14:12:47

Het unieke aan de combinatie HW/ HV is dat dit voertuig nog niet in Nederland rondrijdt. Alleen in het Belgische plaatsje Dendermonde is er één aanwezig. Wie weet heeft Flevoland straks een primeur. Houd intranet en Flevoland Nieuws in de gaten voor de voortgang van dit haalbaarheidsonderzoek!"

;)

In dordrecht hebben ze al de primeur met combi voertuig;) dat was de 1e van nederland :P


Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #266 Gepost op: 22 maart 2011, 16:48:34
In dordrecht hebben ze al de primeur met combi voertuig;) dat was de 1e van nederland :P
Alleen,is het voertuig van Dordrecht een combinatie van TS/HW,de combinatie van HV/HW komt in Nederland nog niet voor.
In België heeft Dendermonde er één op SCANIA chassis op basis van de Allrounder van BRONTO.
In Duitsland heeft Flörsheim am Mainz er één op een MAN TGM chassis op basis van de MAGIRUS Multistar.

bronnen van de foto's www.fokus100.be voor de SCANIA en www.iveco-magirus.de voor de MAN


sipke

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 47
Reactie #267 Gepost op: 22 maart 2011, 17:07:59
het is en blijft natuurlijk wel een combi , als een multitool , je kunt er wel mee zagen , snijden , knijpen , enz , het is nooit een echte HV of HW, je moet het zien als een personeels besparing , dat zijn uiteindelijk de grootste kosten bij de meeste organisaties .


Firefighter1970

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.245
Reactie #268 Gepost op: 22 maart 2011, 17:12:31
het is en blijft natuurlijk wel een combi , als een multitool , je kunt er wel mee zagen , snijden , knijpen , enz , het is nooit een echte HV of HW, je moet het zien als een personeels besparing , dat zijn uiteindelijk de grootste kosten bij de meeste organisaties .

Het is gewoon een echte HV als de bepakking volgens bestek is,en zeker een echte HW en ik denk dat het een goede manier van materiaalbesparing een personeelbesparing valt volgens mij wel mee,vaak is bij beroepskorpsen toch al sprake van een springbemanning HV/HW.


Sjaak

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 2.091
Reactie #269 Gepost op: 22 maart 2011, 17:30:09
Persoonlijk zie ik meer in de combi TS-RV in plaats van een HV-RV. Gelet op het bestek van een TS wordt de behoefte aan een HV-2 kleiner, en in geval van specifieke hulpverlening aan de burger zet je dan sneller een busjes in met een laadruimte en voor complexe hulpverlening een HV-1, maar zo ben je nagenoeg je repressie-plan aan het herschrijven. Gelet op de regio Flevoland acht ik het zeker het overwegen waard een combi TS-RV te overwegen, gelet op het aantal RV's balanceert men zo nu en dan op het randje.